[I/O] 16bit pcmcia USB adapters

Pagina: 1
Acties:

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Bestaan er USB (1.x of 2.0, liefst natuurlijk 2.0) die het doen in een 16-bit PCMCIA slot?

Ik draai trouwens Windows 95 OSR2 op dit systeem (er zit maar 8Mb in), zouden
met de USB patch de Windows 98 drivers werken?

Edit:

Ik had niet goed in de handleiding gekeken, het slot kan 8-bit en 16-bit PCMCIA kaartjes aan. Ook kunnen 5V en 3.3V kaartjes gebruikt worden.

Edit2:

By That's IT! Computers verkopen ze een Digitus USB 2.0 adapter, die zou 16-bit PCMCIA compatible moeten zijn. Maar als ik dan kijk op http://www.digitus.de vind ik daar niks meer over terug.

[ Voor 66% gewijzigd door RetepV op 17-12-2003 14:45 ]

Macbook Pro

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Weinig te vinden over dit kaartje inderdaad. Bij de specs bij That's IT staat inderdaad ook 16-bits. Dit wordt hier ook genoemd, dus het lijkt me dat dat zou moeten werken.

Wel verwacht ik dat je minimaal Win98SE nodig hebt, Win95OSR2 blijft vaak problemen geven met USB apparaten, ook met de USB patch die er is.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Yngwie- schreef op 18 december 2003 @ 10:29:
Weinig te vinden over dit kaartje inderdaad. Bij de specs bij That's IT staat inderdaad ook 16-bits. Dit wordt hier ook genoemd, dus het lijkt me dat dat zou moeten werken.

Wel verwacht ik dat je minimaal Win98SE nodig hebt, Win95OSR2 blijft vaak problemen geven met USB apparaten, ook met de USB patch die er is.
Bij die url staat ook dat het een cardbus card is en die zijn 32 bits, maar ze hebben het inderdaad
ook over 16 bits compatible ?
Maar usb 2.0 op een 16 bits pcmcia kaartje lijkt me vrij zinloos , zo snel kan pcmcia
helemaal niet.
Ik weet overigens wel dat er tegenwoordig ook CF USB (1.x) host adapters zijn,
en die interface is vrijwel gelijk aan pcmcia , en moet met een adapterkaartje ook werken.

En verder :)
"the box said requires Win98 or better , so I installed linux" :P

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Ff schopje :P.

Niemand met meer info?

Ik ga iig eens zoeken naar CF USB kaartjes, tnx. voor de tip!

Macbook Pro