[WinXP] BSOD: unmountable boot volume *

Pagina: 1
Acties:

• writer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-07-2025
Hallo,

voor het eerst op het forum hier :)
Heb een probleem met m'n hardeschijf, het begon met een blauw scherm met deze fout code, unmountable boot volume dus.
gezocht bij google, microsoft en hier op het forum verschillende oplossingen gevonden maar voor alle moet je de recovery console gebruiken, dat is het probleem daar kom ik niet in.
schijf controle van seagate (seagate hdd) geprobeerd, geen enkele fout gevonden.
schijf in meerdere pc's gehangen zelfde effect, zelfs als schijf op secundair channel word gehangen terwijl pc boot van primary waar windows xp op staat krijg je nog blauw scherm met opstarten.
op moment dat je recovery console in wil blauw scherm of pc loopt vast.

Iemand die mij kan helpen?

Alvast bedankt

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-05 19:37
Sinds wanneer krijg je deze BSOD dan? Iets raars gedaan voordat je deze fout kreeg? :P
Misschien kan je de schijf wel formateren als je een bootdiskette gebruikt. :)

Good luck iig.

• writer
In principe niks vreemds gebeurt, misschien stroom storing of verkeerd afsluiten, weet ik niet.
Maar dat is het probleem, de hdd mag niet leeg, er staat data op die bewaard moet blijven, maar prob is ik kan er op geen enkele manier bij.
recovery console niet loopt vast, save mode niet zelfde blauwe scherm, niet op andere pc.

• Billie
writer schreef op 17 december 2003 @ 11:13:
In principe niks vreemds gebeurt, misschien stroom storing of verkeerd afsluiten, weet ik niet.
Maar dat is het probleem, de hdd mag niet leeg, er staat data op die bewaard moet blijven, maar prob is ik kan er op geen enkele manier bij.
recovery console niet loopt vast, save mode niet zelfde blauwe scherm, niet op andere pc.
Wat staat er dan op dat blauwe scherm als je RC in wilt?

• writer
pcies het zelfde scherm wat je met het opstarten krijgt.
en op andere pc hang ie gewoon, totaal zwart scherm meer niet.

• Billie
writer schreef op 17 december 2003 @ 11:18:
pcies het zelfde scherm wat je met het opstarten krijgt.
en op andere pc hang ie gewoon, totaal zwart scherm meer niet.
CD'tje gaar? :?
Misschien kan je als je nog een 2de HD hebt daarvan booten/xp installen en dan je files kopieren. :)

• writer
cd sowieso niet gaar
maar zoals ik al zei, als ik de schijf als 2e schijf (secundary master) bij een pc in hang waar al WinXP op staat (primary master) en hij boot van Prim. Master loopt hij zelfs vast met het opstarten, het zelfde blauwe scherm, terwijl dr niet eens van wordt geboot!

Verwijderd

Had hetzelfde na de installatie van windows 2003.
Gelukkig had/heb ik onze data op een andere partitie staan :)
Ik ben er alleen maar uitgekomen door een fresh install en deze partitie opnieuw te formateren.

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 15:57
d8 dat je moet opstarten met een opstartdiskette en dan checkdisk /r moet intypen... ff nazoeken...

Verwijderd

ik had het ook veel voor, om de 2dagen ofzo. Microsoft herkende dit probleem, maar bij mij werktte het niet met de repair ofzo. Nieuwe HD gaan halen, en sindsdien niet meer voor gehad.

Windows XP en 2000 BSOD guide

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Titel even ont-caps-ed en fixed volgens Windows Operated Systems - Policy

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• bonetone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:01

bonetone

2B Silver Sonic

Klinkt beroerd, ik zou maar eens naar een datarecovery bedrijf op zoek gaan, misschien kunnen zij er wat mee. Maar dat kost dan ook wel wat... :(

trouwens, heb je ook al geprobeerd als primary slave of secundary slave als je van een andere HD boot?

[ Voor 27% gewijzigd door bonetone op 17-12-2003 11:52 . Reden: effe vergeten :) ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Heb je fixboot en fixmbr al gebruikt?

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Probeer eens zo'n knoppix cdtje. Das een linux distro die je kan booten vanaf een cdtje. Misschien kan je dan wel bij je files.

