Toon posts:

remote desktop pc uit zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het nog even beter uit leggen. Hoe zet ik een remote desktop pc (van windows) uit automatisch als je staat ingelogd op de pc.

situatie

Ik log in op de pc en daar is een automatischprocces bezig.Dit procces sluit automatisch de pc af maar omdat je staat ingelogd kan dat niet automatisch omdat je een melding krijgt dat hij gaat afsluiten. Dit wil ik niet hebben en wil dat hij gewoon gelijk de pc uit zet.

zo beter......

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 17:30 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kan je wat duidelijker zijn? Welke software? Welk OS? Etc? Zet die software je pc aan? (kan dat :? dat wist ik niet, lijkt me erg sterk). Is het geen optie dat ding 24/7 aan te zetten, dan is je probleem ook weg lijkt me. Dan laat je gewoon de RDP sessie openstaan, en daarin je backup software draaien.

[ Voor 21% gewijzigd door Mike Jarod op 17-12-2003 14:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
het maakt gebruik van winxp. en de backup software is smartsny maar dat heeft er weinig mee te maken want als je een remote pc uit wilt zeeten met remote desktop (van microsoft) dan krijg ej zo´n waarschuwing.

het probleem is dus ik wil remote desktop uit kunnen zetten zonder die melding. en dat het dan ook kan via een derde partije programma

• Mike Jarod
  • Niet online
Sorry maar ik snap er geen bal van. Kan je anders eens een voorbeeld geven in stappen? Zoiets als 1. ik log in 2. dan geeft programma blaat melding woef enz.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je met mstsc connect, en je sluit mstsc gewoon, dus niet start -> afsluiten oid, maar gewoon rechtsbovenaan het mstsc venstertje het kruisje, dan blijft je sessie actief en draaien je apps gewoon door.

je kunt ook start -> disconnect kiezen geloof ik?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Mike Jarod
  • Niet online
^^^ start>shutdown>disconnect als hij dit bedoelt, ik maar het helaas niet uit z'n verhaal op.
Pagina: 1