[PHP] Uploaden bestanden *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een formulier om verschillende bestanden te uploaden. Nu kan je met de php.ini of htaccess file een max_upload_size opgeven wat ook gebeurd op dit moment.

Nu zou ik alleen graag willen weten of het ook mogelijk is de bestandsgrootte van te voren op te vragen. Naar mijn idee als je maximaal 1mb mag uploaden en je pakt een bestand van 2mb gaat hij het eerst uploaden voordat hij een controle gaat uitvoeren.

Is dit op een of andere manier tegen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet je zeker dat het op deze manier gaat,

Lijkt mij dat hij toch eerst naar de filesize kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Is zoiets niet mogelijk met Javascript?

Volgens mij is er behoorlijk veel over te vinden.

[ Voor 67% gewijzigd door saviour op 17-12-2003 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Niet dat ik weet, en draco: ja dat bebeurt zo :/

Het probleem is namelijk dat hij gaat uploaden, maar dat de server op dat moment nog niet weet hoe groot het uiteindelijke bestand wordt, dit wordt namelijk niet doorgegeven zeg maar ;). Zelf heb ik hier ook geen oplossing voor, het probleem doet zich net zo goed voor bij gebruik van bv Perl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:51
Je kunt in de w3 specs vinden dat je een max filesize aan het <input type="file"> mee kunt geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
draco, hij upload het eerst en vervolgens krijg je dan in de array een error. Maar ik wil dit dus voorkomen. Ik weet namelijk de limieten wel van het uploaden.

Ik wil dus niet dat hij gaat uploaden als dat niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
djluc schreef op 17 december 2003 @ 13:08:
Je kunt in de w3 specs vinden dat je een max filesize aan het <input type="file"> mee kunt geven.
En in de PHP docs vind je daar dan weer het volgende over:
The MAX_FILE_SIZE is advisory to the browser. It is easy to circumvent this maximum. So don't count on it that the browser obeys your wish! The PHP-settings for maximum-size, however, cannot be fooled. But you should add MAX_FILE_SIZE anyway as it saves users the trouble to wait for a big file being transferred only to find out that it was too big afterwards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Volgens mij is wat djluc zegt wel wat de TS bedoelt. Je kijkt dan via JavaScript of de file niet te groot is, zodat mensen niet eerst hoeven te uploaden en dan als nog een melding krijgen. De PHP check blijft, dus mensen die de JS check omzijlen zijn gewoon dom! Want hun file wordt toch door PHP tegen gehouden, maar ze hebben wel eerst een deel moeten uploaden.

__ Edit ___

Hmm, ik heb toch wel verkeerd gelezen inderdaad...... En met JavaScript kan het inderdaad niet. Sorry, mijn fout. |:( :>

[ Voor 18% gewijzigd door OkkE op 17-12-2003 14:14 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:55

me1299

$ondertitel

OkkE schreef op 17 december 2003 @ 13:31:
Volgens mij is wat djluc zegt wel wat de TS bedoelt. Je kijkt dan via JavaScript of de file niet te groot is, zodat mensen niet eerst hoeven te uploaden en dan als nog een melding krijgen. De PHP check blijft, dus mensen die de JS check omzijlen zijn gewoon dom! Want hun file wordt toch door PHP tegen gehouden, maar ze hebben wel eerst een deel moeten uploaden.
Hoe kan je nu ooit met javascript kijken hoe groot een file in een upload veld is???

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:06

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

DeathKnight schreef op 17 december 2003 @ 13:44:
[...]

Hoe kan je nu ooit met javascript kijken hoe groot een file in een upload veld is???
ActiveX object aanmaken (FileSystemObject); vervolgens bestand uitlezen.. Ik gok alleen dat je browser security een klein beetje kan gaan flippen en anders gaan er bij Norton Antivirus (Script Blocking) wel een aantal belletjes af.. :P

[ Voor 11% gewijzigd door gorgi_19 op 17-12-2003 13:46 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:55

me1299

$ondertitel

gorgi_19 schreef op 17 december 2003 @ 13:45:
[...]

ActiveX object aanmaken (FileSystemObject); vervolgens bestand uitlezen.. Ik gok alleen dat je browser security een klein beetje kan gaan flippen en anders gaan er bij Norton Antivirus (Script Blocking) wel een aantal belletjes af.. :P
Dat is wel heel erg browser afhankelijk. Dan kan je vele malen beter een Java applet pakken die dit alles uit zichzelf al kan.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trogdor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-04 10:17
De MAX_FILE_SIZE parameter in het file form field doet precies wat je wilt, en werkt in alle moderne browsers, op alle platforms.

ActiveX-objecten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trogdor schreef op 17 december 2003 @ 18:16:
De MAX_FILE_SIZE parameter in het file form field doet precies wat je wilt, en werkt in alle moderne browsers, op alle platforms.

ActiveX-objecten niet.
Nee, lees!

Er moet gecheckt worden voorsat er geupload wordt! De manier die jij beschrijft en die de ts ook gebruikt is eerst uploaden daarna de size in de temp-dir van de server opvragen. Er is dus al onnodige geupload wat de ts wil voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:06

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

DeathKnight schreef op 17 december 2003 @ 14:12:
[...]

Dat is wel heel erg browser afhankelijk. Dan kan je vele malen beter een Java applet pakken die dit alles uit zichzelf al kan.
offtopic:
't was ook alleen om aan te geven dat het met Javascript wel kan.. :P Dat er een enorme hoop haken en ogen aan zitten, is een ander probleem. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1