CD Brander half kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
Ik heb het volgende probleem. Ik heb een Plextor CD brander 12x/10x/32x en eergisteren toen ik er een divx in deed speelde de divx niet af. Ik deed de divx in mijn gewone cd-rom speler en hij speelde af.

Ik keek later in mijn explorer en zag daar mijn G: brander staan met een rood rondje met daarin een wit vraagteken. De lade ging open alleen een divx erin werd niet herkend. Er stond ook niet CD-rom station maar alleen G: met zo'n vraagteken symbool

Ik rebootte en de brander deed het weer. Toen weer een cd erin gedaan, wat gebrand werkte. Andere divx erin. Weer hetzelfde probleem.

Mijn vraag is nu... Wat zou het probleem kunnen zijn. Gaat mijn brander binnenkort kaduuk of is hier iets aan te doen?

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-03 09:18

DynaMikeY

1976 Kever 1300

SCSI apparaat? -> SCSI bus keer resetten, of adapter verwijderen & opnieuw toevoegen in device manager.

Plextools installeren wil ook wel eens helpen! Zeker handig met troubleshooten.

Hebben andere CD's dit ook, of alleen deze ene?

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

probeer eerst es alle divx/xvid/mpg4 codecs te verwijderen en dan reinstallen.
beter officiele maar sommige nimo-codecpacks zijn net zo goed
laatste aspi drivers erop.
misschien lensje vies waardoor die in seeks blijft hangen of slepen ?
alleen met schone alcohol cleanen als je geen glazen lensje hebt .
zijn die vraagtekens ook terug te vinden in je eventlogs als device errors e.g.e kaduuk errors ?
of zijn het busy en/of time-outs ?

ow en hoe zit het met je scsi-chain ??
en de TERMINATOR.
op het laatste apparaat in je chain de term-jumper gezet en op je laatste end een ARNOLD BRAUNSCHWEIGER geplaatst :+

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 13:42 ]

• Carnagy
Het is een IDE brander, dus scsi kan het niet zijn. ik heb enkele dagen geleden ffdshow geinstalleerd. maar of het toen al gebeurde weet ik dus niet.

Ik zal idd m'n lens een schoonpoetsen

/edit
Atapi:Het apparaat \Device\Ide\IdePort1 heeft niet binnen de tijd voor time-out gereageerd.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

cdrom
Het apparaat \Device\Ide\IdePort1 heeft niet binnen de tijd voor time-out gereageerd.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

en dit

Beschadigd blok in apparaat \Device\CdRom1.
Dit zag ik in een errorlog staat in Logboeken.

zou dit het kunnen zijn

[ Voor 69% gewijzigd door Carnagy op 17-12-2003 18:45 ]

• Carnagy
*kick*

• Carnagy
Plz iemand die iets hierover weet :S

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:45

Nick Name

SinFest!

ideetje: Hardware in het configuratiescherm verwijderen en opnieuw laten installeren door je OS na een reboot.
Heb je de drive al in een andere pc gestopt? Vertoonde de drive toen dezelfde gebreken?

(Heb je de site van Plextor al bekeken ivm ondersteuning? Neem anders ff contact met ze op, misschien herkennen zij het probleem wel direct. )

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Pagina: 1