Toon posts:

[Win2k] Sysprep hulp gevraagd *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Voor m'n werk leek het me ideaal om sysprep in combinatie met ghost te gaan gebruiken voor alle verschillende systemen dat we hebben.

Maar het lukt helaas niet.
(heb op google gezocht en op het forum, maar iedereen lijkt verder te komen dan ik, dus kan geen vergelijkbaar topic vinden)

Zo ben ik te werk gegaan;

1. Windows 2000 Professional geinstalleerd op master systeem
2. Vervolgens benodigde applicaties geinstalleerd
3. Geconfigureerd en getest, klaar voor sysprep
4. Setup mngr gebruikt om sysprep.inf te maken
5. drivers voor ander systeem worden hier in een door mij op te geven directory gezet. (c:\sysprep dus)
6. Sysprep gecheckt op correctheid
7. Sysprep.exe gedraait in een command prompt
8. Daarna er een image van gemaakt.
9. Image los gelaten op ander systeem
10. Opstarten

Hierna gaat het dus mis want wat gebeurt er, het eerste laadbalkje (waar je de mogelijkheid nog hebt om F8 te gebruiken) laad hij in, dan blijft hij hangen.
Erg vaag.

Dit staat in de sysprep.inf;

---------------------------------------------------------------------------------------
;SetupMgrTag
[Unattended]
OemSkipEula=Yes
DriverSigningPolicy = Ignore
OemPnPDriversPath =c:\Sysprep\Audio 6833;Sysprep\Inf 6833;Sysprep\Inf files;Sysprep\Network 6833;Sysprep\Video 6833
InstallFilesPath =c:\sysprep\i386

[GuiUnattended]
AdminPassword=XXXXXX
AutoLogon=Yes
AutoLogonCount=1
OEMSkipRegional=1
OEMDuplicatorstring="basic image"
TimeZone=110
OemSkipWelcome=1

[UserData]
FullName="Shared Services"
OrgName="Whatever"
ComputerName=rename-ams

[Display]
BitsPerPel=16
Xresolution=1024
YResolution=768
Vrefresh=75

[TapiLocation]
CountryCode=31
AreaCode=020

[SetupMgr]
DistFolder=C:\sysprep\i386
DistShare=win2000dist

[Identification]
JoinWorkgroup=WORKGROUP

[Networking]
InstallDefaultComponents=Yes
---------------------------------------------------------------------------------------
In de OemPnPDriversPath heb ik dus de drivers gezet voor dat andere systeem, maar zover komt hij geen eens.
Ik heb dus meerdere malen sysprep.inf aangepast, maar helaas.
Ook had ik veel meer drivers in m'n eerste poging, die heb ik dus nu op 1 systeem na weggelaten.

Ziet iemand misschien wat ik fout doe of over het hoofd zie, dat hoor ik het graag!!
Ik wil dit echt werkend zien.

Alvast bedankt.

Verwijderd

klopt je InstallFilesPath var wel?

Eigenlijk: wat is precies de methode hoe je uit wilt rolllen? Oftewel, wat is de methode die je in setupmgr gebruikt hebt?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 15:14 ]

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
code:
1
OemPnPDriversPath =c:\Sysprep\Audio 6833;Sysprep\Inf 6833;Sysprep\Inf files;Sysprep\Network 6833;Sysprep\Video 6833

Volgens mij mogen die spaties niet in de padnaam.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Topicstarter
Zover ik heb kunnen nagaan zou de InstallFilesPath goed moeten zijn.

Wat betreft de methode in setupmngr heb ik voor sysprep install gekozen.

En ja inderdaad goed punt wat betreft de spaties, ga ik uitproberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd zonder de spaties.
Maar precies hetzelfde gebeurd!! :( :( :( :(
Ik hoop dat iemand nog een suggestie heeft?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
kleine titeledit per het WOS Policy :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

ComputerName=rename-ams

Wat houdt die zin in in de inf??

