[200x] Display name veranderen

Pagina: 1
Acties:

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
In Windows 200x bij Active Directory Users & Computers kun je de eigenschappen van een gebruiker bekijken. Als je in het veld General zit zie je de naam namelijk 2 x. Allereerst als niet te veranderen username Pietje Puk en de 2e keer in een veld [display name] die je wel kunt veranderen. Ik zit al met Adsi editor te zoeken op verschillende obecten als DisplayAdminName en dergelijke maar krijg het niet voor elkaar om de 1e display name te veranderen. Heeft iemand dit al gedaan en welk attribuut in Active Directory kan je dan via Ldifde aanpassen.

[update]
We zijn een stapje verder met vbs script in samenwerking met adsi editor. Het moet nog uitgetest worden. Mocht het werken wordt het online gezet op datacrash.net
[/update]

[ Voor 15% gewijzigd door mutsje op 18-12-2003 08:15 ]

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09-2025

Yngwie-

Murphy was an optimist

Umm, dit is misschien veel te makkelijk gedacht, maar bedoel je niet gewoon het hernoemen van die gebruiker door middel van rechtermuisknop op die gebruiker en dan rename? :?

• pbregman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05-2023

pbregman

>:)

Ik kan op mijn Windows 2000 server prima alle vormen van namen veranderen van een User bij de users van de AD.

Ik heb de volgende eigenschappen aangepast:

[GENERAL]
first name
display name

[ACCOUNT]
user logon name

Misschien dat je wat anders bedoelt maar ik begreep deze velden uit je verhaal.
Heb je misschien niet voldoende rechten? zowel dan heb ik even geen idee :?

Specs

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
Wat ik bedoel is scriptmatig +500 users veranderen dus niet handmatig. Dit doormiddel van VBS scripting en het aanroepen van \\ldap dus ADSI.

Verwijderd

Ik ken er zelf niks van, maar ben deze ooit tegengekomen:

How do I rename a user using ADSI?
code:
1
2
3
4
5
6
strNewUser = "Account2"
strOldUser = "Account1
strComputerName = "Computer1"
Set oComputer = GetObject("WinNT://" & strComputerName)
Set oUser = GetObject("WinNT://" & strComputerName & "/" & strOldUser & ",user")
Set NewUser = oComputer.MoveHere(oUser.ADsPath, strNewUser)

Ik hoop dat je er iets aan hebt

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
Jay-Jay,

we hebben inmiddels een soortgelijk script. zodra we deze getest hebben meld ik de resultaten hier op GOT en word dit script op datacrash.net online gezet om het met iedereen te delen.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:26
:? Zo'n script is niks speciaals, 5 min. zoeken en je hebt een kant en klare versie.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
De normale Display Name verander je in 2 seconden met Ldifde ja. maar de Display name die er bovenstaat... die niet die blijft onveranderd en als iemand van Microsoft Support er 3 uur mee bezig is vind je dat niet zo 123 sorrie..
Pagina: 1