Toon posts:

Chello kabelmodems opvoeren

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen weet inmiddels geloof ik hoe die zn LANCity modem upload snelheid kan opkrikken...
de vraag is hoe dit moet bij de nieuwe Terayon modems....

iemand nog een leuk idee?

Verwijderd

'k Heb ook Chello (Almere) en ben goed tevreden. Nog nooit offline geweest sinds december 1999. Opvoeren zou wel leuk zijn, vooral upload. Er schijnt wel een tweak proggie voor te zijn dat de pakketgrootte aanpast geloof ik. Kijk eens naar de volgende urls (met dank aan Andre)
http://www.speedguide.net/Cable_modems/index.shtml http://home.tampabay.rr.com/philip1/cable.htm http://home.kabelfoon.nl/~maartena / http://www.dkt.nl / http://www.kabelmodem.nl/cfm/forums/index2.cfm?provider=9 http://help.kabelfoon.nl/helpdesk/software/kabel_ppp.html http://www.kabelmodem.nl /

Verwijderd

Weet je hoe je dat doet je uploadsnelheid opkrikken? Gewoon iemand uit de buurt die bij de TD van A2000 werkt! Dan is je verbinding opeens volledig 2Mbit! Wanneer krijg ik trouwens hier in hussum het nieuwe kabelmodem? Zijn ze trouwens groter dan de LANcity's?

Verwijderd

Hier in Ede werkt het met de chello COM21 modems hetzelfde.
D.m.v een of andere puls kunnen ze van chello op afstand je bandwidth aanpassen.
Moet alleen nog ff vriendjes worden met een of andere chello knakker, dat wordt moeilijk, ik maak geloof ik alleen maar vijanden daar.

Verwijderd

Topicstarter
euh, ik BEN een chello knakker, haha

maar je voert je modem niet echt op door al die tweakjes hoor, je moet het slimmer en moeilijker zoeken, koppel je gateway maar eens aan je eigen IP......

and see what happens...

verder zijn die Terayon modems plat en iets breder [wel een stuk mooier]

en dan nog iets: iemand een idee hoe je modem-IP opvraagt van een Terayon? (dus niet je internet IP heh...)

Verwijderd

koppel je gateway maar eens aan je eigen IP......
Hoe bedoel je dat precies? :)

Verwijderd

Same here!!!!!

Verwijderd

Hey vriend (chello knakker). ;)
dat gateway aan ip gekoppel, hoe?

Verwijderd

Topicstarter
start een dos venstertje op, tik eerst ff in
ipconfig /all
voor al je current instellingen
Je kunt nu de gateway naar het IP van je eigen modem linken door het mac adress jouw modem IP toe te wijzen ipv je gateway IP
doe dit met behulp van ARP,
gewoon ff ARP /? intikken in dos en je krijgt een overzichtje hoe je dat dan moet doen...

maar ja, met een terayon werkt deze grap helaas niet, met een COM21 modem zou ik het niet weten (misschien kan iemand met COM21 ervaring daar iets over kwijt...)

• Ikarus
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Met com21 haal ik nog steeds maar 512kbps ech niet meer zelfs niet met meer dan 35 download vensters van go!zila open.

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

Verwijderd

Uhhhh

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Uhm.... je gateway veranderen met arp!? Als ik arp -a intik (Linux trouwens) zie ik de volledige arp cache voorbij rollen, maar daarin valt niets terug te vinden van de chello gateway, wel de MAC adressen van de root servers van internet en zo.

Onder Linux stel je de (default) gateway in met route. Ik kan inderdaad als default gateway het ip van mijn netwerkkaart invoeren en dan heb ik nog gewoon connectie en zo, maar voor de downloadsnelheid maakt het verder geen ene ruk uit.

Oftewel: help je medetweaker en verklaar jezelf nader :)

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 13:11
Kan iemand misschien ff een duidelijkere & Uitgebrijde uitleg kunnen geven hoe ik dat met arp ETC moet doen ?
Ik heb daar namelijk 0.0 ervaring mee en word hier ook niet vele wijzer van :( :( :(
Alvast bedankt !

