OC probleem

Pagina: 1
Acties:

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 13:46
Ik had em al eerder gepost, maar hopelijk raakt ie nou niet onder gesneeuwt en weet iemand het antwoord.

Ik heb hier een KT7 RAID met een Athlon 800 die de 950 wil halen op een andere KT7 RAID (thx to t.net @ HCC, nogmaals bedankt jongens!). Echter deze combi wil hier dus niet eens op 850mhz. Wat kan hier aan de hand zijn? Voltage op 1.8 snelheden van 850 en 950 geprobeerd.
KT7 RAID
TB 800
128MB PC100 (Funprice geheugen van 10 maand oud, merkloos)
CL GeForce 2 GTS
IBM DJNA 373150
Maxtor 31536H2
Diamond Monstersound 2 MX300
3Com XL TPO PCI
300watt a-open voeding

Tis geen hitte probleem, systeem wordt nu 21 graden, cpu 25 met coolermaster tot 1.5ghz ding.

Als ik boot op 850 dan gaat ie prima langs mijn videokaart, CPU snelheid en geheugen. Dan bij de IDE devices komt eerst die IBM schijf er met hele rare letters te staan, vervolgens bij mijn cd-rom speler (HP 8100i) een raar teken, en dan hangt ie. Op 950mhz dan start de pc niet op en piept (lange piep, pauze, enz) het systeem

Ik verdenk zelf 1 van de HDD (vooral die IBM)

wie o wie weet raad?! (tis zo lullig met dit mobo en een CPU die zeker de 950 trekt op 800 te draaien )

Abit gemaild maar die mailen niet terug, wie helpt me van die 800mhz beperking af?

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ik verdenk niet je hd omdat die er volgens mij niks mee te maken heeft.

Een temperatuur van 25 graden vind ik wel erg weinig voor een coolermaster koeler.

Weet je zeker dat die temperatuur klopt?

Ik denk dat of je potloodstreepjes niet goed meer zijn (aangenomen dat de streepjes met potlood zijn gezet) of dat het toch een temperatuur probleem is maar je sensor niet naar behoren functioneerd.

• TheGrimReaper
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

Ok dump eerst al het spul (hardware)die je niet nodig hebt. En dus ff die potlood streepjes checken. en dan is kijken of je hoger komt.

De temp is idd wel erg laag, als ie klopt zou het mooi zijn.

= TheGrimReaper op tweakers

• Speedy
Die temperatuur klopt wel

25 idle
45 stressed
18 systeem temp

Hangen 3 Delta HP's in die kast en het is sterfenskoud op mijn kamer, zal vast helpen :)

Die potlood streepjes zijn wel goed, dat is het rare juist (zo is het gegaan).
Ik zet thuis de strepen, probeer te oc-en, wil niet rare meldingen.
Ik ga naar HCC, laat daar de strepen nog is zetten, CPU loopt voor mijn ogen op 950 op een KT7
Ik weer thuis, (2 uur later) probeer te oc-en en zelfde problemen weer :(

Zal het dinsdag (dan nieuwe hardware moet de kast toch los, en meer tijd) is proberen om zonder brander, geluidskaart, NIC en Maxtor te starten.

Het geheugen is nu trouwens 128MB PC100 van Thosiba

Flickr | Lego collectie

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Het lijkt me eigenlijk stiekem niet een probleem met de hd's, want je hebt alleen je multiplier verhoogd. Je busspeed is hetzelfde gebleven, dus de harde schijven zijn ook niet "overklokt".
Ik heb mijn T-Bird 800 niet unlockt, dat niet, maar ik heb 'm wel es op 8 x 111 Mhz laten draaien. Ik heb een 27 Gb Fujitsu en een 13,5 Gb IBM DJNA en een 12x IDE Plex. Ze trokken het allemaal goed. Geen rare letters bij m'n IBM.
Ik zou je ook adviseren, haal al je "overbodige" hardware eruit, zodat je gewoon op kan starten. Dat werkt meestal het beste om te kijken waar het probleem zit.

Hee, maar even over die temperatuur, dat vind ik bij mijn KT7 raid ook erg vreemd. Mijn T-Bird is idle ongeveer 27 graden en ik heb 'm stressed niet warmer dan 39 graden gehad. Bij een vriend van mij is dat verschil tussen idle en stressed veel kleiner :?

Verwijderd

Oke,,ik ben denk net als mij voorgangers dat je alle overbodige apparatuur uit je PC mot halen.
Ik vertel je nu alleen mij ervaring en misschien kun je daar wat mee. Mijn broetje (13 jr. weet het is verwendt, andere broetje (15jr.) heeft een A7V+D600 dit is allemaal dus ECH waar) kreeg een KT7 + D700, dit systeem wou eigenlijk niet harder dan rond 850. Toen hij op een goede dag wat knutselde aan zijn PC (meer FAN's ofzo) wou de PC plotseling niet meer op 850 MHz. Het OPNIEUW inkleuren waas toen de enige oplossing. Daarna zijn we het systeem gaan uitknijpen, met als maximum rond de 935MHz. :)

• Speedy
update:

Het is me gelukt, draait nu 800@850 (even om te kijken of hij stabiel blijft), oorzaak ---> Reep Thosiba geheugen, vervangen door een andere dimm en hij loopt :)

Bedankt allen!

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1