[GRATIS PC] Hoe gratis is gratis?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Onderstaand artikel las ik op Webwereld van morgen :
Gratis computer in ruil voor reclame kijken
Woensdag, 17 december 2003 - Een gratis computer in ruil voor het bekijken van reclame. Een minuut reclame voor elke twintig minuten die de gebruiker online is.
Wie wil dat nu niet..? Maar hoe gratis is gratis enneh..zou het werken?? Enneh..nu moeten natuurlijk niet alle Tweakers zich gelijk gaan inschrijven :P

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 17-12-2003 11:25 ]

Nieuw: DiscVault — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:46

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
jij eerst 100 jaar reclame kijken en dan kan je een prachtige P4/AMD super systeem ophalen (tegen die tijd een eurocent waard, als we dan nog eurocenten hebben :P).

Serieus: Jij krijgt een beetje reclame om de zoveel tijd, dus verwacht niet dat je een super pc krijgt en verwacht zeker niet snel :)

Edit:
Hmm, na het lezen valt het eigelijk best mee. Ben benieuwd of je die reclame eruit kan slopen. Wat houdt mij tegen om de HD te formatteren en dan zonder reclame te werken. Misschien dat het ook hardware matig in het moederbord zit (weet niet of dat kan), maar dan kan ik nog steeds alle spullen eruit halen :)

[ Voor 36% gewijzigd door We Are Borg op 17-12-2003 11:28 ]

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
misschien helpt ad-aware draaien dan :P

EDIT: effe serieus.. je kan vast wel die reclame eraf gooien.. :) format doet wonderen

[ Voor 54% gewijzigd door Dutchmega op 17-12-2003 11:28 ]

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
We Are Borg schreef op 17 december 2003 @ 11:26:
jij eerst 100 jaar reclame kijken en dan kan je een prachtige P4/AMD super systeem ophalen (tegen die tijd een eurocent waard, als we dan nog eurocenten hebben :P).

Serieus: Jij krijgt een beetje reclame om de zoveel tijd, dus verwacht niet dat je een super pc krijgt en verwacht zeker niet snel :)
ehh..ff de specs opzoeken :)

Bron : Metronomy.com
Minimum Specification:
Intel Celeron 2.4ghz
256Mb RAM
40Gb Hard Drive
Intel Extreme 64Mb onboard Graphics
DVD Rom
56K modem
Integrated Audio
Infinity Ext Speakers
Microsoft XP Home pre-installed
IBM E54 15" CRT Monitor
Includes Full 3 year IBM warranty
NB - The above specification is stated as a guideline only but does constitute the minimum specification of the PC you will receive. External speakers are not shown in the picture but will be supplied at the time of delivery.
Ik heb me er in ieder geval al voor ingeschreven ;) leuk 2e pctje voor de vrouw :p

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 15:57
Gratis IBM-pc voor Britse huishoudens maandag @ tweakers.net :)

niks voor gewoon internette en game vind ik, om de 20 minuten zo'n reclame zooi op het scherm :/, maar als webserver of file server ergens op de zolder -> perfect :)
Dutchmega schreef op 17 december 2003 @ 11:27:

EDIT: effe serieus.. je kan vast wel die reclame eraf gooien.. :) format doet wonderen
je moet minstens 1x per 30 dagen inbellen om te laten controlleren of die zooi er nog opstaad :/

[ Voor 39% gewijzigd door X-Rey op 17-12-2003 11:30 ]

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Twijfelachtig hoor. Een paar jaar geleden had je van die programma's die je moest installeren en voor het aantal bekeken advertenties kreeg je dan geld. Ja vast, zo zal het ook wel gaan met die PC's. Ik geloof niet dat ik daarop zou ingaan.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:47

BoAC

Memento mori

Dutchmega schreef op 17 december 2003 @ 11:27:

Condition of terms:
2) The PC is lent to you for a term of 36 months, after which you will be offered a new computer and a new agreement, or you can simply return the old machine to a local collection point.
Vergeet et maar ;)

Verwijderd

Deelnemers krijgen elke maand een cd-rom met nieuwe advertenties die moeten worden geüpload. Gebeurt dat niet, dan werkt de pc niet meer, stelt Metronomy op zijn site.

staat er. Maar als ge nu gans formateerd of nieuwe HD insteekt.......

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Gratis gebruik dus, en geen gratis PC (afgezien van electriciteit). Het was weer te mooi om waar te zijn ;(

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 11:34:
Deelnemers krijgen elke maand een cd-rom met nieuwe advertenties die moeten worden geüpload. Gebeurt dat niet, dan werkt de pc niet meer, stelt Metronomy op zijn site.

