Toon posts:

PC aansluiten op versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geachte heren,

welke geluidskaart kan ik het beste nemen om mijn PC aan te sluiten op mijn versterker. Laatstgenoemde is een beesd van een ding met mooie speakers, dus dit moet goed geluid geven.

ik wil wel vanaf de \pc het volume makkelijk kunnen regelen. Dus wie kan mij adviseren

Verwijderd

Wat voor een aansluitingen heb je op de versterker zitten (qua ingangen dan) En is het een gewone versterker, of met dts, dolby prologic!?!?

Verwijderd

Topicstarter
het is een gewone ouderwetse (zeer degelijke) pioneer, geen surround ied.

dus ede aansluiting is een line in ingang

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 11:56 ]

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

Misschien kun je beter eerst even wat rondkijken...... http://www.google.nl of op ons eigen forumpje....

Het is zoiezo wel erg fijn om een fatsoenlijke startpost te maken...
Een "beesd van een ding" en "mooie speakers" zeggen niet veel.

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Verwijderd

Topicstarter
met alle respect, maar mijn specs maken echt niet uit en wat voor speakers zeker niet. Wel ben ik het met de vorige replyer eens dat ik op zijn minst had moeten vertellen of het surround was ja/nee

maar toch voor alle duidlijkheid
versterker is een pioneer van 10 jaar oud (klasse A versterker) 4 x 150 Watt. De ingang die ik wil gebruiken is een ordinaire line in of input voor bijvoorbeeld dvd oid.
de speakers, als je het weten wilt is 4 x magnats

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 22:24

nimm2

.

ik zou goed opletten dat je alles goed aardt, anders kan het nog zijn dat je pc je versterker sloopt

Verwijderd

Met die line-in die jij bedoelt, neem ik aan via tulp stekkertjes.

Dan kan je hem opzich met iedere geluidskaart aansluiten. Convertor van 3,5mm jack => Tulp.

Zelf een soundcard onboard doet al wonderen.
ik wil wel vanaf de \pc het volume makkelijk kunnen regelen. Dus wie kan mij adviseren
Neem een multimedia toetsenbordje (begint bij een 10tje). Daar zitten alle toepasselijke knoppen wel op.

Maar voor de geluidskaart. Ligt er ook aan wat je voor extra opties je wilt hebben!

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

offtopic:
Het gaat natuurlijk niet alleen om de specs, maar ook over andere dingen.

Zal nog maar even een voorbeeld geven :

- Geef een maximale prijs
- Geef aan waar je zelf al gezocht/gekeken hebt
- Geef aan welke programma's je wilt gebuiken
- Wat voor pc het is
- Thuis of profecioneel gebruik
- Welke media je gaat gebruiken
- Hoeveel in en uitgangen je nodig hebt
- Wat voor soort in en uitgangen je nodig hebt
- Welke kwaliteit je op prijs stelt
- e.d.

Dit maakt het wat makelijker voor ons om je te helpen

Het lijkt mij het beste om bijvoorbeeld een soundblaster live te pakken.
De kwaliteit hiervan is goed en deze wordt ook goed ondersteund.
De 5.1 OEM versie hiervan kost bij Mycom bijv. maar 39,- euro

Wil je wat meer dan kun je gaan voor een Audigy LS
Deze heeft ook 5.1, wat meer opties en kost 89,- euro

Voor de top hebben we nog de Audigy 2 ZS
7.1 geluid en veel extra opties : 249,- euro

Dit zijn slechts enkele voorbeelden.
Er zijn nog 100en andere en betere geluidskaarten.
Omdat ik niet precies weet wat je wilt heb ik het hier maar bij gehouden...

• arend71
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08-2025

arend71

Audionut

Ik gebruik er een creative soundblaster 128 voor en ben best tevreden. Hogere types geven vaak een nog mooier geluid. (kabeltje is 2 maal tulp naar microfone-jack)
Echt audiofiel geluid kan het toch nooit worden vanuit een pc dus verwacht niet teveel dan komt het wel goed.

• drogoul
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 11:47:
Geachte heren,

welke geluidskaart kan ik het beste nemen om mijn PC aan te sluiten op mijn versterker. Laatstgenoemde is een beesd van een ding met mooie speakers, dus dit moet goed geluid geven.

