[exchange2000] serieus disclaimer probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:08
Mensen,

Ik zit in de stress :)

Wij gaan 1 januari over op de nieuwe huisstijl, dit houd ook in dat wij standaard met disclaimers en logo's gaan werken.

Hoe moet het eruit gaan zien :?

als volgt:
boven in de mail gecentreerd ons bedrijfslogo
Geachte heer/mevrouw,

blah blah blah blah blah blah blah dit is de tekst van de mail
Met vriendelijke groet / Kind regards,

%user alias%

%user email%

Adres gegevens bedrijf
Alles wat tussen quote's staat moet automatisch op de mail server gebeuren.

Wat niet gequote staat vult de gebruiker in.

Ik snuffelen op het internet, en ik kwam het prachtige produkt GFI MAIL ESSENTIALS for exchange smtp tegen : zie http://www.gfi.com/mes/

Ik de trial geprobeert, en alles werkt perfect, maar het nadeel van de trial, je kunt maar 1 disclaimer aanmaken, en ik heb er 2 nodig (1 "top-disclaimer" en 1 "bottom-disclaimer").

Wat lees ik op de website:
Company-wide disclaimer/footer/header text
GFI MailEssentials enables you to add disclaimers to the top or bottom of an email. Text and HTML formats are supported. You can include fields/variables to personalize the disclaimer. You can also create multiple disclaimers and associate them with a user, group or domain.
kort samengevat, als ik hem koop kan ik multiple (meerdere) disclaimers aanmaken.

Ik dus dat gekocht voor 150 users, en wat blijkt nu, je kunt maar 1 disclaimer per mail instellen, wel verschillende disclaimers voor verschillende gebruikers, maar dat wil ik helemaal niet :(

Om een heel lang verhaal kort te maken kan ik niet een TOP en BOTTOM disclaimer in de mailtjes krijgen mbv GFI mail essentials.

Is hier een andere oplossing voor? alvast bedankt voor jullie reactie's.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:27

pistole

Frutter

Als je met Outlook (vast wel) werkt, is het dan geen mogelijkheid om hiervoor een mail-template (of form ofzo) te gebruiken?

* pistole gaat ff proberen
* pistole vindt het overigens ongepast om een logo erbovenin te zetten; dan ga je namelijk ongevraagd attachments sturen en dat is "niet netjes"

Ik frut, dus ik epibreer

• Grolsch
pistole schreef op 17 december 2003 @ 11:43:
Als je met Outlook (vast wel) werkt, is het dan geen mogelijkheid om hiervoor een mail-template (of form ofzo) te gebruiken?

* pistole gaat ff proberen
* pistole vindt het overigens ongepast om een logo erbovenin te zetten; dan ga je namelijk ongevraagd attachments sturen en dat is "niet netjes"
dat gaat zeker wel werken, maar ik wil het centraal op de exchange server geregeld hebben, en niet bij elke client, dit heb ik ook aangegeven in m'n topic start:

* Grolsch is het ook niet helemaal eens met de beslissingen van de directie

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:27

pistole

Frutter

snap ik, maar misschien kan je dergelijke forms / templates enigzins dwingend via exchange / policies / whatever opdringen?

Ik frut, dus ik epibreer

• Grolsch
pistole schreef op 17 december 2003 @ 11:52:
snap ik, maar misschien kan je dergelijke forms / templates enigzins dwingend via exchange / policies / whatever opdringen?
dat zou uitermate prettig zijn.

Alleen zou ik niet weten hoe dat moet

• Grolsch
kickerdekick

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

disclaimer maken middels een VBS script? is vast wel iets te vinden op technet hierover grolsch.

317680
317327

[ Voor 47% gewijzigd door mutsje op 18-12-2003 20:50 ]

• Grolsch
mutsje schreef op 18 december 2003 @ 20:47:
disclaimer maken middels een VBS script? is vast wel iets te vinden op technet hierover grolsch.

317680
317327
heb ik gezien, maar ik heb de ballen verstand van vb script.... ff puzzelen dan maar

ik heb het gelezen, maar sorry, dit gaat mij echt boven de pet.
De eerste regel al
Create a new Microsoft Visual Basic ActiveX DLL. Name the project SMTPEventSink and name the module Disclaimer.
Dat zegt me dus net zoveel als een bos aardappelen.