Verwijderd

Topicstarter
komt ie voor WinXXXX:

ga naar run, tik in "command"
tik in "ipconfig /all"
onthoud "physical address" (**-**-**-**-**-**)
onthoud "default gateway" (***.***.***.***)
tik in "arp -a ***.***.***.*** **-**-**-**-**-**"
met op de ***.**... string je default gateway en op de **-**-.... string je physical address

Nou moet je nog het IP adres van je modem koppelen aan het physical (=MAC) adres van je netwerkkaart. Dit doe je door precies hetzelfde te doen als net maar vul je ipv de string van "default gateway" het IP address van je modem in. Verder hetzelfde **-**-**...

Hoe kom je het IP adres van je modem te weten?
tik in "tracert ftp.chello.nl"
nu volgen er een hele reeks IP adressen, het IP van je modem zal iets van 10.10.*.* zijn.
Dit is een IP nummer van je modem op het chello netwerk. De 10-reeks wordt alleen voor interne netwerken gebruikt, dit IP nummer is dus een nummer uit die reeks

nu doe je nog een keer hetzelfde dus:
"arp -a ***.***.***.*** **-**-**-**-**-**"

maar dan tik je bij de ***.***.... string je IP adres van je modem

en nu is je upstream even hoog als je downstream (die dus niet is veranderd) nl 512kbps

note: dit werkt alleen met LANCity modems, NIET met terayon en met COM21 weet ik het niet.
Verder wordt in omgeving a-dam alles constant weer rechtgezet vanaf chello, dit betekent dat als je de snelle upstream snel wilt houden je dit dus elke keer in moet stellen als chello alles weer recht zet.
De enige oplossing hiervoor die ik kan bedenken is een constant draaiend scriptje ofzo... (nog andere ideeen?)

van linux weet ik verder te weinig af om het goed uit te leggen....

Verwijderd

BJ zegt het fout

het is met lancity's:

arp -s "ip-gateway ( 10.x.x.x)" "eigen mac adres"
daarna
arp -s "eigen ip ( 212.187.xxx.xxx, of 212.83.xxx.xxx of 213.46.xxx.xxx)" "eigen mac"

dat 10.x adres van je gateway kan je vinden door die tracert.. www.chello.nl valt namelijk niet meer te pingen of te tracen.

dus dan maar ftp.chello.nl 1e adres zou een 10.x adres moeten zijn --> gateway

Mr.Hein

Verwijderd

Nog een fout van BJ:

je down = 1,5 Mbit, up dan dus ook...

( = 187,5 kb/sec )

Mr.Hein www.cybershock.org

• R-Jean
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Even een paar opmerkingen...hier in Nijmegen hebben we een vast ipadres en een vaste gateway die je gewoon moet opgeven bij je tcp/ip instellingen.

ten 2e: mijn gateway is dus niet 10.x.x.x
maar 212.187.68.1 (ook wel 212.142.20.1)

verder ik kan wel doen:

arp -s <gateway> <macadres>
maar daarna niet:
arp -s <eigen ip> <macadres>
want dan geeft ie de volgende error:
The ARP entry addition failed: 5

verder nog iets, dat MACadres wat je bij arp ziet is toch macadres van je NIC en niet van je modem, MACadres van je modem staat onder je modem(com21), moet ik deze dan pakken?

• Ikarus
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Com21 en lancity werken met dezelfde chips heb ik gehoord dus dat zal ik proberen.

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

Verwijderd

Die LAN-citys werken met nog een VLAN ( virtual LAN, vandaar LAN-city... duh ) daarom hebben die nog een 10. adres. Die hadden een 212 adres, en een 10. adres. Daar kon het wel mee. Met die 212 adressen kan het niet.

chips maakt niet uit. gaat om het systeem waarmee ze werken... Terayons werken met software van terayon, en com21 van ...?

Mr.Hein www.cybershock.org

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:40
Is er een manier om die Terayons op te voeren?