Beesd? Dat is een heel mooi dorpje aan de Linge. :)

Koop gewoon een verloopdraad, en maak eens een verbinding tussen je PC en je versterker. Kijk hoe het klinkt, en als je er niet tevreden mee bent, denk eens aan een nieuwe geluidskaart. Je moet toch echt zelf beoordelen wat jij een 'goed geluid' vindt. Kaarten als de Creative Audigy, Extigy of andere kaarten zullen natuurlijk wel beter geluid geven dan een onboard audiochip..

do not underestimate the power of a sharp mz-700

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

arend71 schreef op 17 december 2003 @ 12:14:
Ik gebruik er een creative soundblaster 128 voor en ben best tevreden. Hogere types geven vaak een nog mooier geluid. (kabeltje is 2 maal tulp naar microfone-jack)
Echt audiofiel geluid kan het toch nooit worden vanuit een pc dus verwacht niet teveel dan komt het wel goed.
Audiofiel geluid uit een pc is goed mogelijk :) alleen dan betaal je wat meer.
En het ligt er heel erg aan welk medium je gebruikt.
Een mp3 of wma geeft een hele andere kwaliteit dan een cd of super audio cd.
Goede muziek dvds maken van een mooi mp3'tje gehakt :7

Erg profecioneel is bijvoorbeeld deze :
Afbeeldingslocatie: http://www.dbsonair.nl/Images/4344_small.jpg
Audio-Science ASI 4344 geluidskaart

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 12:08:

Neem een multimedia toetsenbordje (begint bij een 10tje). Daar zitten alle toepasselijke knoppen wel op.
offtopic:
Sweex SW-20 4 euro :P

Sommige geluidskaart drivers hebben de mogelijkheid om hotkeys in te stellen, zodat je ook het volume kan regelen zonder multimedia knoppen.

En welke geluidskaart... Tja dat is en blijft een persoonlijke keuze. Tuurlijk geeft een Creative Audigy beter geluid dan dat noname ding van 10 euro drivers buiten beschouwing gelaten, daar is het vaak andersom.... Ik gebruik zelf'de onboard geluidschip (C-Media cmi8738) en ik ben er zeer tevreden mee (vooral omdat ik bij de aanschaf dacht dat het geluid zo triest zou zijn dat ik een echte geluidskaart moest kopen maar het viel reuze mee en de drivers zijn ook prima). Die C-media chip zit ook op een aantal 'gewone' geluidskaarten (van Hercules dacht ik).

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 12:42:
[...]

offtopic:
Sweex SW-20 4 euro :P

Sommige geluidskaart drivers hebben de mogelijkheid om hotkeys in te stellen, zodat je ook het volume kan regelen zonder multimedia knoppen.

En welke geluidskaart... Tja dat is en blijft een persoonlijke keuze. Tuurlijk geeft een Creative Audigy beter geluid dan dat noname ding van 10 euro drivers buiten beschouwing gelaten, daar is het vaak andersom.... Ik gebruik zelf'de onboard geluidschip (C-Media cmi8738) en ik ben er zeer tevreden mee (vooral omdat ik bij de aanschaf dacht dat het geluid zo triest zou zijn dat ik een echte geluidskaart moest kopen maar het viel reuze mee en de drivers zijn ook prima). Die C-media chip zit ook op een aantal 'gewone' geluidskaarten (van Hercules dacht ik).
mijn trust geluidskaartje , (5.1) van 10 euro heeft ook de cmedia chip.. gebruik iig NOOIT de meegeleverde drivers, maar altijd de officiele van het internet van c-media.. echter moet je wel rekening houden met bijvoorbeeld buffers, die kan je vergeten op een kaart met slechts een enkele chip.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Hiervoor kun je elke geluidskaart gebruiken verkrijgbaar.

Je sluit dan een kabel aan van 3,5mm jack naar 2xcinch plug.

Voor meer informatie over het aansluiten van geluidskaarten kun je even een kijkje nemen inde Faq van AVH: AV FAQ; Veelgestelde vragen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.