Zalman 7000a-cu grote vraag met A7N8X deluxe

Pagina: 1
Acties:

• klbob
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-07 15:14
Hoeveel mm steekt de Zalman 7000a-cu boven de A7N8X deluxe uit.
Ik heb een A7N8X deluxe besteld en een Antec sonata kast. Hier wil ik graag de 7000a-cu op zetten maar ik weet niet of dit past. Ik heb +/- 1cm ruimte tussen het moederbord en de voeding.
Gaat dit passen??

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Eventjes zoeken had je waarschijnlijk een heel eind gebracht!!!

Hier is een link naar de Zalman Discussion Board waar het antwoord gewoon op staat:

http://www.zalman.co.kr/english/board/board.htm

http://board.member.cgise...al=7000+A7N8X&backdepth=5

Succes!!!

• klbob
AJ1815 schreef op 17 december 2003 @ 10:30:
Eventjes zoeken had je waarschijnlijk een heel eind gebracht!!!

Hier is een link naar de Zalman Discussion Board waar het antwoord gewoon op staat:

http://www.zalman.co.kr/english/board/board.htm

http://board.member.cgise...al=7000+A7N8X&backdepth=5

Succes!!!
Bedankt voor de links, maar nu weet ik nog steeds niet hoever de cooler boven het moederbord uitsteekt.
Dat de cooler op het moederbord paste wist ik ook wel, maar het moet ook in de kast passen.

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Moet wel passen, heb ook zo'n koeler en Heatsink, groot als hij is, komt niet buiten het moederbord.

Is juist relaxed als ie dicht bij de voeding zit, dan voert de 2e fan van je voeding meteen de warme lucht lekker af! (Als je een voeding met een interne fan hebt dan)

Northbridgecooler is een ander verhaal, daar gaat ie echt dicht opzitten.

Wou eerst zo'n zalman NB cooler plaatsen maar denk niet dat dat gaat passen!

[ Voor 72% gewijzigd door acidfever op 17-12-2003 11:17 ]

• klbob
bedankt voor de reacties maar ik ga voor een zalman 6000-cu omdat de 7000a volgens mij net niet past en ik wil dat risico niet lopen.

groeten.

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Als ik je nou vertel dat de koeler niet buiten het mobo komt?

Waarom twijfel je dan?

In bijna elke kast zit het moederbord direct naast (onder) de voeding (behalve big towers).

Ook bij mij is dit zo en het past gewoon!

Neways, bepaal het zelf maar....de 7000 koelt wel beter.

Je kan in de winkel toch ff vragen of je mag zien hoe die koeler valt? ALs dat niet mag is het een kutwinkel en moet je weglopen!

[ Voor 20% gewijzigd door acidfever op 17-12-2003 11:26 ]

Verwijderd

je weet de diameter van die koeler (kan je vast ergens opzoeken) en je weet waar je cpu zit, dan is het toch niet zo moeilijk om uit te vinden of ie past en hoever hij boven je mobo uitsteekt?

Verwijderd

Ik heb ook een Asus A7N8X Deluxe rev.2 + Zalman CU7000A koeler erop in een Antec Sonata kast zitten. Het past perfect, geen enkel probleem.

Succes verder.

• klbob
Ik heb toch maar op jullie woorden een 7000a-cu besteld. vrijdag komt alles binnen en nu maar hopen dat alles goed past en vooral stil is.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk gewoon op de CNPS7000A-Cu product page op de Zalman site. Daarin staat een linkje naar een SocketA mobo compatibiliteitslijst :) Kleine moeite.

De A7N8X staat bij "Power Supply must not interfere with the heatsink", dus ik neem aan dat de koeler (nét) buiten het mobo uit steekt B)

[ Voor 24% gewijzigd door BalusC op 17-12-2003 12:19 ]

• klbob
BalusC schreef op 17 december 2003 @ 12:11:
Kijk gewoon op de CNPS7000A-Cu product page op de Zalman site. Daarin staat een linkje naar een SocketA mobo compatibiliteitslijst :) Kleine moeite.

De A7N8X staat bij "Power Supply must not interfere with the heatsink", dus ik neem aan dat de koeler (nét) buiten het mobo uit steekt B)
Het gaat er ook om hoeveel hij uitsteekt. Volgens een duitse site zou het 1cm zijn maar hier zie je ook dat hij uitsteekt.

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Hmm...vreemd, maar goed...zoals ik al zei....PSU zit bij mij ook dicht bij MOBO en niks aan de hand. Is wel vrij stil ja....maar voor OC laat ik hem wel max draaien (zonder fan control wat dat vind tik maar een kutding...maakt ook geluid bij mij).

Moet wel lukken denk ik hoor!

Je kunt ook voor die nieuwe SLK heatsink met Papst fan gana als je het echt niet vertrouwt maar die is ook best wel huge!

• klbob
acidfever schreef op 17 december 2003 @ 13:16:
Hmm...vreemd, maar goed...zoals ik al zei....PSU zit bij mij ook dicht bij MOBO en niks aan de hand. Is wel vrij stil ja....maar voor OC laat ik hem wel max draaien (zonder fan control wat dat vind tik maar een kutding...maakt ook geluid bij mij).

