Toon posts:

RDP via internet, modem en router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al weekje bezig maar kom er niet uit, alles al gelezen en geprobeert.
Ik wil graag remote desktop vanaf huis naar een servertje op het werk.

Win2kserver: Terminal server geinstalleerd, werkt prima in het lokale netwerk.
ADSL modem staat in bridgemode
Computer met naam gateway, verbind internet met lokale netwerk via Kerio winroute/firewall draait op win2k.
het is nu als volgt:
win2kserver>router>gateway>Adslmodem>internet

Als ik thuis probeer verbinding te maken dan lijkt het op te starten maar hou een zwart scherm. Op de server kan ik wel zien dat er een tijdelijk licentie is gemaakt voor mijn comp naam, dus de boel komt wel aan (ook volgens log van kerio). Blijkbaar komt er niets terug, heb regels voor mapping en NAT ook al aangemaakt voor RDP via de wizzard maar het blijft maar niet lukken. blijkbaar lukt de retour weg niet. VNC werkt op deze manier wel goed.
Iemand suggesties?

Verwijderd

Sorry hier stond iets waar je niets aan had. Het spijt me

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 15:45 ]

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Wat staat er zoal in de logs van de firewall etc. ?

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Verwijderd

Topicstarter
[10/Dec/2003 23:58:14] [ID] 17782 [Rule] RDP XXX-Server [Service] RDP [Connection] TCP node-c-xxxx.a2000.nl:34224 -> XXX-SERVER:3389 [Duration] 18 sec [Bytes] 3374/2370/5744 [Packets] 27/28/55

Dit is de enige regel die in het log voorkomt zodra je een RDP verbinding probeer te maken. Die a2000 comp ben ik thuis op chello.

Was nog vergeten te zeggen dat de gateway computer "inbelt" op het adsl modem via een VPN verbinding. Dit was volgens de fabrikant de enige manier om op die bridge "in te bellen " met naam en password van Mxstream.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 08:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er nu echt niemand die een ideetje heeft hierover?

Verwijderd

moet je geen poort open zetten hiervoor ik heb 3389 opengezet en meteen werken ook met een win2k server en router ertussen

Verwijderd

Topicstarter
Jah die staat juist open en ik bereik ook de server, alleen moet er blijkbaar wat terugkomen wat niet lukt

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt als een dikke kans dat er op je werk het e.e.a. aan poortmaps gedaan is, waardoor je uitgaande en ingaande poorten allemaal over dezelfde poort gaan....en dus komt er wel iets terug, maar niet door de proxy / firewall op je werk.
Als ik jou was zou ik eens met Httptunnel oid experimenteren; dat zou, zij het met een omweg, beter moeten werken, omdat je dan alles via http aanstuurt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Bij VNC is er ook een "zwart scherm probleem"

Draai je hem als service of zet je schermbeveiliging uit is daar het probleem verholpen. Misschien heb je er wat aan. gl
Pagina: 1