misschien dat deze in NOS thuishoort... ik heb al van alles onderzocht, maar kan er niks goeds over vinden, ik wil een functie maken in C die twee links vergelijkt en een bool retourneert die aangeeft of ze naar dezelfde i-node wijzen. een goede link zou ook fijn zijn. op google, krijg ik teveel onbruikbare links naar forums.
Ik zou het niet weten, maar en tip: de cache naar zon forum (in het geval dat een topic niet meer bestaat)
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
Hmmmmarcelk schreef op 17 december 2003 @ 14:25:
offtopic:
He, dat is huiswerk voor het vak the LinuxOS@TU/e
We gaan hier geen huiswerkopgaafjes maken he!
Wat is de code die je tot nu toe geschreven hebt? Enig idee welke functies je zou moeten gebruiken?
Zo niet, hoe komt dat? Al gezocht in een linux programmeerhandboek?
Een hint, maar geen code: begin eens met 'man 2 stat'.
Hm.. waarschijnlijk zit ik ook bij je in de klasKrooswijk.com schreef op 17 december 2003 @ 14:12:
misschien dat deze in NOS thuishoort... ik heb al van alles onderzocht, maar kan er niks goeds over vinden, ik wil een functie maken in C die twee links vergelijkt en een bool retourneert die aangeeft of ze naar dezelfde i-node wijzen. een goede link zou ook fijn zijn. op google, krijg ik teveel onbruikbare links naar forums.
* Martin Sturm heeft net de oplossing gemaild naar Brouwer
(het is niet echt moeilijk.. ik vond de functie door de manpage van link() en unlink() te bekijken (die functies noemde hij tijdens het college) als je dan bij 'references' kijkt, staat er een verwijzing naar een functie die wel eens van pas kan komen
Verraad het nou nietWilke schreef op 17 december 2003 @ 14:51:
[...]
Hmmm
We gaan hier geen huiswerkopgaafjes maken he!
Wat is de code die je tot nu toe geschreven hebt? Enig idee welke functies je zou moeten gebruiken?
Zo niet, hoe komt dat? Al gezocht in een linux programmeerhandboek?
Een hint, maar geen code: begin eens met 'man 2 stat'.
Ik verraad het ook niet, maar geef alleen een hint 
Aangezien ik het nu wel redelijk zeker acht dat het inderdaad om een huiswerkopgave gaat, en gezien dat duidelijk niet de bedoeling is, sluit ik dit topic. Met de gegeven tips moet je er uit kunnen komen.
Aangezien ik het nu wel redelijk zeker acht dat het inderdaad om een huiswerkopgave gaat, en gezien dat duidelijk niet de bedoeling is, sluit ik dit topic. Met de gegeven tips moet je er uit kunnen komen.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()