Toon posts:

[OE] waar staan mn mails ?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen ,

ik ben bezig om de computers op mijn werk te beveiligen dmv virusscanners te installeren, en door het gebruiken van het programma illusion, dat geïnstalleerde bestanden (door andere mensen die helemaal niets horen te installeren) weer weghaalt na een reboot.

Maar nu moet er wel gemaild worden op deze systemen, en het zou lullig zijn als de mail die binnengekomen is allemaal verwijderd word na een reboot 8)7 .

Dus zou iemand mij kunnen vertellen waar de mails van Outlook Express staan? Het zoeken in andere topics leverde me alleen het antwoord "zoek naar dit en dit bestand" maar die bestanden heb ik niet kunnen vinden.

Prepz- _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif En ook de adresbestanden enzo mogen niet verwijderd worden O+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 10:00 ]

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:02
Is al heel vaak langsgekomen. Zou zeggen zoek iets beter. Hier al eentje waar je misschien wat aan hebt:
In welke map zijn je e-mails opgeslagen

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Kijk eens in extra - opties - onderhoud - archiefinstellingen... en daar kun je de locatie nog aanpassen ook ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Je kunt heel simpel een backup draaien door Bestand, en dan zit ergens een optie 'alle mappen comprimeren' :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik weet nu waar de mails staan, nu de contactpersonen nog :)

Enne geert, ik vroeg niets over comprimeren van mappen hoor ... ik vroeg waar ik mijn mails en contactpersonen kon vinden 8)7

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif ook ben ik niet van plan om elke dag voordat de workstations afgesloten worden handmatig een backup te draaien van alle mail... en ik denk niet dat de gebruikers het zelf kunnen ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 10:45 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Prepzzz, misschien is het handig om de Software Algemeen FAQ even te lezen :Y)
All of your OE mail folders and messages, local IMAP and Hotmail folders and messages, and all of your subscribed newsgroups and messages are stored in one folder called the store root, or store root folder, or store folder, and in at least one place in OE, the Store root directory. It's default location is

C:\Windows\Application Data\Outlook Express\{GUID}
or
C:\Documents and Settings\\Local Settings\Application Data\Identities\{GUID}\Microsoft\Outlook Express
...
By default OE stores all your Contacts in a single Windows Address Book (WAB) file of type *.wab. The location of this file depends on which version of Windows you are running, whether Windows User Profiles are being used, as well as the upgrade path you have taken. To determine the location of your OE WAB file, open the WAB in OE and click Help | About Address Book.
En inderdaad staat dit ook vele malen in de GoTsearch, maar dat had je zelf ook al door. Heette dat 'dit en dit bestand' toevallig .wab? ;) Zet dan verborgen bestanden even aan. Of check de rest van de FAQ voor als je OL delen aan hebt staan :)

Edit:
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 10:43:
[afbeelding] ook ben ik niet van plan om elke dag voordat de workstations afgesloten worden handmatig een backup te draaien van alle mail... en ik denk niet dat de gebruikers het zelf kunnen ;)
Handiger is dan om het serverside te doen, of lowtech door met een batch de bestanden elke nacht te kopieren: een backup is altijd wel erg handig :)

[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 17-12-2003 10:50 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1