Linux & Mac compatible (chat)spraakprogramma

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:17
Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik met een goeie vriend in Australië kan babbelen, het enige probleem is dat hij Mac OSX draait, en ik Linux.

Nu ben ik dus op zoek naar een progsel waarmee dat compatible is om onder Linux en Mac te draaien (of 2e aparte progsels die met elkaar kunnen communiceren).

Google levert wel genoeg progsels op, maar niet voor beide platforms, en soms wordt er wel OS 9 ondersteund, maar die gast draait OSX dus dat gaat ook niet werken.

Wie kan mij uit de brand helpen....

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Je zegt niet welke chatprogrammas je geprobeerd heb, maar probeer eens jabber. Daarnaast zou je theoretisch alle chatprogramma's die op linux gebaseerd zijn ook op MacOSX kunnen draaien, maar Jabber moet iig werken (hoewel ik het zelf nooit gedaan heb)

Human Bobby

• FailFr8er
  • Laatst online: 12:17
Justice schreef op 17 december 2003 @ 10:44:
Je zegt niet welke chatprogrammas je geprobeerd heb, maar probeer eens jabber. Daarnaast zou je theoretisch alle chatprogramma's die op linux gebaseerd zijn ook op MacOSX kunnen draaien, maar Jabber moet iig werken (hoewel ik het zelf nooit gedaan heb)
Het feit dat ik dat niet ken vermelden is omdat ik er geen gevonden heb die beide platforms compatible zijn, maar ik zal gelijk even een kijkje nemen naar Jabber :)

edit:

Ik kan alleen nergens op de Jabber site vinden dat het speech ondersteund....

[ Voor 10% gewijzigd door FailFr8er op 17-12-2003 10:49 ]

• Justice
  • Laatst online: 07-08-2025
Red Nalie schreef op 17 december 2003 @ 10:45:
[...]

Het feit dat ik dat niet ken vermelden is omdat ik er geen gevonden heb die beide platforms compatible zijn, maar ik zal gelijk even een kijkje nemen naar Jabber :)
Zelfs als je vermeld welke niet werken wil hier nog wel eens helpen, dat scheelt namelijk domme suggesties ;)

Human Bobby

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Red Nalie schreef op 17 december 2003 @ 10:45:
[...]

Je kan bijvoorbeeld MSN installen op OSX en er zijn genoeg MSN klonen voor linux op de markt zoals Gabber gaim en KMerlin bijvoorbeeld.

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Als je linux gebruikt zal je toch wel van http://freshmeat.net gehoord hebben dacht ik zo.
En verder, als je (bijv.) een ICQ client gebruikt gemaakt door een linux gek, of de officiele client, ze werken allemaal, je dacht toch niet dat ik, als ik onder Linux ICQ, dat ik dan alleen maar met mensen kan ICQ'en die ook linux gebruiken ?

M.a.w. : Ik geloof nooit dat je gezocht hebben, hetgeen we je echt aanraden, zoals je in Software Algemeen - Policy kunt lezen.

Dicht.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.