Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een extra CF-kaartje voor m'n digitale camera (Powershot S45). Bij de funprice heb je een 128 mb kaartje van Transcend voor 52,95 en een 256 mb kaartje van hetzelfde merk voor 89,95.

Computerland heeft CF-geheugen van TwinMOS, waarbij een 128 en 256 mb kaart respectievelijk 39 en 75 euro kosten. Op zich is dit best een prijsverschil dat de moeite waard is. Ik heb echter nog nooit van transcend óf twinmos gehoord, dus ik vraag me af of deze kaartjes goed zijn. Je hebt natuurlijk altijd baas boven baas, maar momenteel heb ik sandisk (nooit problemen mee) en ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met beide merken, en weten of ze een beetje te vergelijken zijn met sandisk wat betreft snelheid e.d.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:49

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Transcend is heel erg bekend, en is een van de fabrikanten die de snelste CompactFlash kaartjes maakt.

TwinMOS komt me ook wel bekend voor, het is niet zomaar een Taiwanees prutsmerk, maar veel meer weet ik er niet over.

het vergelijken van CompactFlash kaartje is uitermate moeilijk omdat de snelheid vaak per serie verschilt.

Transcend gebruikt echter de snelheidsaanduiding van Lexar waarbij 1x gelijk is aan 600 KB/sec, op dit moment zijn de 52x kaartjes de "topmodellen" wat neerkomt op 30 MB/sec, dat gaat jouw Canon S45 nooit halen :P (het kaartje zal wel werken, maar op de hoogst mogelijke snelheid die de camera aankan).

Met de betrouwbaarheid zit het meestal wel goed, er kan weinig kapot gaan aan een CompactFlash kaart, mocht het toch gebeuren dan zit er op alle electronica standaard 2 jaar garantie, voor CompactFlash krijg je vaak 10 jaar, of levenslange garantie. Het enige vervelende is dat je dan je foto's kwijt bent, maar die zijn vaak met recovery software nog wel te redden.

[ Voor 26% gewijzigd door Johnny op 17-12-2003 13:05 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.