Nu zullen jullie allemaal zeggen ga maar uit puzzelen etc.
heb ik helaas geen tijd voor, dan moet ik maar iemand in huren wie dat in orde maakt...

jammer, kdacht iemand op GoT te vinden welke een oplossing wist :(

toch tnx voor de reactie's!!!!

[ Voor 37% gewijzigd door Grolsch op 19-12-2003 08:56 ]

• Grolsch
iemand nog tips

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Waarom probeer je die andere link van mutsje (kb 317680) niet? Die is in VBScript, met duidelijke uitleg over de installatie.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Grolsch schreef op 17 december 2003 @ 11:53:
dat zou uitermate prettig zijn.

Alleen zou ik niet weten hoe dat moet
Je kan met je policies + de .adm templates uit de Office Resource Kit je normale S^h^h^jablonen dir vanaf de server laten werken.

Zet daar dus ook een standaard haatee-emelletje in wat de basis is voor je mail (header en logo) en GFI doet de rest dan wel.
Uiteraard even testen op een test GPO- OU enzo, voordat je companywide gezeik hebt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Grolsch
BackSlash32 schreef op 30 december 2003 @ 18:17:
[...]

Je kan met je policies + de .adm templates uit de Office Resource Kit je normale S^h^h^jablonen dir vanaf de server laten werken.

Zet daar dus ook een standaard haatee-emelletje in wat de basis is voor je mail (header en logo) en GFI doet de rest dan wel.
Uiteraard even testen op een test GPO- OU enzo, voordat je companywide gezeik hebt.
sorry voor de onnodige kick, maar kun je de office resource kit gratis downloaden?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ja :)
Maar dat had je natuurlijk gezien toen je op http://www.microsoft.com/office/ork/2000/default.htm keek ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Grolsch
Okay,

ik ben een stukje verder.

Ik heb nu de ORK (office resource kit) gedownload.
Ik ben ook in het bezit van een *.adm file, en wel outlk9.adm

Maar als ik deze in m'n poledit.exe inlaad, zie ik nergens een optie om daar evt. een standaard form te gebruiken oid.

En punt 2, ben ik vergeten hoe ik een *.adm file ook al weer op een OU in AD kon laten toepassen, maar dat moet ik nog ff opzoeken :)

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ik kan je nu al vertellen dat het je niet gaat lukken met GFI ME... we hebben gfi er op aangesproken maar ze willen er niets aan doen :(

het kan gewoon niet met dat product, check http://www.exclaimer2000.com/ , die kan het wel

• Grolsch
richardkraal schreef op 09 januari 2004 @ 09:01:
ik kan je nu al vertellen dat het je niet gaat lukken met GFI ME... we hebben gfi er op aangesproken maar ze willen er niets aan doen :(

het kan gewoon niet met dat product, check http://www.exclaimer2000.com/ , die kan het wel
tja, exclaimer kost 350 $ per server oid...

Het wil dus ook niet met ADM template's als ik het goed begrijp?

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Misschien heb je nog iets aan deze Step-by-step?

• Grolsch
KorZijl schreef op 09 januari 2004 @ 11:05:
Misschien heb je nog iets aan deze Step-by-step?
Ik krijg "de pagina kan niet worden weergegeven" :?
site zal wel temporary down zijn oid.

Nog steeds kom ik niet verder.

Ik heb nu de de outl9.adm ingelezen in m'n group policy management console, maar hier kan ik geen forms en/of sjablonen aan geven.

Ben ik nu de enige op deze aardkloot met dit probleem?

Verwijderd

Nope niet de enige, ik ben ook opzoek naar zoiets voor me Exchange 2000 ;)
Sommige hebben goede tips gegeven 8)

quote:
mutsje schreef op 18 december 2003 @ 20:47:

317680
317327

hiermee moet het wel mee lukken :)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 09:02 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Grolsch schreef op 12 januari 2004 @ 10:46:

Ik heb nu de de outl9.adm ingelezen in m'n group policy management console, maar hier kan ik geen forms en/of sjablonen aan geven.

Ben ik nu de enige op deze aardkloot met dit probleem?
/laat

Off9.adm, niet Outl9.adm.

Afbeeldingslocatie: http://www.alt-92.net/zooi/offXPpol.jpg

Pagina: 1