Import Outlook Mail naar Evolution (of andere mail)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.326 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:07

Ryceck

Constants and Variables

Topicstarter
Heren,

Dit is niet zozeer een vraag maar nadat ik heel google heb gehad had ik nog geen oplossing gevonden om mijn e-mail van Outlook 2003 te importeren naar Evolution.
Het importeren was geen probleem maar het behouden van de attachments hierbij werkt niet op de manier zoals beschreven op internet.
Gezien dat ik het niet heb kunnen vinden ga ik ervanuit dat er meer mensen zijn die dit niet weten en kunnen vinden. Dus bij deze een stukje over hoe je een Outlook 2003 (of voorgaande versies) .pst exporteert naar een formaat wat in een willekeurige Linux-mailclient ingelezen kan worden.

MAIL
Zorg dat de volgende pakketten geinstalleerd zijn:
-Outlook Express 6 (indien niet geinstalleerd)
-Mozilla (voor de mailclient)

De volgende stap is misschien een beetje ene vreemde maar om je attachments aan je mail te behouden is deze stap vitaal.
-Open Outlook Express 6 en importeer hier je Outlook mail
-Open hierna Mozilla en importeer hier je Outlook Express mail.

Al je mail is nu in een Mozilla-mbox formaat welke zonder problemen in je Linux-mailclient geimporteerd kan worden (thunderbird, mozilla-mail, evolution, kmail u name it)
Als je dit uitvoert zonder eerst je mail naar OE6 te zetten dan krijg je wel de mail maar geen attachments, dus deze extra stap is daadwerklijk van groot belang.

Agenda en Contacts
Voor het importeren van je Agenda en je Contacts is het aanbevolen op een programmatje genaamd outport te gebruiken. Dit programma installeer je onder je Windows en deze kan je Agende en Contacts uit Outlook halen en deze in een leesbaar formaat voor bijvoorbeeld Evolution wegschrijven.

Bij beide stappen hierboven is het noodzakelijk dat je vanaf de linux harddisk de windows-pc kan bereiken. Bij dual-boot situaties is het dus van belang dat je de windows-partities kan mounten onder linux en in andere situaties is dus een windows-ftp-server of linux-sided-samba belangrijk omdat je toch deze files op je linux-pc zal moeten krijgen.

Ik hoop dat mensen hier iets aan hebben. dit is namelijk nergens @ Internet te vinden... (trust me, ben 3 uur aan het googlen geweest)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-06 01:41
Mooi verhaal. Ik heb het ook zo ongeveer gedaan. Alleen ik had Outlook 2K en dan hoef je niet eerst naar OE te exporteren.

Verder inderdaad met Mozilla en Outport. De contacten heb ik trouwens ook met Mozilla gedaan omdat ik anderes alle contacten appart moest importeren in Evolution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:07

Ryceck

Constants and Variables

Topicstarter
Eastern schreef op 17 december 2003 @ 08:54:
Mooi verhaal. Ik heb het ook zo ongeveer gedaan. Alleen ik had Outlook 2K en dan hoef je niet eerst naar OE te exporteren.

Verder inderdaad met Mozilla en Outport. De contacten heb ik trouwens ook met Mozilla gedaan omdat ik anderes alle contacten appart moest importeren in Evolution.
Als je het met outport doet dan maaktie er 1 file van die je zo kan importeren :) dus da werkt ook :)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.