Rare Vastlopers,

Pagina: 1
Acties:

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-08 16:39
E tweakers,

Ik heb nu al weer een half jaartje een nieuw systeempje:

[specs]
MOBO: MSI 865pe Neo2
CPU: p4 2.66 533fsb
GEHEUGE: 512 2700
HD: maxtor 120 sata
VDO: gf2 mx 32mb *schaam*
SOUND: onboard & audigy 2
[/specs]

[temps]
CPU: 40 *C
SYS: 30 *C
NB (wat t ook mag zijn): 45 *C
[/temps]

Nu had ik altijd al rare vastlopers tijdens het wisselen van resolutie, bijvoorbeeld als ik even uit counter strike naar wind00s moest om snel even te msnen. Dan kreeg ik eerst een berg herry uit mn speakers om mn horen en daarna floep een reb00t. Naja eerste waar je aandenk aangezien mijn vdokaart bagger is, oorzaak gevonden. Newe vdokaart in de arreslee van de kerstman en t probleem is verholpen.

Was ik deze week even aan hij kijken of ik mn pc wat kon overclocken (dmv corecenter van msi) kreeg ik denk ik om de 10 min een vastloperm, deze vond ik wel speciaal omdat hij niet reboote of herry ging maken maar gewoon mn muis hing en ik kon nix meer doen. Wachten had ook geen nut want hij hing gewoon :S raar. (CPU temp niet te h00g volgens mn BIOS)

Ik alles weer default gezet en het was weer minder, maar toch heb ik het nog af en toe (1x per dag nu en toevallig toen ik deze post aan het maken was)

Na ff te brainstormen dacht ik hee dit heb ik al twee keer eerder gehad, maar nu kwam het dus wel veel vaker voor. Toen ik alles default had gezet was t nog nie over dus ik mn BIOS default gezet en CMOS gereset, kreeg ik het vandaag weer.

Iemand enig idee wat het kan zijn, hebben er meer mensen last van ?

thx x1dje

67890

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:25

SmartDoDo

Woeptiedoe

Inkoppertje, maar je hebt de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen neem ik aan? :)

offtopic:
Je kunt [ li ] gebruiken om je specs op te sommen :)

• Triss
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-03 11:26
Al eens uw ramgeheugen getest, of het video geheugen?
Laat effe memtest draaien.

Is er geen programma, dat voor het vastlopen, 100% van de rescources gebruikt van uwe cpu?
Al eens bij de logs gekeke van winxp???

Support engineer

• xiD
SmartDoDo: ja die heb ik doorgenomen maar ik kan niet 1,2,3 de oorzaak met1 vinden

Blowie1999: Nee heb ik niet gedaan zal ik eens doen, en er is geen proggie dat 100% inneemt als t gebeurt. het gebeurt steeds op andere momenten en ik zal idd ff in de xp logs gaan kijken.

thx

67890

Verwijderd

die nb is je NorthBridge, de chip op je mobo met meestal de beste koeling. Om uit te sluiten dat het een warmte probleem is zou ik aanraden ff een dikke kamerventilator te gebruiken voor een test zonder kappen op je kast.

Controleer ook ff de condensatoren op je mobo. Deze mogen niet bol staan en niet lekken. (condensator = cilindervormig ding dat veelvuldig op je mobo zit)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

x1dje schreef op 17 december 2003 @ 13:25:
SmartDoDo: ja die heb ik doorgenomen maar ik kan niet 1,2,3 de oorzaak met1 vinden
Meld dan ook de resultaten van het doornemen :) Anders gaat iedereen hier tips/suggesties voordragen welke al lang en breed in de troubleshooter staan ;) Zie ook het PMG Beleid.

• xiD
Ik heb de memtest gedaan duurde wel ff en daar kwamen geen errors uit, ik denk eerlijk gezegt ook niet dat t een hitte probleem ik - aangezien t dan denk ik wel vaker voor zou komen - omdat mijn pc 24/7 aan staat ongeveer. Dan zou hij na t booten wel weer vast lopen.

67890

• xiD
Results Troubleshooter:

Voeding: 350w die zou het gewoon allemaal moeten aankunnen aangezien ik in mn kast geen speciale kerstboom verlichting oid meer heb. Hij heeft het zelfs gedaan met twee extra ventilatoren en een neonbuis.
Alle voltages zijn in orde zover ik die kan checken (mbv corecenter en BIOS)

Moederbord: FSB ed allemaal weer terug op default - resetted CMOS en BIOS

CPU: temp ok, fsb ok, koolpasta 'vervangen'

Geheugen: memcheck suc6vol

Vdokaart: oud paard, komt vervanging

HD: alles zit zoals t hoord te zitten

67890

Pagina: 1