Toon posts:

meerdere documenten uit 1 word document

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb in 1 word document (algemeen.doc)ongeveer 300 namen staan. Nu moet ik van iedere naam die in dat document een los word document maken. Ik vraag me af of dit ook autmatisch kan laten gebeuren

Dus in het algemeen.doc staat:
jantje
pietje
klaasje
etc

en wat ik zou willenis dat hij
jantje.doc
pietje.doc
klaasje.doc

automatisch aanmaakt
graag jullie advies

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:30
Ik vraag me echt af wat dit voor nut heeft hoor, amargoed. Je oplossing kun jen vinden in de macro's die je kunt opnemen met word. Maar ik denk dat je ook met VBA, Visual Basic for Applications, aan de slag zult moeten. De vraag is dus een beetje wat voor kennis je al hebt, en of dit je wel waard is. 300 documentjes aanmaken is ook neit zo'n grote klus als het eenmalig moet.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je snelle reactie.
Ik ben idd een noop wat betreft word en macro's etc. Maar ik dacht dat dit mischien wel eenvoudig zou moeten kunnen.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:30
Ik zou gewoon een leeg document maken, em die 300x in een map plaatsen. Dan print je die namenlijst uit en ga je bij het eerste bestand beginnen, je drukt op f2 en geeft het een naam. Wat je ook eens kunt proberen is die lijst in excel zetten, dan heb je nog meer kans om dit voor elkaar te krijgen denk ik.

Zou je misschien ook kunnen vertellen wat hier precies het nut van is?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het is ook vrij eenvoudig, met de macro-opneem knop, F1 en vooral ook de voorbeeldjes onder F1 en eventueel wat tutorials over VBA op het web, moet het heel goed lukken. En als je een VBA scriptje hebt dat bijna af is maar je ergens vast zit, kan je ons natuurlijk laten meedenken als je je code geeft :)

Alternatief is misschien afdruk samenvoegen - of inderdaad wat djluc zegt. Ten slotte kan je vrij eenvoudig een "DOS" batch maken die die bestanden maakt aan de hand van een tekstbestand: zie de SA FAQ voor wat websites met uitleg hierover :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
We zijn een vrijwillgers organisatie voor mensen met een lichamelijke handicap. Wat we nu doen is de rapportage in een klapper schrijven. Als dan de volgende vrijwilleger dan kan die door middel van de rapportage geod op de hoogte blijven van een client. Dit gebeurt nu op papier dat willen we automatiseren zeker nu we ook een netwerk hebben. We willen dat op iedere pc die op het netwerk is aangesloten de rapportage kan inzien en dus niet steeds naar de centrale kast hoeft te lopen om daar de handgeschreven rapportage te lezen maar gewoon via het word document wat op het netwerk staat.

Bedankt alvast voor jullie hulp en meer tips zijn altijd welkom!!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
dan kan je wellicht beter "mappen/folders" aanmaken op de computer per gebruiker, dan kan je ook nog meerdere rapporten bij elk persoon plaatsen

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
Pff dat is inderdaad moeilijker dan gedacht!!
Ik probeer via de macro opneemknop de handeling op te nemen. Maar iets selecteren dat lukt niet onder de macro opneem knop. :(
En van VBA heb ik niet / geen verstand van.....

Hoe kan ik vanuit een batchbestand aangeven hoe hij per regel (=naam van de client) van het tekst bestand een nieuw bestand moet maken?

Verwijderd

Topicstarter
Dus stel indeling ziet er als volgt uit:
algemeen.txt (bevat de volgende namen)
jantje
pietje
klaasje

en dat moet worden
jantje.txt
pietje.txt
klaasje.txt

Eigenlijk wil ik dus een script/batch dat werkt als volgt:

1. open algemeen.txt
2. selecteer eerste regel
3. maak van selecteerde regel een bestand (dus jantje.txt)
4. verwijder eerste regel in algemeen.txt
5 herhaal stap 1

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Dat kan met de opdracht FOR:

for /F %n in (algemeen.txt) do copy standaard.txt %n.txt

(of %%n ipv %n als je het in een .bat bestand zet). Lees de uitleg die FOR /? geeft als je dat vanaf de prompt intypt, plus de uitleg op (een van) de DOS sites die ik in de SA FAQ heb gezet even door, zodat je eventueel nog wat kan aanpassen :)

edit:
Dit verwijderd dus geen regels, maar dat hoeft ook niet als je toch alle regels af gaat. Eventueel kan je achteraf natuurlijk wel het hele bestand leeg gooien & opnieuw aanmaken. Die standaard.txt is het bestand met de info die je in het bestand wilt zien. Ipv. dat kan je eventueel ook in het bestandje de naam zetten door ipv. copy standaard.txt %n.txt, echo % > %n.txt ter doen :)

Maar zoals gezegd: je moet je even bedenken of dit de handigste manier is om de aantekeningen te centraliseren en beheren; bedenk bijv. of dit werkt als twee mensen tegelijkertijd aan een txt bestand werken. Als er namelijk te veel verkeerd kan gaan (en volgens Murphy dus ook verkeerd gaat), bestaat de kans dat mensen terug gaan naar de papieren versie :)

[ Voor 23% gewijzigd door F_J_K op 17-12-2003 13:42 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K alvast heel erg bedankt.....

Ik heb de sites en for /? goed doorgenomen maar ik kom daar niet echt uit :(
Ben daar ook niet zo goed in.

Ik heb het volgende batch bestand gemaakt "make.bat"
hierin staat het volgende:
for /F %%n in (algemeen.txt) do copy standaard.txt %%n.txt

als ik vervolgens dit uit voer in dos krijg ik het volgende:

C:\zdb>make

C:\zdb>for /F %n in (algemeen.txt) do copy standaard.txt %n.txt

C:\zdb>copy standaard.txt jantje.txt
Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

C:\zdb>copy standaard.txt pietje.txt

C:\zdb>copy standaard.txt klaasje.txt
C:\zdb>

We zijn al een heel eind op de goede weg maar volgens mij wordt het bestand standaard.txt niet aangemaakt. Waardoor hij niet lukt.
Wat staat er niet goed
alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
dom dom
ik moest nog het bestand standaard.txt aanmaken :)
niet goed gelezen je tekst
dit is dus wat ik wilde bedankt!!!!!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

[Edit: F_J_Knip de uitleg, je had het al door :P ].

Die standaard.txt kan je natuurlijk al wat info laten bevatten, zoals een kleine uitleg over hoe en wat. Kan ook een Word document zijn maar dan wil je alle .txt vervangen door .doc B)

[ Voor 75% gewijzigd door F_J_K op 17-12-2003 14:25 ]

Pagina: 1