• writer
bonetone schreef op 17 december 2003 @ 11:47:
Klinkt beroerd, ik zou maar eens naar een datarecovery bedrijf op zoek gaan, misschien kunnen zij er wat mee. Maar dat kost dan ook wel wat... :(

trouwens, heb je ook al geprobeerd als primary slave of secundary slave als je van een andere HD boot?
Ja heb ik al, als 2e schijf aan systeem gehangen waar aan als 1e schijf zit met xp erop, daarvan booten maar krijg het zelfde blauwe scherm als dat ik van de 'defecte' hdd boot.
G33rt schreef op 17 december 2003 @ 11:59:
Heb je fixboot en fixmbr al gebruikt?
Dat is het probleem, ik kan niet in de RC komen, bij ene pc een blauwe scherm(zelfde als bij normaal opstarten) bij andere pc totaal zwart scherm, pc hangt.

zelfs als ik normaal windows probeer te instaleren, op het moment waar je keuze hebt uit R (recovery) of ENTER (installeren) en ik druk op enter krijg je een blauw scherm met dezelfde fout.

Nogmaals, HDD is getest met programmatuur van de fabrikant (seagate) en geen fout gevonden.

controller is ook niet defect of andere hardware (schijf is op meerdere systemen getest)

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
writer schreef op 17 december 2003 @ 14:11:
[...]

Ja heb ik al, als 2e schijf aan systeem gehangen waar aan als 1e schijf zit met xp erop, daarvan booten maar krijg het zelfde blauwe scherm als dat ik van de 'defecte' hdd boot.

[...]

Dat is het probleem, ik kan niet in de RC komen, bij ene pc een blauwe scherm(zelfde als bij normaal opstarten) bij andere pc totaal zwart scherm, pc hangt.

zelfs als ik normaal windows probeer te instaleren, op het moment waar je keuze hebt uit R (recovery) of ENTER (installeren) en ik druk op enter krijg je een blauw scherm met dezelfde fout.
Druk daar es op, R, en voilla, de rc.

• writer
Skaah schreef op 17 december 2003 @ 14:44:
[...]

Druk daar es op, R, en voilla, de rc.
LE-ZEN :+

als ik op de R druk zou hij normaal in de RC moeten komen, in plaats daarvan krijg ik een blauw scherm (het zelfde scherm als bij het normaal op starten) of een totaal zwart scherm en de pc hangt.

• bonetone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:01

bonetone

2B Silver Sonic

writer schreef op 17 december 2003 @ 14:11:
[...]

[...]
Ik dacht dat er misschien wel verschil zou zijn of je de HD als master of slave aansloot aan een andere PC (let op jumper?), maar als ik dit allemaal lees vermoed ik dat het niets uitmaakt.

Opstarten met DOS floppy al geprobeerd? En dan fixmbr en dergelijke? :?

• Randeazy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 20:38
anders probeer eens op te starten met een andere schijf met XP ofzo...en dan als je ingelogt bent je HD erbij aansluiten als slave ofzo en dan nieuwe hardware vinden...!!

misschien dat je er dan op kan...dan ff snel files copy-e,.,..

suc7

• writer
bonetone schreef op 17 december 2003 @ 15:42:
[...]

Ik dacht dat er misschien wel verschil zou zijn of je de HD als master of slave aansloot aan een andere PC (let op jumper?), maar als ik dit allemaal lees vermoed ik dat het niets uitmaakt.

Opstarten met DOS floppy al geprobeerd? En dan fixmbr en dergelijke? :?
Kan een DOS floppy NTFS lezen dan??

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:57

boesOne

meuh

Wel met ntfsdos erop van sysinternals.com.

Scoor dat prog en backup je belangrijk spul snel naar je 2e schijf..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

misschien een ideetje om die schijf in een usb-naar-ide kastje to hangen, en dan aan te sluiten op een reeds aanstaande PC, en gewoon die data eraf te halen.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• writer
Device Manager schreef op 17 december 2003 @ 16:12:
misschien een ideetje om die schijf in een usb-naar-ide kastje to hangen, en dan aan te sluiten op een reeds aanstaande PC, en gewoon die data eraf te halen.
zat ik ook al aan te denken, maar jah heb niet zo'n usb kastje.. kga dat van ntfs dos ff proberen, heb dat al wel deels gedaan en kon toen wel lezen, ga dan ff proberen te backuppen.

khou jullie op de hoogte, als iemand nog weer iets weet plz posten

Thanx

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Aspje schreef op 17 december 2003 @ 12:23:
Probeer eens zo'n knoppix cdtje. Das een linux distro die je kan booten vanaf een cdtje. Misschien kan je dan wel bij je files.
Dit nou al geprobeert? Zo ja, wat was het resultaat?

• writer
Aspje schreef op 17 december 2003 @ 22:49:
[...]

Dit nou al geprobeert? Zo ja, wat was het resultaat?
Morgen (donderdag) middag/avond weer mee verder, hou jullie op de hoogte

[ Voor 19% gewijzigd door writer op 17-12-2003 23:11 ]

Pagina: 1