komt ie voor WinXXXX:
ga naar run, tik in "command"
tik in "ipconfig /all"
onthoud "physical address" (**-**-**-**-**-**)
onthoud "default gateway" (***.***.***.***)
tik in "arp -a ***.***.***.*** **-**-**-**-**-**"
met op de ***.**... string je default gateway en op de **-**-.... string je physical address
Nou moet je nog het IP adres van je modem koppelen aan het physical (=MAC) adres van je netwerkkaart. Dit doe je door precies hetzelfde te doen als net maar vul je ipv de string van "default gateway" het IP address van je modem in. Verder hetzelfde **-**-**...
Hoe kom je het IP adres van je modem te weten?
tik in "tracert
ftp.chello.nl"
nu volgen er een hele reeks IP adressen, het IP van je modem zal iets van 10.10.*.* zijn.
Dit is een IP nummer van je modem op het chello netwerk. De 10-reeks wordt alleen voor interne netwerken gebruikt, dit IP nummer is dus een nummer uit die reeks
nu doe je nog een keer hetzelfde dus:
"arp -a ***.***.***.*** **-**-**-**-**-**"
maar dan tik je bij de ***.***.... string je IP adres van je modem
en nu is je upstream even hoog als je downstream (die dus niet is veranderd) nl 512kbps
note: dit werkt alleen met LANCity modems, NIET met terayon en met COM21 weet ik het niet.
Verder wordt in omgeving a-dam alles constant weer rechtgezet vanaf chello, dit betekent dat als je de snelle upstream snel wilt houden je dit dus elke keer in moet stellen als chello alles weer recht zet.
De enige oplossing hiervoor die ik kan bedenken is een constant draaiend scriptje ofzo... (nog andere ideeen?)
van linux weet ik verder te weinig af om het goed uit te leggen....