Toon posts:

dvd afspelen hapert

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
als ik een dvd-video wil afspelen op de tv-out van mijn amd 1700+ computer, met een geforce2ti, een gewone dvd-rom-speler (ik dacht jms, maar gekocht voor een liteon), en 512mb ddr-ram, stottert het beeld om de 5 a 10 seconden. Hij stopt niet helemaal maar speelt wat langzamer af, waarna ie ineens weer een inhaal maakt. Het lijkt mij dus alsof de computer om de een of andere reden de informatie niet snel genoeg kan verwerken...
Ik gebruikte altijd Cyberlink powerdvd, maar ik heb sinds kort ook intervideo windvd 5, en die heeft hetzelfde probleem.
Voor alle duidelijkheid: tot een maand geleden had ik dit probleem helemaal niet. IK heb de laatste tijd wat codecs geinstalleerd en af en toe weer weggehaald (bv xvid, divx 3a, nimo codecpack, ffvw codecs, etc)
Ik dacht dus dat het misschien daaraan zou liggen, dus heb ik via software alle codecs ge-deinstalleerd, en daarna via apparaatbeheer alle codecs verwijderd.
opnieuw opgestart en daarna alleen de benodigde codecs geinstalleerd. Het probleem blijft echter bestaan.

KEnt iemand het probleem, en wat doe je eraan?
is er bijvoorbeeld een tooltje om alle codecs echt van je computer te verwijderen, of ligt het misschien aan de hardeschijf-cache?

Nou goed, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
groet,
Daan

• Triss
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 21:17
Staat DMA op????
Deze kun je activeren bij apparaatbeheer en dan IDE ATA controllers, en dan de primaire of te secundaire nemen, en dan eigenschappen nemen, en het 2de tablad, en alles op dma zetten, effe herbooten, en uw dvd'kes spele perfect af.

Support engineer

Verwijderd

de DMA zal het waarschijnlijk zijn

Verwijderd

Topicstarter
helaas, dma staat aan
de jms dvd speler is secundary slave, en dma 2 (33) staat aan.
ligt het dus niet aan.
BIj ide controllers staan
- primary ide controller
- secundary " "
- SiS900 - UDMA controller

is daar misschien wat mee? in alle eigenschappen staat de dma aan voor channel 1 en 2...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu de hardware accelleration aangezet in windvd5, en dat helpt wel. PRobleem is dat het geluid nu af en toe een klein beetje hapert.
In dat ide menu onder sis 900 udma controller stond trouwens dat de secundary master dma mode 4 gebruikt, en sec. slave pio mode 2. Dat is de dvdrom dus. En onder secundary ide channel staat wel dma aan.
KAn ik hier iets aan doen?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:04
pio mode 2

Dat is nooit goed... Zo uit mijn hoofd (lang geleden ;)) is dat 16mb/sec als je mazzel heb), kijk eens in de bios, zet daar alles op (ultra) dma en doe hetzelfde in windows (maar dat had je waarschijnlijk al geprobeerd.

Anders de ide drivers installeren als die er zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben aan t kijken voor die ide drivers. Probleem is dat ze volgens mij al geinstalleerd zijn, er staat immers een sis900 stuurprogramma in de ide lijst.
IN het bios is denk ik niet veel te doen, want de primary en sec. masters staan allemaal WEL op udma

Verwijderd

Topicstarter
hij is nu vanalles aan het downloaden van de SIS en van de ECS sites, en dat gaat ERRUG traag. vandaar dat ik nog niet kan rebooten.
Het probleem is dan weer dat de cdrw drive als slave staat ingesteld, en dat is weer een risico voor mislukte cd's, toch?

Verwijderd

Topicstarter
de video werkt nu vrijwel haper-vrij, en het liefst hou ik de dvd als sec slave en cdrw als prim slave.
Het probleem is dat de cdrw en de HD allebei UDMA gebruiken, maar de dvd blijft op pio mode 4 staan. Ik kan in apparaatbeheer alleen selecteren dat ie dma gebruikt als het beschikbaar is, niet forceren dus.
Hoe krijg ik die dvd op dma? in de bios heb ik bij de dvd speler 32 bit modus aangezet, niet dat dat helpt want bij de hd en cdrw stond dat ook uit, ookal hebben ze toch udma.

edit:
o ja, als ik ideutil opstart, staat er bij de jlms dvd speler dat udma mode 2 wel mogelijk is, maar dat pio mode 4 gebruikt wordt. Waar kan ik dit omschakelen? in de ide driver staat udma aan.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 16:51 ]

Verwijderd

Kan je niet "DMA indien beschikbaar" selecteren?
Of met System Diagnostic van PowerDVD?
Over welk typenr drive gaat het?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:04
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 16:57:
Kan je niet "DMA indien beschikbaar" selecteren?
Dat was mij ook niet helemaal duidelijk uit je verhaal, hetzelfde heb ik namelijk wel vaker met wat oudere computers, gewoon op dma indien beschikbaar zetten. Herstarten en nog eens kijken :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb t opgelost: de secundaire ide driver verwijderen, opnieuw opstarten en dan weer installeren
dan staat udma mode 2 voor beide secunary ide devices ingeschakeld.

dat "enable dma when possible" stond al aan, daarom had de 2nd master WEL udma. Het rare was dus dat de 2nd slave dat NIET had. NU is het opgelost, mooizo.

allemaal: bedankt voor jullie inbreng!

Verwijderd

Heel fijn dat dit probleem op is gelost.

Meneer Bowie1999, je hebt 8! replies nodig gehad om aan te geven dat hij z'n Primary Slave eens moest proberen. Dit is erg irritant, en niet constructief.

Uiteindelijk bleek dus dat het in dit geval niet de oplossing was, maar daargelaten is het nooit nodig om jezelf te herhalen en zeker geen 7 keer! Ik heb bij deze alle onnuttige posts van jou verwijderd. Ook al gaat dit topic dicht, het is pure database vervuling. Niet meer doen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.