Verwijderd

Topicstarter
thanx hein voor de verbeteringen...

het is gewoone en kwestie van wat kloten dan lukt het wel...

en over die upstream snelheid: geen 512kbps nee, hahaha, maar ik was ff afgeleid door die posting erboven, die had ik daarvoor net gelezen...

en mijn vraag is dus ook: hoe voer ik de terayon op...

maar niemand seems to know...

Verwijderd

Iemand enig idee of dit ook bij mij zal werken?

Ik heb een LanCity modem van (voormalig) A2000 en een 62.108.x.x ip adres...Dat is dus mijn internet IP...

Er zit tussen mijn computer en mijn kabelmodem een linux bakkie, met 2 nics erin.
Da's volgens mij niet echt een probleem, want het werkt ongeveer hetzelfde als win9x...

Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/fdboer00/routed.jpg

Alvast bedankt,
Wouter

Verwijderd

Vraagje:
Hoe voer je een Com21 modem op? Vooral de upstream.

Verwijderd

Zo te zien moet je in amsterdam het 192. adres nemen...

MAc adres staat onder op de modem, bestaande uit cijfers en letters.

Mr.Hein www.cybershock.org www.cybershock.org/musicmix

• R-Jean
  • Niet online
Nee Hein, die 1e 192.* is het ip van zijn normale bak, de 2e 192.* is het ip van de NIC voor het intern netwerk.

Verwijderd

het werkt echt.... misschien ben ik een van de weinige gelukkigen. Ik heb net office 2k de eerste cd in naar iemand geupload met een gemiddelde snelheid van 150k..... geweldig....iedereen bedankt voor de info

• R-Jean
  • Niet online
Wildcard , wil je ff posten welk modem je hebt en waar enzo?

Verwijderd

Precies R-jean....

Greetz,

Verwijderd

ehmmz het lukt mij ook niet
volgens wildcard moet ik dit intikken

arp -s 62.108.4.1 00-00-ca-04-**-**
en dan
arp -s 62.108.4.** 00-00-ca-04-**-**

en dan moet ie het doen volgens hem
maar hij blijft rond de 30 hangen zoals altijd
wie heeft het anders gedaan en kan mn ffies helpen met een duidelijk uitlege
het nummer wat ik heb gebruikt is het nummer wat op de onderkant van mn lancity modem staat.. dat zegt wildcard tenminste..
moet ik die gebruiken of moet ik mn MAC adres van mn 3com kaartje gebruiken?

Verwijderd

Ik heb een lancity modem en ik zit in het centrum van amsterdam...

• Theodoor
  • Laatst online: 17-03 10:50
BJ, je bent een hufter!!!!!!!!!! Ik heb het uitgetest op mijn eigen netwerk. Hierdoor koppel je de gateway aan je eigen kabelmodem. Hierdoor gaat het netwerk van UPC over de zeik, als ARP-filtering op de kabelmodem aanstaat. Dit niet doen dus!!!!!!!!!!!! Trap er niet in!!!!!!!!

Verwijderd

Ik krijg geen Mac-Adress met IPCONFIG, met ARP -A wel, maar onderop mijn Lan-City staat een ander adres.

Allebei werken trouwens niet, upstream blijft 15kb/s. Kan iemand die het wel gelukt is mij ffe mailen???

Verwijderd

Topicstarter
je moet dus NIET het mac adres onder op je modem pakken, dat heeft er helemaal niets mee te maken verder, je hebt echt het MAC adres van je NIC nodig...

je kunt -als je geen NT of 2000 draait- die ook opvragen door bij uitvoeren "winipcfg" te tikken. Deze geeft verder gewoon een uitdraai van "ipconfig /all" maarja...
Bij wipipcfg moet je het "adapter adres" pakken...

Verwijderd

Topicstarter
oh ja, dat MAC adres wat je bij ARP -a krijgt moet juist omgezet worden, dus daar heb je helemaal niets aan...

• Theodoor
Ik maak een nieuwe reply, voor de duidelijkheid. (ook al mag dit niet)

BJ, je bent een hufter!!!!!!!!!! Ik heb het uitgetest op mijn eigen netwerk. Hierdoor koppel je de gateway aan je eigen kabelmodem. Hierdoor gaat het netwerk van UPC over de zeik, als ARP-filtering op de kabelmodem aanstaat. Dit niet doen dus!!!!!!!!!!!! Trap niet in zijn verhaaltjes van snelheidsverbetering!!!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Theodoor, waarom begin je nou weer te schelden man? Zo haal je tweakers helemaal naar beneden!