Moet wel lukken denk ik hoor!

Je kunt ook voor die nieuwe SLK heatsink met Papst fan gana als je het echt niet vertrouwt maar die is ook best wel huge!
Maar heb jij dezelfde mobo een a7n8x deluxe dus.

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01-2025

ijzer7

FORE!!!

klbob_ schreef op 17 december 2003 @ 12:00:
Ik heb toch maar op jullie woorden een 7000a-cu besteld. vrijdag komt alles binnen en nu maar hopen dat alles goed past en vooral stil is.
...en...? Past het, en is het stil klbob_??? Ik sta op het punt dezelfde combo aan te schaffen, dus ben erg benieuwd of het past en stil is met die Sonata. :9

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

Verwijderd

Weet iemand ook als je op de A7N8X Deluxe ook een NB47j chipset koeler kunt plaatsen in combinatie met een 7000 cpu koeler,lijkt me dat de NB47j tegen de 7000 aankomt omdat de NB47j zo hoog is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 13:19 ]

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Ik heb echt dé cheape, kleine Sweex kast hier, en ben dus ook benieuwd of het gaat passen ivm de voeding die zegmaar tegen mn moederbord aan zit,
en icm de NBJ32 Chipset koeling (en misschien ook nog wel zo'n mooi VGA blok O+ )
Mja dat spul is wel duur :(

Dus vraag aan de topicstarter: Past het nou uiteindelijk?
en met hoeveel ruimte tussen je koeler en voeding?

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Ik heb die zalman 7000a-cu gister ook bestelt :D

3 vraagjes:

Kun je je kast met deze koeler wel verticaal neerzetten, of moet ie horizontaal liggen(vanwege het gewicht)? Het maximale gewicht voor een koeler op een P4 is namelijk 450 gram, en deze is 773g :P

En verder is er tussen mijn moederbord ( p4p800 non-deluxe) en voeding ongeveer 1.4 cm ruimte voor zover ik kan zien( met standaard koeler erop)..gaat dit passen, of moet ik een nieuwe kast aanschaffen?

Ook staat er dat je je kast beter niet kunt verplaatsen met de koeler erin; betekent dit dus dat ik em op de plek moet installeren waar m'n kast staat?
Er is daar nogal weinig ruimte namelijk.
Hoe hebben jullie em geinstalleerd, en daarna de kast op z'n "werkplek" gekregen? :]

tnx.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 12:43 ]

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01-2025

ijzer7

FORE!!!

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 12:36:
Ik heb die zalman 7000a-cu gister ook bestelt :D

3 vraagjes:

Kun je je kast met deze koeler wel verticaal neerzetten, of moet ie horizontaal liggen(vanwege het gewicht)? Het maximale gewicht voor een koeler op een P4 is namelijk 450 gram, en deze is 773g :P

En verder is er tussen mijn moederbord ( p4p800 non-deluxe) en voeding ongeveer 1.4 cm ruimte voor zover ik kan zien( met standaard koeler erop)..gaat dit passen, of moet ik een nieuwe kast aanschaffen?

Ook staat er dat je je kast beter niet kunt verplaatsen met de koeler erin; betekent dit dus dat ik em op de plek moet installeren waar m'n kast staat?
Er is daar nogal weinig ruimte namelijk.
Hoe hebben jullie em geinstalleerd, en daarna de kast op z'n "werkplek" gekregen? :]

tnx.
Ja, je mag je kast verticaal neerzetten. Geen probleem. vervoeren en verplaatsen vereist echter veel voorzicht.

Zalman zegt dat er 5,5 cm van de core van je cpu tot de voeding vrij moet zijn om de koeler te kunnen plaatsen.

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

Verwijderd

Heb vandaag mn asus a7n8x-e deluxe geinstalleerd in mn aopen h500a kast, een kleine midi tower... met daarop de zalman 7000a alcu...

Ook mijn grote vraag was of het zou passen, zonder dat de zalman tegen iets aan zit. En ja het past perfect, ik heb meerdere mm's ruimte over voordat de voeding begint en ik heb ook geen enkele condensator hoeven buigen etc.. Hij loopt als een trein.

Even over de instalatie specs.. De zalman steekt zon 11-12 mm uit over de rand (ruim genomen) van het moederbord, dus als je zorgt dat er net een mm of 2 meer speling is voordat je tegen je voeding aanzit, is alles bon

De koeler zelf werkt perfec, a7n8x-e del met 2800+ barton na flinke pot downloaden, spelletje online etc. (weet de preciese qualificatie van stressed niet) maximaal 43 graden, idle net boven de 40, soms onder de 40.
Met de fanmate op zn laagste stand, zon 4 graden hoger maximaal.

btw nog een vraagje over die fanmate, als de temp de hele tijd laag blijft. kan ik de fanmate dan niet altijd op zn laagst zetten? of is dit risky icm zwaar gebruik?

Gijs
Pagina: 1