Toon posts:

Fuji Finepix A310

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt om een Fuji A310 te kopen, omdat deze aantrekkelijk geprijsd is voor mij (± 250 euro en nieuw natuurlijk).

Ik vroeg mij alleen af hoe deze camera is qua foto's als het schemert, en of er een betere camera dan deze is tot een bedrag van 300 euro.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 15:15:
Ik sta op het punt om een Fuji A310 te kopen, omdat deze aantrekkelijk geprijsd is voor mij (± 250 euro en nieuw natuurlijk).

Ik vroeg mij alleen af hoe deze camera is qua foto's als het schemert, en of er een betere camera dan deze is tot een bedrag van 300 euro.
1-Presteert niet veel bij weinig licht, zoals de meeste camera's in deze klasse

2 Minolta F200 is 2 klassen beter

Verwijderd

Topicstarter
De lichtsterkte bij beide camera's is hetzelfde (F2,8-4,9), of moet je naar andere dingen kijken om te zien welke beter bij schemering foto's maakt.

Baseer je trouwens dat op ervaring? Dat die minolta beter is? of op gegevens . ..

Verwijderd

De fotokwaliteit van de fuji is een stuk minder dan die van de minolta. De fuji heeft meer ruis en is wat minder scherp. Kijk even naar de tests op www.dcresource.com en www.steves-digicams.com

Je kunt ook kijken naar een Canon A70, zit rond de 300 euro nu nieuw.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog meerdere mensen die goede ervaringen hebben met minolta of juist slechte ervaringen met Fuji?

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De Minolta S414 is ook rond de € 300,- incl. 128 MB geheugenkaart.

Verwijderd

Topicstarter
Goede ervaring met fuji mag natuurlijk ook. Het probleem is alleen dat Canon etc. wel beter is, maar dat ik er ook gelijk ruim 100 euro meer voor moet betalen. En op 220 euro is dat bijna anderhalf keer zoveel.

Verwijderd

Topicstarter
Even resumerend: Ik twijfel nu tussen:

Fuji Finepix 310 voor 230 euro
Minolta E323 voor 240 euro
Olympus 350-C Voor 250 Euro

Meer is mijn budget helaas niet. Voor welke camera krijg ik dan het beste waar voor mijn geld?? Canon wordt mij helaas een beetje te duur

Verwijderd

De Canon A60 is er vanaf 190 E............

Verwijderd

Ik vergat nog te noemen Ricoh Caplio G3, in Duitsland heel goed beoordeeld, en daar gaat men meestal niet over 1 nacht ijs, heb er zelf geen ervaring mee........

Verwijderd

Topicstarter
Die Canon A60 is "maar" een 2 MP camera. Ik wil liever een 3 MP camera, omdat ik de mogelijkheid wil houden om foto's groot uit te printen. Ook moet hij makkelijk te bedienen zijn (point en shoot). Hij wordt voor 5 werknemers, dus koop er ook 5 in.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 16:22 ]

Verwijderd

Mijn broer heeft ook een finepix camera. Plaatjes zijn goed en duidelijk, maar ik walg echt van die vertraging van dat ding! :r De tijd van het aan/uitzetten van het ding irriteerd me ook, net zoals de bedenktijd dat dat ding nodig heeft om een foto te maken. Duurt soms 2 volle seconden?! 8)7 Doe mij maar mijn Minolta SLR 8)

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

RSP

Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 13:40:
Mijn broer heeft ook een finepix camera. Plaatjes zijn goed en duidelijk, maar ik walg echt van die vertraging van dat ding! :r De tijd van het aan/uitzetten van het ding irriteerd me ook, net zoals de bedenktijd dat dat ding nodig heeft om een foto te maken. Duurt soms 2 volle seconden?! 8)7 Doe mij maar mijn Minolta SLR 8)
een 3megapixel finepix van een paar honderd euro tegen een top model spiegelreflex camera... beetje rare verhouding denk je niet?

de A310 is over het algemeen een redelijke camera voor huis&tuin shotjes, weinig geklooi, point & shoot :) je zult d'r geen miskoop aan hebben

Verwijderd

RSP schreef op 24 december 2003 @ 19:36:
[...]

een 3megapixel finepix van een paar honderd euro tegen een top model spiegelreflex camera... beetje rare verhouding denk je niet?

de A310 is over het algemeen een redelijke camera voor huis&tuin shotjes, weinig geklooi, point & shoot :) je zult d'r geen miskoop aan hebben
LoL, top model spiegel reflex is wel een heel groot woord... 1978..... :P

Maar je hebt gelijk, die vergelijking kan je niet maken. Een digicam kan je ook zo mee nemen, SLR niet bepaald.
Pagina: 1