En je kunt wel gaan schreeuwen dat het niet werkt en dat maar verhaaltjes loop te vertellen, mij best.

Maar ik heb wel een upstream van 1,5 Mbit (op het werk dan want thuis heb ik een terayon).

Het netwerk van UPC gaat er helemaal niet van over de zeik man! Als je het goed doet met een LANCity modem kan er echt niets fout gaan, over andere kabelmodems heb ik niets gezegd.

Waarom zou ik de boel nou weer willen oplichten? Mijn echte naam, e-mail adres en ICQ nummer staan overal.. dat zou natuurlijk niet zo slim zijn als ik jullie allemaal voor de gek wil houden... dan heb ik dadelijk een boel boze mensen voor de deur staan.

Ik weet verder helemaal niet wat je allemaal gedaan hebt maar aan je message te lezen in ieder geval iets verkeerds... weet je ook nog wat je eigenlijk gedaan hebt om het UPC netwerk over de zeik te krijgen? Ik denk dat een boel mensen dat graag zouden willen weten....

• Theodoor
Het is niet m'n bedoeling om tweakers naar beneden te halen, maar alleen dat je dit verhaal niet overal rond moet gaan bazuinen. Ik heb het op mijn eigen netwerk getest. Iemand anders heeft dat ook op z'n eigen netwerk gedaan. Met interne IP's en een MAC-adressen van de netwerkkaarten. Het gaat dus dan echt flink fout, de gateway werkt dan niet meer. Dit is mogelijk bij kabelmodems zonder ARP-filter (bij dat soort dingen kun je zelf een IP-adres opgegeven, dus een ander IP-adres dan die je van chello bij de installatie krijgt). Het ARP-filter zorgt ervoor dat je alleen het door chello opgegeven IP-adres kan gebruiken. Zo dat er geen conflicten ontstaan als men een zomaar een IP-adres invult. Dit is ongeacht het kabelmodem. Kennelijk heb jij een ARP-filter op je kabelmodem zitten, maar sommigen ook niet omdat UPC snel mensen wil aansluiten.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Aaargh, nu hebben ze dus net gisteren mijn Lancity omgeruild voor een Terayon.
Damn, vooralsnog kan ik dus niet een hoge upload speed krijgen.. :(

Verwijderd

Ok, dat arp veranderen vat ik denk ik wel, maar ik moet nog het IP van mijn kabelmodem hebben.

Ik woon in Koog aan de Zaan (A2000) en heb een LanCity modem...
Volgens de Chello-page is mijn IP-adres dynamisch, maar ik heb op mijn linuxmachine gewoon een vast IP-adres ingesteld (netwerkje, met linux-bakkie die IP-Masqued)

In linux levert traceroute -i eth1 people.a2000.nl op:

traceroute to people.a2000.nl (62.108.1.77), 38 hops max, 40 byte packets
1 h11rtr1.a2000.nl (62.108.16.1) 37.418ms 2.728 ms 26.267 ms
2 h0rtr1-h11rtr1.a2000.nl (62.108.0.21) 11.413 ms 25.882 ms 17.077 ms
3 shannon.ams.chello.nl (62.108.1.125) 17.834 ms 12.889 ms *
op

Mijn default gateway staat ingesteld op 62.108.16.1

Kan iemand hieruit opmaken wat het IP van mijn modem is?

Alvast bedankt,
Wouter

Verwijderd

Theodoor, dit is tweakers. dwz onofficiele dingen doen die je PC sneller maken. Dit is niet altijn 100% betrouwbaar. Als jij dan een tipgever als BJ een hufter noemt dan zuig jij lul, niet zomaar lul, maar erug VIEZE LUL. Wil jij 100% risicovrij zijn dan moet jij geen lul zuigen en niet op tweakers komen.
Verder iemand tips om mijn Terayon op te voeren.

