Toon posts:

[Sony ktv] Scart met s-video?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kleine sony ktv. Een KV-M1420D om precies te zijn. Nu wil ik m'n tvout aansluiten aan de scart aansluiting. Maar nu hoor ik dat sommige (oude) tv's geen s-video/s-vhs ondersteunen in de scart. Weet iemand hier wat van?

Ik heb geen zin om eerst 20 euro uit te geven om vervolgens te ontdekken dat het niet werkt.

Volgens de gebruiksaanwijzing is het een 21 polige euro-av bus volgens de CENELEC norm.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
In de scart aansluiting zit helemaal geen S-Video aansluiting. :)

Als je zo'n scart blokje met s-video aansluiting gebruikt dan zit daar een weerstand in waarmee het s-video signaal omgezet wordt naar een gewoon video signaal. Dit geeft natuurlijk toch kwaliteitswinst omdat je het signaal pas op het allerlaatste moment omzet.

Als je een TV met s-video ingang hebt, dan zit die weerstand er ook gewoon in.
Dus niets om je zorgen om te maken. Met het juiste scartblokje gaat het gewoon altijd werken. (Wel zorgen dat je een scartblokje met een ingang kopen, niet met een uitgang. Of beter gewoon een kopen met een schakelaar).

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Als je tv geen S-Video ondersteunt krijg je zwart/wit beeld

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 12:47:
Als je tv geen S-Video ondersteunt krijg je zwart/wit beeld
Dat bedoel ik dus. Hoe kan ik daar achter komen? Ik heb al op got/google gezocht maar kan niks vinden hierover.

Verwijderd

Je TV op AV zetten.
Als ik het me goed herinner staat er normaal gewoon een schermpje met een -> er in en dan EXT1 ernaast ofzo
Als je dan nog es drukt moet je kijken of je op een gegeven moment ook zo'n schermpie krijgt met een -> met een S er naast, dus ->S
Dat is S-Video kanaal.
Weet niet of dit ook voor jouw tv op gaat trouwens, maar tis het proberen waard.
Anders koop je gewoon zo'n kabeltje, maak de verpakking mooi open, en als het niet werkt breng je t gewoon terug (kan je beter zeggen dat je ma ofzo er ook al 1 gekocht had ipv dat het niet werkt :P)

edit:

Uiteraard in de winkel waar je het koopt wel ff vragen of je t terug mag brengen!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 14:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het nu even niet bekijken, maar ik heb voor zover ik weet nog nooit een S gezien op mijn tv. EXT1 heb ik weleens gezien.

Ik heb ook een composite ingang op m'n tv, maar dan moet ik weer een verloopje kopen aangezien ik alleen een S-Video out heb.

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn trouwens ook s-video->scart kabels (dus zonder scart adapter, maar gewone een vaste scart stekker er aan). Zijn deze ook geschikt voor je tv-out?

Is er niemand hier die ervaring heeft met een oude/kleine sony tv met s-video?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 14:34:
Er zijn trouwens ook s-video->scart kabels (dus zonder scart adapter, maar gewone een vaste scart stekker er aan). Zijn deze ook geschikt voor je tv-out?
Komt op hetzelfde neer hoor.
Is er niemand hier die ervaring heeft met een oude/kleine sony tv met s-video?
Ik geloof dat ee nog al wat tv's zijn die binnen die categorie passen. Mijn tv wordt ieg zwart-wit.
_bas_ schreef op 18 december 2003 @ 12:42:
In de scart aansluiting zit helemaal geen S-Video aansluiting. :)

Als je zo'n scart blokje met s-video aansluiting gebruikt dan zit daar een weerstand in waarmee het s-video signaal omgezet wordt naar een gewoon video signaal. Dit geeft natuurlijk toch kwaliteitswinst omdat je het signaal pas op het allerlaatste moment omzet.
Pin Name Description Signal Level Impedance
1 AOR Audio Out Right 0.5 V rms <1k ohm
2 AIR Audio In Right 0.5 V rms >10k ohm
3 AOL Audio Out Left + Mono 0.5 V rms <1k ohm
4 AGND Audio Ground
5 B GND RGB Blue Ground
6 AIL Audio In Left + Mono 0.5 V rms >10k ohm
7 B RGB Blue In 0.7 V 75 ohm
8 SWTCH Audio/RGB switch / 16:9 0-2 V=TV, 5-8 V=WideScreen, 9.5-12 V=AV Mode >10 kohm
9 G GND RGB Green Ground
10 CLKOUT Data 2: Clockpulse Out (Unavailable ??)
11 G RGB Green In 0.7 V 75 ohm
12 DATA Data 1: Data Out (Unavailable ??)
13 R GND RGB Red Ground
14 DATAGND Data Ground
15 R RGB Red In / Chrominance 0.7 V (Chrom.: 0.3 V burst) 75 ohm
16 BLNK Blanking Signal 1-3 V=RGB, 0-0.4 V=Composite 75 ohm
17 VGND Composite Video Ground
18 BLNKGND Blanking Signal Ground
19 VOUT Composite Video Out 1 V 75 ohm
20 VIN Composite Video In / Luminance 1 V 75 ohm
21 SHIELD Ground/Shield (Chassis)
Ik dacht dat zo'n scartblokje een inkomend s-video signaal gewoon via pin 13, 15, 19 en 20 doorgaf? En als je TV niet die combi verwacht/ondersteunt, pakt hij alleen het Composite signaal (Luminance, dus zwart-wit)

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik dan een s-video/composite converter gebruik, krijg ik dus wel kleur op mijn tv?

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

JHMvP

Veritas logica est

Wordt s-video niet ondersteund op je TV?

Kopen: :O
http://shop.store.yahoo.com/videoware/svideoscart.html

Zelf maken: :P
S-Video pins 3en4 met een klein ceramic condensatortje (~470nF) verbinden. Hiervoor is ruimte in de SCART adapter.

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Pagina: 1