Toon posts:

(Radeon9700) Checker artefact => downgraden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Club3d 9700 non-pro die een klein jaartje als 9800 pro gedraait heeft maar nu dezelfde artefacten tijdens spelen van spelletjes vertoont als destijds de helft van de 9500=>9700 upgrades :( . De artefacten verschijnen pas als de kaart warmer wordt na enige tijd spelen en gaan dan niet meer weg. Uitschakelen heeft wel zin. Inmiddels heb ik de kaart weer naar 9700 standaard geflashed en underclocked op 235/235. Dit verlengt weliswaar de tijdsduur voordat de artefacten komen maar ze komen in ieder geval. In de windows-omgeving valt dan overigens een vertikale streep van 1 pixel breed op links naast de muis-cursor. Daarnaast zijn sommige grafics verstoord. Ik vermoed dat de GPU te lang te warm heeft gedraait en er nu de brui aan geeft :'( . Ik vroeg me af of het zin heeft te flashen naar een 9500 non-pro BIOS.

Heeft iemand ervaring hiermee of andere wijsheden/tips? :?

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 13:05
Heb je al geprobeerd om er een andere koeler op te zetten? Misschien ligt daar het probleem...

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
Ik heb dat ook met mijn 9500-9700 softmod, deed het altijd goed maar nu af en toe wat spikkeltjes.
Bij nieuwere spellen scheelt het als ik 'environmental lightning' uitzet of iets klooi met de instellingen van schaduw en AA (anti aliasing)
dan speelt ie een stuk langer zonder problemen (bijv. deus ex 2)

Verwijderd

klinkt als slechte video ram's,
:7

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan :?
Koeling vervangen/uitbreiden !

Verwijderd

Topicstarter
De koeling had ik ook al vervangen voor een zalman hp80c heatpipe. Lekker stil, maar dit veranderde er niets aan. Ik ben bang dat ik met m'n statische klauwen iets aan die kaart beschadigd heb en dat dat nu nadat de garantie is afgelopen zijn effect gaat hebben. Vandaag gaf ie ook al een boot failure, terwijl die computer verder zo stabiel was als wat. Jammer genoeg heb ik voorlopig geen geld voor nieuw spul. Gelukkig heb ik ook weinig tijd om te gamen.. (Ieder voordeel heb z'n nadeel - Cruijff)

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 07:55
Bij mij hielpen deze dingen perfect om van me stabiliteitsproblemen af te komen:

http://www.funprice.nl/in...=2565&list=34&subgroep=58

Verwijderd

_SouLmaN_ schreef op 18 december 2003 @ 12:49:
Bij mij hielpen deze dingen perfect om van me stabiliteitsproblemen af te komen:

http://www.funprice.nl/in...=2565&list=34&subgroep=58
hmm, zo'n doosje heb ik hier ook nog steeds ongebruikt liggen..

kon je er nu hoger door OC'en??? en heb je er ook een coolertje over heen staan te blazen, want dat moet eigenlijk wel heb ik gelezen

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 07:55
Heatsinkjes worden aardig heet, hitte word nu stuk beter afgevoerd. Ja, er hangt een fan boven en een slotcooler onder de kaart :)

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 16:43
Als je zegt dat het hetzelfde effect geeft als 9500-9700 mod (= schhakbordpatroon?) kan het flashen naar een 9500 nonpro baat hebben omdat het schaakbordpatroon veroorzaakt wordt door slecht functionerende pixelpipelines en omdat de 9500 nonpro maar 4 ipv 8 heeft. Je kan het allesinds wel proberen. Betere cooling zou ook weleens kunnen helpen.
Pagina: 1