'k weet het niet..misschien is de bios 'aangepast' zeg maar..het is ook een idee van IBM enzo he..enneh..het is een IBM pc. Misschien is het wel een kant en klare AD-PC :) en is hij dus niet aan te passen :) staat het OS op een ROM chip ;)

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Jammer genoeg is het niet voor inwoners buiten Engeland.

De Terms and Conditions :
5) The principle applicant should be 18 or over, and provide a home telephone number. We will conduct a security check linking you to the address given. Under certain circumstances, you may be requested to provide alternative proof of ID. This offer is restricted to one PC per household, and is only available to UK residents at this time.
Hmm...jammerz :)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:46

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
TheVisionMaster schreef op 17 december 2003 @ 11:35:
[...]

'k weet het niet..misschien is de bios 'aangepast' zeg maar..het is ook een idee van IBM enzo he..enneh..het is een IBM pc. Misschien is het wel een kant en klare AD-PC :) en is hij dus niet aan te passen :) staat het OS op een ROM chip ;)
Dan nog sloop ik de HD, proc en dvd speler (of wat dan ook) zo uit de pc. Achteraf gezien heeft dat weinig zin, want je staat geregistreerd. Ze komen vanzelf zeuren waarom je geen connectie maakt met internet en waarom de reclame niet meer getoont wordt.

Opzich best een grappige deal. Vraag me alleen af hoe die ads eruit zien en of je met een beetje tweaken die ads niet 'naar de achtergrond' kan duwen, zodat je ze niet of nauwelijks ziet :)

• BoAC

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 11:34:

En na drie jaar: Meneer we komen de pc ruilen. Uhhh.... welke?
;)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
maak er gewoon een dualboot op ofzo met een goede en een 'reclame-install'. Een keer per dag ff een paar minuten advertentietjes klikken en daarna booten naar de andere winxp installatie.. (edit: ik zie nu dat je hem 30 uur per maand moet gebruiken, dat wordt al wat lastiger)
En na die 36 maanden gooi je er weer ff een clean install overheen ofzo :Y)

Veel te fraudegevoelig lijkt dit me iig.. en misschien kan het nog veel simpeler door een programmaatje cq. crack te draaien die de ads verbergt en er automatisch op klikt (progjes die je ook had in de tijd van die alladvantage paid-for-surf troep)

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 17-12-2003 11:49 ]

• BoAC

BoAC

Memento mori

Palomar schreef op 17 december 2003 @ 11:47:
maak er gewoon een dualboot op ofzo met een goede en een 'reclame-install'. Een keer per dag ff een paar minuten advertentietjes klikken en daarna booten naar de andere winxp installatie.. (edit: ik zie nu dat je hem 30 uur per maand moet gebruiken, dat wordt al wat lastiger)
En na die 36 maanden gooi je er weer ff een clean install overheen ofzo :Y)

Veel te fraudegevoelig lijkt dit me iig.. en misschien kan het nog veel simpeler door een programmaatje cq. crack te draaien die de ads verbergt en er automatisch op klikt (progjes die je ook had in de tijd van die alladvantage paid-for-surf troep)
Buit dat, dit is toch geen config voor een tweakerd ;) Voor weinig heb je nog een betere config (bijvoorbeeld die lindows bakken) waar je meer aan hebt toch?

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
BoAC schreef op 17 december 2003 @ 11:55:
[...]

Buit dat, dit is toch geen config voor een tweakerd ;) Voor weinig heb je nog een betere config (bijvoorbeeld die lindows bakken) waar je meer aan hebt toch?
Indeed, maar 'k wilde de mede-Tweakers er toch ff op wijzen :p

• kamerplant
  • Niet online
Hm, jaren geleden was er ook zoiets, alleen met monitoren. Je kon een gratis monitor krijgen op de voorwaarde dat je ads te zien krijgt zodra je online gaat. Ik heb enkel dat berichtje gehoord, daar bleef het bij..

Een reactie @ webwereld:
Dan moet je dus 1,5 uur per maand reclame kijken. In drie jaar is dat 54 uur.

Een instap PC moet je kunnen krijgen voor ongeveer 550 euro, dus dan krijg je omgerekend 10 euro per uur om reclame te kijken.

Lijkt me makkelijk verdient, maar wel irritant met gamen.
10 Euro voor een uur adverteren voor één gebruiker. Dat kost de adverteeders goud. Dat kan toch nooit goed gaan? :X

🌞🍃

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:48

Jimbolino

troep.com

"dit is toch geen config voor een tweakerd"
ik zie niet wat er mis is met een gratis pc?

kunnen al die zielige pentium 1 servers eens vervangen worden door wat nieuws

ze checken dus wel of je de pc echt gebruikt... dus denk dat je met een format c: ook snel je pc weer kwijt bent...

tenzij dat iemand een progje schrijft die een verbinging met hun server maakt en de gevraagde data post.

nevertheless: this offer is alleen maar voor onze eilandburen

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Pagina: 1