Wifi ongevraagd thuis bezorgd, houden of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-04 21:45
Hallo,

Een maand geleden heb ik bij Zercom (Eindhoven) een Asus WL500G besteld en betaald. Na een week oid heb ik de order geannuleerd omdat de levering steeds werd uitgesteld. ( Algeheel probleem met wifi access points ).

Zercom heeft me per ommegaande een e-mail gestuurd waar ze een retourfactuur bijsluiten. Ook staat mijn geld weer binnen 24 uur op mijn rekening. Uitstekende service!!

Eind al goed zou je denken..

Afijn in mijn "quest" voor een wifi besluit ik eindelijk een USR
8054 te kopen. Heb ik die net aan het draaien. ( 2 dagen oud ) Komt van Gend en Loos een doos brengen van Quote.. Blijkt daarin een Asus WL500G te zitten...

Wat zijn nu mijn mogelijkheden mbt de Asus? Ik weet wel wat ik netjes zou vinden, maar het gaat me hier meer om wat mijn rechten zijn.

Zelf zit ik te denken over het eventueel terugbrengen van de USR en de Asus te houden. Ik haal iets hogere snelheden, en de manual etc die bijgeleverd wordt ziet er beter uit.

Maar wat mag/kan ik met deze situatie?
Zou ik hem wettelijk gewoon mogen houden omdat dit een in principe een ongeraagde zending is?

Eventuele antwoorden ook svp sturen naar jeroen at wedda punt nl.

Alvast bedankt!!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:04

SmartDoDo

Woeptiedoe

Zou ik hem wettelijk gewoon mogen houden omdat dit een in principe een ongeraagde zending is?
Onverschuldigde betaling heet dat in wettelijke termen :) Je hebt iets gekregen en dan moet je daar ook voor betalen. Je mag het niet houden als in, "Ik heb het zomaar gekregen". Contact opnemen en gewoon terugsturen op hun kosten :) Naast het feit dat je er voor moet betalen is er ook zoiets als fatsoen ;) Imho dus lekker retour.
Eventuele antwoorden ook svp sturen naar jeroen at wedda punt nl.
Gewoon lekker op het forum, daar is het voor ;)

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:13
Lijkt me logisch dat je de ongevraagde zending moet terug sturen,
of anders er voor betalen.

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 16:06

limit28

Loading.....

als het goed is zal zercom later met een factuur komen. als je niet return. want een vriend van had ook ongeveer zo situatie maar bij andere shop.

hij kreeg een maand later een deurwaarder aan ze deru om die bedrag te innen

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:16
ramonp schreef op 17 december 2003 @ 11:55:
Als hun jou zo netjes hebben behandeld, en je het geld ook zo snel teruggeboekt hebben, lijkt het me minstens zo netjes om ze hierover te benaderen.

Zat bedrijven die je gewoon aan een lijntje gehouden hadden ;)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Je kan niet echt meer spreken van een ongevraagde zending, lijkt mij. Er zit wel degelijk een verband tussen je (geannulleerde) bestelling en de levering. Je hebt nu echter een apparaat gekregen terwijl er geen verplichting was tot levering van dit apparaat: een onverschuldigde betaling dus. Ik neem aan dat bij de ongevraagde zending geen factuurtje zat. Misschien kan je de koop van de andere wifi-router nog ontbinden op grond van de koop op afstand?

Persoonlijk zou ik de Asus gewoon terugsturen met vriendelijke dank voor de onverplichte levering en de moeite, maar dat je reeds voorzien bent. Daar wordt jij niet slechter van en bovenal de winkel waar je die andere router hebt gehaald ook niet. Dat lijkt mij de beste benadering.

[ Voor 5% gewijzigd door Wekkel op 17-12-2003 12:00 ]

• Koriel
Mee eens hoor,

Zercom heeft mij goed behandeld, en ik ben er nu ook heel sterk over aan het denken om die USR terug te brengen.

Het was ergens ook wel te mooi om waar te zijn..:)

Zal zercom meteen maar bellen dan blijf ik niet in de verleiding.

Wat ik zal doen?

Waarschijnlijk betalen.

Bedankt..