Verwijderd

BJ: je moet dus wel het adres pakken wat achter op je lancity modem staat....... ik heb zo al tig mensen een upload zien bereiken van 187k

Verwijderd

Mij nog niet :(

Hij zet telkens als ik iets binnenkomt mijn modem-ip terug naar het oude Mac-Adres :(

Heeellllluuuuppp

• Theodoor
Maxx> je hoeft niet zo'n taal tegen me uit te slaan. Ik doe dat wel tegen BJ, omdat hij de boel verziekt voor andere mensen. En je snapt er niets van. Het hoeft niet 100% betrouwbaar te zijn (ik heb bijv. ook m'n pc overgeklokt) maar je moet gewoon niet associaal doen, dat heeft niets met tweaken te maken!. Ik kom overigens al erg lang op deze site, zo'n drie maanden na het begin dus ik weet wat tweaken betekent :) Op de manier van BJ zorg je ervoor dat anderen niet meer fatsoenlijk kunnen internetten.

Verwijderd

Uhm, zand erover?

• obme_ief
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

nou was het zo'n intressante topic, gaan ze weer lopen te zieken op elkaar....affijn, zou ofwel mr.hein ofwel bj het nog eens van a tot z (en goed) op kunnen schrijven want met die 2 in kombinatie kom ik er niet uit en ik ben ook een beetje huiverig om zomaar wat in te typen omdat ik geen flauw idee heb wat ik aan het doen ben :)
dessalnietemin zie ik die upload snelheid wel zitten dus..?

bvd : obme_ief

tijd voor verandering.

• The Champ
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik krijg binnenkort kabel bij Multiweb/Sonera, maar ik zou niet weten wat voor een modem ik dan zou krijgen. Ik krijg natuurlijk die nieuwe (want ze gaan daar de oude verwisselen voor een nieuwe, heb ik gehoord)

Weet iemand misschien wat voor een modem ik daar krijg en hoe je die dan kan opkrikken????

Bedankt.

The "real" Champ will always be The Champ

Verwijderd

ik heb arp -s "gateway" nummer van onderkant van modem gedaan (lancity)
en dan arp -s "ip-adres" nummer van onderkant modem gedaan (lancity)
dit werkt niet
daarna heb ik precies hetzelfde gedaan maaar dan met het nummer van mn NIC (3com)
dit werkt ook niet..

kan iemand me vertellen hoe het nou precies wel moet?

Verwijderd

Toevallig in de buurt van Eindhoven? Hier word alles gelijk teruggezet naar het origineel zodra ik ook maar 1 packetje verstuur :(

Theodoor, ik twijfel een beetje aan jou verhaal, omdat ik alleen mijn lokale IP/Mac adressen gebruik. Als je je standaard gateway veranderd naar het nieuwe mac adres dan valt bij mij ook internet weg. Maar dat is ook de foute manier...

Verwijderd

Zo werkt het bij mij een enkele anderen:
first type winipcfg

open a dos box..

arp -s gateway / lancity address (on the back of the cable modem, give it this form **-**-**-**-**)
erp -s your ip address / lancity address

example

arp -s 24.132.2.1 00-00-fg-45-hj-89
arp -s 24.132.6.184 00-00-fg-45-hj-98

Je moet wel geluk hebben, deze regels moeten om de zoveel tijd opnieuwe worden ingevoerd....

Verwijderd

erp=arp...........sorry voor de fout zie hem nu pas...

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik heb bovenstaande uitgevoerd en weet iemand ook hoe je het weer normaal krijgt? Ik had natuurlijk eerst even de oude instellingen op moeten schrijven maar goed, dat heb ik dus niet gedaan, domdomdom. Windows opnieuw installeren is een optie maar niet de meest handige, dus hoe krijg ik het weer normaal. Nu is het bagger traag nl (downstream, upstream is nog steeds de oude stroperige waarde).

Verwijderd

Ok, ik heb dus gedaan wat WildCard zei, alleen wel op een linux bak (die als router dient), nu is dus mijn upstream nog steeds 256kbits/sec :(

Ligt het toevallig aan wat Theodoor zei aan die ARP-filters? Of doe ik het helemaal fout?

