Ramdisk... hij wil niet meer weg

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:34

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb het volgende systeem:

amd athlon 1000MHz
512MB ram
120Gb HD

Ik heb van de week een beetje lopen spelen met wat proggies om een ramdisk te maken. Dit was voor een projectje voor school. Ik heb de volgende progs gebruikt:

• Ramdisk NT
• Ramdisk2000 Pro
• RamdiskXP Pro

Met RD200Pro kon ik niet werken, die geeft aan dat hij alleen @ win2k kan werken. De anderen werken wel goed.

Ik heb een ramdisk aangemaakt van 100MB, fat32. Alleen, ik krijg hem niet meer weg. Ik heb nu standaard een ramdisk van 100MB staan, ook in de verkenner (L:\), maar die kan ik dus niet gebruiken. Illegal Function Call.

Ik wil er dus weer vanaf. Programma's er af gehaald, netjes met de eigen uninstaller. Uiteraard eerst de ramdisk-service gestopt. Maar nog istie niet weg.

Via apparaatbeheer heb ik het "schijfstation" ook verwijderd, maar dan wordt ie na de reboot netjes opnieuw geinstalleerd. Ook aangeven in apparaatbeheer dat hij niet wordt gebruikt (en dus ook niet wordt gestart) helpt niet.

Wie o wie kan mij helpen om dit ding weg te halen.

[ Voor 4% gewijzigd door sus op 17-12-2003 11:10 . Reden: stukkie vergeten ]

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-09 09:18

Hmail

Doet ook maar wat.

Als het goed is staat er het een en ander in je autoexec.bat en config.sys. weet niet precies welke regels het zijn maar ik zou die even doorbladeren. en zo nodig het een en ander verwijderen.

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

• sus

sus

Topicstarter
@ winXP wordt dat niet gebruikt ....

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit zal toch echt iets moeten zijn wat je in msconfig of services terug kan vinden lijkt me. Kijk ook even op je hd of er nog bestanden staan van die applicaties (ondanks dat je ze ge-uninstalled hebt).

Edit: of alle bestanden zijn weg, maar ergens in het register staat iets dat die drive aanmaakt, ongeacht of de software aanwezig is of niet. Dat lijkt me moeilijk zoeken. Al eens op de websites van de makers van die software gekeken?

[ Voor 38% gewijzigd door Mike Jarod op 17-12-2003 11:54 ]

• sus

sus

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 17 december 2003 @ 11:51:
Dit zal toch echt iets moeten zijn wat je in msconfig of services terug kan vinden lijkt me. Kijk ook even op je hd of er nog bestanden staan van die applicaties (ondanks dat je ze ge-uninstalled hebt).

Edit: of alle bestanden zijn weg, maar ergens in het register staat iets dat die drive aanmaakt, ongeacht of de software aanwezig is of niet. Dat lijkt me moeilijk zoeken. Al eens op de websites van de makers van die software gekeken?
Dan is het dus iets in het register..... nouja, kijken wat er gebeurt als ik er een reg.cleaner overheen gooi. Misschien istie dan weg

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-08 20:52

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Of je start "regedit"en zoekt op "ramdisk" of "cenatek" ALs je die vindt gevonden -> del del del

[ Voor 24% gewijzigd door leuk_he op 17-12-2003 14:00 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

je kan ramdisk beter rampdisk noemen.

je moet ze alleen gebruiken als het echt nodig is, dus bv met grote databases.

ze zijn idd erg moeilijk om er weer af te krijgen, ook na een bezoekje in regedit.

het vreemdste wat ik heb meegemaakt is dat tijdens het knutselen de hd crashte. ik weet dat dit (volgens mij) onmogelijk is maar het gebeurde tijdens dat ik in zon ramdisk prg zat.

sindsdien vervloek ik dit soort prgs, bovendien gaat xp dermate goed om met geheugen dat het mij te weinig snelheidswinst opleverd.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• sus

sus

Topicstarter
leuk_he schreef op 17 december 2003 @ 13:51:
Of je start "regedit"en zoekt op "ramdisk" of "cenatek" ALs je die vindt gevonden -> del del del
een search op ramdisk gaf de oplossing. Er stond in het register nog gewoon dat ie een schijf moest aanmaken van 100MB, gekoppeld aan L:

Even ge-exporteerd (je weet het nooit) en daarna gedelete. En weg istie :)

Never nooit geen ramdisken meer voor mij :/
Pagina: 1