Verwijderd

Je zal hem terug moeten sturen, anders moet je hem gewoon betalen...

Je kan het beste contact opnemen met Zercom en dan op hun kosten terugsturen.

Als ze de verzendkosten niet willen vergoeden kun je het pakketje onder rembours sturen (heb je gelijk ook een bewijs dat je het pakketje geretourneerd hebt). Mochten ze zelfs dat weigeren, dat zou ik het houden. Bewaar wel bewijzen van alle communicatie, mochten er problemen komen.

Maar ik denk dat het niet zo'n vaart loopt. Gewoon even mailen en opsturen... Helaas is houden IMO geen goede optie

Verwijderd

ramonp schreef op 17 december 2003 @ 11:55:
Als het echt een ongevraagde zending is (in dit geval dus niet), dan mag je het gewoon houden, ook al zit er een factuur bij.

Dat was de conclusie van de Consumentenbond naar aanleiding van een bedrijf wat ongevraagd onderbroeken rond stuurde.

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

In principe zou je hem mogen houden:
Ongevraagd toezenden
Het ongevraagd toezenden van een product is verboden. Wordt een product toch ongevraagd toegezonden in de hoop dat het product wordt gekocht, dan mag de ontvanger het product behouden zonder dat hij er voor hoeft te betalen. Ook kan hij het product aan de verkoper terugsturen. De verzendkosten zijn in dat geval voor de rekening van verkoper.
Bron: http://www.justitie.nl/pu...D=10538&SourcePageID=5073

Staat helemaal onderaan op die site

Of ik het zou doen is een ander verhaal. Zercom heeft zelf bijvoorbeeld zeer correct gehandeld met bv het geld terug storten.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:53

samo

yo/wassup

Aspje schreef op 17 december 2003 @ 12:14:
In principe zou je hem mogen houden:

[Ongevraagd toezenden
Het ongevraagd toezenden van een product is verboden. Wordt een product toch ongevraagd toegezonden in de hoop dat het product wordt gekocht, dan mag de ontvanger het product behouden zonder dat hij er voor hoeft te betalen. Ook kan hij het product aan de verkoper terugsturen. De verzendkosten zijn in dat geval voor de rekening van verkoper.
]

Bron: http://www.justitie.nl/pu...D=10538&SourcePageID=5073

Staat helemaal onderaan op die site

Of ik het zou doen is een ander verhaal. Zercom heeft zelf bijvoorbeeld zeer correct gehandeld met bv het geld terug storten.
Ja maar dit is geen versturing met als doel verkoop. Dit is een administratiefoutje. In zekere mate is de versturing niet ongevraagd, maar geannuleerd. Uit fatsoen zou ik zeggen: opbellen en terug sturen. De winkel zal uit fatsoen wel de kosten willen dragen, aangezien ze de annulering bevestigd hebben. Foutje moet kunnen.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik denk dat je dit niet als een ongevraagde zending kan betitelen. Er zit een duidelijk aanwijsbare reden achter deze zending. De rigoreuze bescherming van de ongevraagde zending lijkt mij hier ongepast, als het al niet gewoon geen ongevraagde zending betreft (wat het naar mijn mening dus niet is).

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:04

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ben het met Wekkel eens, zie ook:
Artikel 6:203 B.W.

1.
Degene die een ander zonder rechtsgrond een goed heeft gegeven, is gerechtigd dit van de ontvanger als onverschuldigd betaald terug te vorderen.

• Koriel
Heb Zercom al gebeld, en hem voor de dagprijs aangenomen, nieuwe bestelling en factuur was al binnen tijdens het gesprek.

Dan gaat ik me nu mijn USR-etje maar netjes inpakken en terugbrengen. Dat mocht van de Mediamarkt, speciaal om gevraagd toen ik hem kocht en de garantie voorwaarden geven dat ook aan.

Scheelt me toch weer wat eurootjes.. (En kost me een extra ritje..)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hopelijk gaat alles goed. De volgende keer kan je beter een andere volgorde aanhouden. Eerst de USR wegbrengen met goed gevolg, dan pas de Zercom zending accepteren en alsnog kopen. Dat is veiliger ;)

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:11 ]

Pagina: 1