Nu hoorde ik ook een vriend van me praten over dat Chello na middernacht een of andere limit uit zou zetten zodat je up- aan je downstream gekoppeld wordt...zelf geloof ik hier geen bal van, maar ff voor de zekerheid: gelden deze leuke snelheden ook overdag? :)

Greetz,

Verwijderd

Topicstarter
NIET MET EEN COM21 MODEM DOEN!!!!!!!!!!!!

ik heb contact gehad met mensen met een COM21 kabelmodem en die moet je dus niet gaan bewerken!!!!!!

Theodoor heeft ook een COM21 vandaar dat hij zo pissed is, het is dus een beetje mislukt bij hem...

ga dus NIET in de ARP-tabellen kloten met een COM21 modem!!!!!!!!!!

maar het is wel fijn dat dat nu ff duidelijk is...

conclusie:
LANCity: kan wel
Terayon: werkt toch niet, na rebooten staat alles weer ok
COM21: AFBLIJVEN!!!!!!!

• Theodoor
Voor de duidelijkheid: ik heb dus een Com21 kabelmodem. Dit had ik in deze thread nog niet eerder gezegd, dus bij deze dan. Wat ik dus op mijn INTERNE NETWERK deed:
arp -s <ip van mijn eigen gateway> <mac adres van netwerkkaart, anders is dit het mac adres van kabelmodem>
arp -s <eigen ip> <mac adres van netwerkkaart, anders is dit het mac adres van kabelmodem>
Nou, wil het dat zoiets geen gevaar kan als er een ARP-filter op het kabelmodem zit. Maar aangezien UPC dat op sommige kabelmodems dat niet doet omdat ze snel nieuwe abonnee's willen aansluiten, kunnen er problemen ontstaan. Hierdoor breng je andere internettes op je segment in de problemen. Het is vergelijkbaar met dat je het IP van de gateway of van iemand anders invoert bij de netwerkinstellingen. Dit is ook niet mogelijk als er een ARP-filter op je modem zit.

Verwijderd

Maaruh...wat kun je aan zo'n Com21 sleutelen?

Verwijderd

Nou, ik heb nog nooit gehoord dat er ergens iemand last heeft gehad omdat iemand met zijn arp-tabellen zat te spelen.

Het enigste wat er heel eventueel fout zou kunnen gaan is dat al het verkeer van je gebied via jou modem gaat. Dan wordt jou modem de gatewy ofzo.. maar zover komt het meestal niet, en kan geloof ik ook niet met alleen ARP. ( dus dan wordt het meer hacken, ipv eigen verbinding tweaken )

En als er iets fout gaat is het zo weer rechtgezet. Alles wordt met zeer grote regelmaat terug gezet.

Mr.Hein

• Theodoor
Mr. Hein> als zoiets gebeurd kunnen anderen op jouw segment niet meer internetten, downloads worden afgebroken enz. Lekker associaal ben je dan, dat is dus cracken. En UPC is traag in dingen rechtzetten.
Ik deed dus dit op mijn interne LAN, hij nam de haken niet over:
arp -s "ip van mijn interne gateway" "MAC adres van de netwerkkaart, anders moet dit het MAC adres zijn van het kabelmodem"
arp -s "ip van je PC" "MAC adres van de netwerkkaart, anders moet dit het MAC adres zijn van het kabelmodem"
Zoals ik al zei gebeuren er foute dingen als het kabelmodem zonder ARP-filter is uitgerust.

• Bastardhost
  • Laatst online: 22-07 11:42
OKKIE... theoretisch gaat het verhaal op.
De provider limiteert op MAC-niveau de limieten. Vervolgens koppel je een ander MAC-adres aan je IP-adres en meldt je kabelmodem zicht bij de provider met een MAC die niet bekend is en dus geen limiet heeft. Geniale oplossing. Het KAN geen problemen opleveren. Het enige probleem is uit te vinden hoe de zaken in elkaar steken.

