Toon posts:

DMA aanzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb win98se met een abit bx6 rev 2 en een hotrod udma66. Onder properties van mijn Maxtor UDMA66 15,3Gb schijf staat int13 aan maar geen vakje voor dma zoals bij mijn oudere seagate medalist pro 9,1Gb en mijn cdroms?

Enige suggesties????

Verwijderd

Gewoon aanzetten gaat alles een stuk sneller. Heb ook 98se en een DMA66 drive (alleen geen controller kaart)en alles aangevinkt bij schijven en cd speler (niet bij brander aanvinken). Kweet alleen niet of je problemen krijgt met je hete hengel udma66.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo?????????

ER STAAT GEEN DMA VAKJE OM AAN TE KRUIZEN!!!!!!!!!

Dat was mijn vraag!

Verwijderd

Omdat je een udma66 controller heb ziet ie deze als een scsi controller, busmastering wordt zowieso gebruikt, wel moet je -sychronisatie van gegevensoverdracht- aanvinken dit bepaald namelijk je burst!, van zeer belang bij uw-scsi schijven, zet het maar uit en doe een test.

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:24

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Ik heb geen hotrod, althans niet zo een, maar moest je voor dat ding geen software installeren? If so, dan heb je grote kans dat die drivers zelf de busmastering/udma regelen: het staat dan dus al aan.
Je kunt het alleen uitzetten door die drivers te de-installeren, en waarschijnlijk krijg je dan je die optie in je properties tabje weer terug. Niet nodig dus.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:24

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Ik heb geen hotrod, althans niet zo één, maar moest je voor dat ding geen software installeren? If so, dan heb je grote kans dat die drivers zelf de busmastering/udma regelen: het staat dan dus al aan.
Je kunt het alleen uitzetten door die drivers te de-installeren, en waarschijnlijk krijg je dan je die optie in je properties tabje weer terug. Niet nodig dus.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Pagina: 1