Ik wil namelijk dat ie automatisch dezelfde computernaam gebruikt als voor de image is teruggezet. Ik weet niet of dat met die zin hierboven gaat..Maar weet iemand misschien hoe het wel moet?
Alvast bedankt..!!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Hebben de Master & Doel PC wel dezelfde HAL & Disk controller ???
(Is je antwoord nee, dan kan je sysprep niet gebruiken)

Heb je al geprobeerd om je image terug te zetten op je master PC ? zo ja wat gebeurd er dan ?

Ook in je OEM path heb je een klein foutje zitten. Je hoeft daar niet de c:\ op te geven (mag zelfs niet eens is fout) OEM path = altijd %SYSTEMDRIVE% + hetgeen wat je opgeeft bij je OEM path.

[ Voor 32% gewijzigd door Luppie op 06-02-2004 09:38 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Disk Controller heeft er toch niks mee te maken?

Het zijn 2 verschillende pc's..(ghost-server & doel-pc dus)..

Er is toch vast wel een optie die de gebruikersnaam van voor de nieuwe image pakt..?
IK gebruik trouwens Ghost 7.5..Krijg binnenkort wel 8..Misschien wil 7.5 gewoon niet goed werken daarmee..

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Sysprep kan alleen voor schijfduplicatie worden gebruikt als aan de volgende vereisten is voldaan:

De hardwareabstractielagen (Hardware Abstraction Layer of HAL) van de master-installatie en de doelcomputer moeten compatibel zijn. HAL APIC en HAL MP's (multiprocessor-systemen) zijn bijvoorbeeld compatibel, terwijl HAL PIC (Programmable Interrupt Controller) niet compatibel is met HAL APIC of met HAL MP's.

De referentie- en doelcomputers moeten beschikken over identieke controllers voor massaopslag (IDE of SCSI).

Plug en Play-apparaten zoals modems, geluidskaarten, netwerkkaarten, videokaarten, enzovoort, hoeven niet gelijk te zijn. Stuurprogramma's die niet in Drivers.cab staan, moeten echter aan de master-installatie zijn toegevoegd voordat u Sysprep uitvoert. U moet er ook voor zorgen dat de niet-geïnstalleerde stuurprogramma's beschikbaar zijn wanneer de doelcomputer voor het eerst wordt opgestart, zodat de stuurprogramma's door de Plug en Play-functionaliteit kunnen worden gedetecteerd en geïnstalleerd.

U hebt software of hardware voor schijfduplicatie nodig van andere leveranciers. Deze producten maken binaire installatiekopieën van de vaste schijf van een computer en dupliceren de installatiekopie naar een andere vaste schijf of slaan deze op in een bestand op een afzonderlijke schijf.

De opslagcapaciteit van de vaste schijf van de doelcomputer mag niet kleiner zijn dan die van de vaste schijf van de master-installatie. Als de doelcomputer een grotere vaste schijf heeft, wordt het verschil niet in de primaire partitie opgenomen.

Wel kunt u de vermelding ExtendOemPartition in het bestand Sysprep.inf gebruiken om de primaire partitie uit te breiden als deze is geformatteerd met het NTFS-bestandssysteem.

Opmerking

Als op de referentie- en doelcomputers met verschillende BIOS-versies wordt gewerkt, moet u het proces eerst testen.

Wanneer u Sysprep gebruikt voor schijfduplicatie, wordt de beveiligings-id (SID) van de lokale computer aangepast, zodat deze voor elke computer uniek is
Oftewel je HDD controller moet wel gelijk zijn. Het is nl. zo dat de drivers voor je HAL en HDD Controller geladen wordt voordat Windows opstart. Als deze niet overeen komen dan krijg je symtomen zoals TS ze schetst. Is ook wel logisch want PnP werkt pas als Windows is opgestart en als Windows niet opstart dan kan ie ook geen PnP doen. B)

[ Voor 11% gewijzigd door Luppie op 06-02-2004 09:57 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Pagina: 1