• The Champ
  • Laatst online: 27-01-2024
KAN ER MISSCHIEN NOG IEMAND REAGEREN, op de vraag die ik al eerder stelde 14 messages geleden!!!!

Bedankt. The Champ

The "real" Champ will always be The Champ

Verwijderd

Topicstarter
BJ reageert:

ik zou het niet weten

Verwijderd

Dit is de 60e reply..

aan nou is het allemaal wel weer leuk geweest met het ruzie maken etc.

Als je nog meer wilt weten begin je maar een nieuwe topic. Anders is het 1 grote chaos.

BJ vindt dit ook, hij zit nu naast me.

Immers zijn dit dingen die chello niet leuk vindt.

Mr.Hein + BJ

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:25
Terayon? Ga alle zinnige sites over Terayon modem, bijbehorende software e.d. eens af.

En over de Lancity :

Dat ding is dus enkel een bridge en geen router, anders zou het verhaal niet werken.

Maar waarom werkt het dan sneller als de Lancity als gateway wordt gebruikt? Het is tenslotte geen gateway, omdat het geen router is. En het enige dat je nu doet is de arp-cache van je PC wijzigen!

Hmm als ik tijd heb ga ik dat samen met zaken als de werking van de Nortel LCn (de server die je modem steeds instelt) eens grondig onderzoeken.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Verwijderd

Ik denk dat UPC juist die LANCity modems omruilt, omdat er mee gekloot kan worden, en als ze vanuit de technische afdeling ze telkens weer resetten schiet het ook niet op!
;)

Ben je verplicht een Modem om te ruilen?
Ik vermoed namelijk dat ze met die Tera modems de boel nog meer willen knijpen!!!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:25
Terayon nog meer knijpen? Help!

Wat zijn de gegevens van die Terayons? Wil dan wel eens weten hoe ze die managen.

Die Lancity gaat d.m.v. SNMP en die Nortel LCn. Die LCn Provisioning Server (eigenlijk van Bay Networks) geeft de settings aan de Lancity door. Die settings staan in een access database. Dus die server moeten jullie nu ff hacken jongens. >:)

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Devion
  • Laatst online: 07-08 19:10

Devion

Space for rent ;-)

(Gelezen van andere posting)

Mocht iemand de tijd/kennis hebben met een COM21, hier een oude NG posting:

Zin om eens lekker te hacken? Als je een Com21 kabelmodem hebt kan je het volgende doen: Achterop zit een klepje waarachter 4 pennetjes zitten. Dit is een rs232 aansluiting voor een terminal. Als je een terminalprogramma gebruikt (bv: Hyperterminal) kan je allerlei leuke dingen uitlezen en instellen, bijvoorbeeld de frequentie waarop de modem werkt. Op die manier kan je een andere server pakken, als je dat zou willen. Op die aansluiting achter op de modem past precies een
voedingsconnector van een 3.5 inch drive. Voor de andere kant heb ik een oude muiskabel gebruikt. De aansluitingen zijn als volgt:

achterkant modem (achter klepje):

x x x x
rd sc td sc

rd=receive data (subd9: pen 2, subd25: pen3)
td=transmit data (subd9: pen 3, sund25: pen2)
sc=signal ground (pen 7)

gebruik Hyperterminal (oid): 9600:n-8-1, flowcontrol: none, terminal emulation: autodetect

Voordat je dingen gaat veranderen, eerst de standen opslaan. Mijn receive freq=123000 KHz, transmit freq=25500 KHz. Ik ben benieuwd naar andere waarden.

Ik heb deze info gekregen van de kabelmonteur die de modem kwam
instellen!!!!

Veel plezier ermee

Of 't Werkt? Who knows...

• Uhmmie
  • Laatst online: 19-08 19:36
Ok ik heb thuis de volgende situatie:
Coax(Upc)-(coax)-> Kabelmodem -(UTP)-> Linux Server -(coax)-> win client
verder is mijn kabel modem een 21COM.
Is hier nog wat leuks mee te doen? wat een haperende GTA2 spelen over het internet is niet tof :( Verder gaat ut downloaden toch wel aardig lekker :)

Currently playing: MTG Arena (PC)

Pagina: 1