Toon posts:

[Micronet Router] Gaarne advies over router.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort ben ik in het bezit van een Micronet SP3354 Analoog (1 WAN poort / 4 Ethernet poorten. Conexant chipset).

Echter, totaal niet tevreden over de mogelijkheiden die deze ADSL/Router levert. Zo ontbreekt er een ingebouwde firewall, is de opbouw van de web-configurator opgebouwd door iemand die geen HTML kennis heeft en missen er meerdere noodzakelijke opties zoals bijvoorbeeld 'DMZ'.
Tevens is het mij in een maand tijd al twee maal overkomen dat de router gereset moest worden omdat deze
(A) niet bereikbaar meer was voor configuratie.
(B) tegelijk internet niet meer mogelijk was.

Nu bestaat voor mij de mogelijkheid om de router om te ruilen voor een Micronet SP3352 Analoog (1 WAN poort / 4 Ethernet poorten. Alcatel chipset).

Deze routers worden overigens geleverd door mijn ISP, zodoende is het niet mogelijk om een geheel andere router te verkrijgen.
Keuze is beperkt tot deze twee.

Gezien mijn ervaring met routers niet bepaald denderend is, zou ik van jullie Tweakers gaarne vernemen of het verstandig is om de swap te maken.

Ik heb reeds gepoogd contact op te nemen via e-mail met Micronet, echter, deze geen gehoor op mijn vragen.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee welke router beter is?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 09:10:
Niemand een idee welke router beter is?
volgens mij krijg ik een taiwanese 404 page not found, tha, mijn taiwanees is niet zo goed. dusss. Welke provider heb je ? en welk abbo heb je ?

als je dat vermeld kunnen tweakers je vast wel met adviesen helpen op basis van eigen ervaringen.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als ik het zo hoor is die Micronet-meuk 1 pot nat? (Site doet het idd niet). Je 2e optie is nog een typenummer lager, dus DMZ zou er opeens niet zomaar bijkomen dunkt me.

Als ik jou was zou ik gewoon eenmalig wat flappen neerleggen voor een goeie router :)

Verwijderd

Ik heb thuis ook een alcatel chipset in mn modem, die loopt ook weleens vast, al met de nieuwe firmware echt zeer zelden.

Ik heb het idee dat een goede firmware voor beide modems veruit het belangerijkst is. Ik heb Alcatel en ben best tevreden, de vraag is natuurlijk in hoeverre ze identiek zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Deze links zouden moeten werken:
http://www.micronet.info/Products/adsl/SP3352.asp en
http://www.micronet.info/Products/adsl/SP3354.asp

Betreft een internet abbo van SpeedXS (8192/1024).

De SP3352 heeft wel degelijk DMZ/Firewall/Etc. ten opzichte van de SP3354.

Daar ik de modem om kan ruilen, van SP3354 voor een SP3352, zou ik graag vernemen of dit een wijselijke beslissing is.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 10:51

E-Vix

Nu met sneeuw!

Mijn advies is om Micronet te mailen. Binnen een paar dagen krijg je dan meestal een firmware teruggemailed waar de ontbrekende features wel in zitten, en waarin de bugs zijn opgelost. Tenminste, dit is mij al 2x overkomen.
Ik heb zelf de 3352 gehad. Echter toen deze na een keer verkeerd geflashed te zijn dood was, heb ik een Alcatel Speedtouch 510i V4 terug gehad.
Heb verder nooit iets te klagen gehad over de micronet. Behalve dan dat als je geen DMZ gebruikt, je maar maximaal iets van 400 verbindingen tegelijk open kunt hebben staan over alle poorten (waar je al snel overheen gaat met een P2P programma).
Mijn advies is dus : Mail Micronet en vraag hoe je DMZ in kunt stellen op de 3354. Waarschijnlijk heb je binnen een week een reactie dat dat (nog) niet kan, samen met een firmware waar dat wel mee kan. (UPNP is er in de 3352 er op die manier op mijn verzoek in gekomen omdat dat wel in de manual stond, maar nog niet in de router zat :P)

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
@ E-Vix: Bedankt voor het antwoord.

Zal nogmaals een poging wagen om per e-mail contact op te nemen met Micronet. Op het reeds verzonden mailtje is geen reactie op binnen gekomen.

Toch heb ik het gevoel dat de SP3352 beter is als de SP3352.
Temeer omdat de SP3352 'duurder' is, meer opties heeft, een FireWall, DMZ en dat, deze opties ontbreken bij de SP3354.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 09:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 09:25:
@ E-Vix: Bedankt voor het antwoord.

Zal nogmaals een poging wagen om per e-mail contact op te nemen met Micronet. Op het reeds verzonden mailtje is geen reactie op binnen gekomen.

Toch heb ik het gevoel dat de SP3352 beter is als de SP3352.
Temeer omdat de SP3352 'duurder' is, meer opties heeft, een FireWall, DMZ en dat, deze opties ontbreken bij de SP3354.
Tja, als dat de features zijn die je zoekt moet je hem dus zeker wel omruilen, eigen kopen kan dan altijd nog.
Pagina: 1