Toon posts:

Cisco 828 gebruiken voor VPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met de volgende vraag.

Ik zit hier op de hoofdlocatie en we hebben twee andere locaties die met ons moeten verbinden.

op dit moment loopt het zo [locatie a] <-> [symantec 100] <-> [cicso 828(dslmodem)] <-> INTERNET <-> symantec 200r <-> [linux firewall] <-> [Hoofdlocatie]

nu is het zo dat ik dit wil veranderen.

Ik wil het als volgd [locatie a] <-> [cicso 828(dslmodem)] <-> INTERNET <-> [Cisco Pix] <-> [Hoofdlocatie].

Is dit mogelijk en zo ja, wat voor cisco router moet ik dan hebben op de hoofdlocatie, of kan ik dit niet realiseren met een cisco 828?

De locaties zijn full time met elkaar verbonden 24/7.

Even ter info, de Hoofdlocatie zit direct op het internet netwerk van de provider (geen modem) doormiddel van de linux firewall met een vast ip.

Verwijderd

Met een pix fw en een 800 serie router, kun je prima een vpn opzetten. Je moet alleen wel een 3des ios op je 828 zetten.

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 20:09
Verwacht echter geen denderende performance op je 828, aangezien deze geen hardware encryptie doet dus alles moet encrypten met zijn cpu'tje.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08 11:29
Voor optimale beveiliging zul je zowel op de PIX als de Cisco 828 3DES software moeten hebben. Het lijkt me een goed idee om die linux en Symantec Firewalls eruit te gooien. Als de meerdere tunnels gaat opzetten kun je ipv de 828 SDSL router ook kijken naar de Cisco 1721. Deze ondersteund wel hardwarematige encryptie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik was nog even vergeten dat op de buiten locaties meestal max 5 mensen tegelijk werken met terminal server/client