Internet Explorer 6 encoding problemen

Pagina: 1
Acties:

• Alantin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-11-2025

Alantin

Goh, wat zit je haar leuk...

Topicstarter
Als je met IE6 naar http://www.cz.nl gaat, met als encoding Auto-Select, dan staat de encoding op Western European (Windows) of iets anders, maar niet op UTF-8, terwijl dat wel de bedoeling is. Andere browsers (Opera, Mozilla) pakken de UTF-8 instructie perfect op en veroorzaken dan ook geen problemen.

Als je de site met een andere encoding dan UTF-8 bekijkt, krijg je in de menu's en de bovenste menubalk allemaal rare tekens (soort A). Zet je de encoding op UTF-8, dan werkt alles prima; terug op Auto-Select en de boel wordt weer verknald.

Mijn vraag is of iemand op de hoogte is van dit soort encoding problemen met Internet Explorer 6. IE5 doet het namelijk wel perfect, alleen IE6 loopt te hannesen...

Conducteur: zit je thuis ook met je schoenen op de bank? Alantin: knip je thuis ook kaartjes?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Heb je alle patches en updates voor IE6? Ik heb hier namelijk geen last van. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Alantin

Alantin

Topicstarter
Ja, alle patches staan erop. Heb je de encoding een paar keer op Auto-Select gezet? En expres op Western European (ISO of Windows)?

Conducteur: zit je thuis ook met je schoenen op de bank? Alantin: knip je thuis ook kaartjes?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Heb je de optie: 'URLs altijd als UTF-8 verzenden' aan staan? (Zie ook plaatje hieronder) :)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=573713&size=128
*Klikbaar*

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Alantin

Alantin

Topicstarter
Ja, die heb ik aanstaan. Daarnaast is eigenlijk elke wijziging bij de klant uit den boze. Ik ben echt op zoek naar een work-around waarbij de klant niets hoeft te doen...