Toon posts:

Doen wat Dr. voice zegt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc heeft de laatste tijd een probleem (zie sig voor specs). Hij start koud niet in een keer op. Steeds blijft hij hangen en dan moet ik hem met de powerknop steeds uit en aan doen. Tijdens de post begint hij met hangen. Hij komt wel steeds verder nadat ik hem uit en aan zet en na 4 of 5 keer heeft hij Windows opgestart. Als ik op de reset knop druk wanneer hij hangt springt hij uit maar de harde schijf led brandt dan nog wel. En heel sporadisch tijdens het uit en aan zetten zegt dr voice: "your cpu may have a problem". Maar ik betwijfel of dat de oorzaak is want hij kan nog wel doorstarten en eenmaal in Windows draait hij perfect. Nog een kenmerk is dat wanneer ik mijn mobo FSB hoger zet dan de standaard blijft hij altijd hangen. Die en mijn cpu staan trouwens weer op default value.

Ik zit nu te overwegen om een nieuw moederbord te kopen met ddr geheugen en desnoods een nieuwe processor. Maar misschien is het niet allemaal nodig? Hoe weet ik wat de boosdoener is? Ik heb BTW al een nieuwe voeding geprobeerd en dat hielp niet.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

want hij kan nog wel doorstarten en eenmaal in Windows draait hij perfect
Ook tijdens het stressen?
Ik heb BTW al een nieuwe voeding geprobeerd en dat hielp niet.
Dan blijft het mobo over lijkt me. Zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :) Wellicht dat de condensatoren van jouw mobo rot zijn. Dat verklaart het 'langzaam op gang komen' ;)

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 17-12-2003 07:05 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wellicht dat de condensatoren van jouw mobo rot zijn
Zou best eens kunnen ja. Controleer dit, en laat ff weten of dit inderdaad aan de hand is. Dat zou nl. het eerste AOpen bord zijn waarvan ik weet dat het dat defect heeft, en daar ben ik wel benieuwd naar.

Verwijderd

Topicstarter
Eenmaal in Windows kan ik gewoon de hele dag gamen. Dus stressen lijkt me in orde.

En ik denk ook dat het misschien aan de condensatoren ligt. Ik las er een oud topic over in GoT van iemand met hetzelfde mobo. Alleen ik weet niet hoe ik dat aan die condensatoren kan zien. Ze staan nog overeind :) En er zijn best veel. Om welke condensatoren gaat het? En omdat ze donker van kleur zijn zie ik niet of ze aangebrand zijn ofzo.
En hoe is het te repareren?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In de troubleshooter staat een linkje naar een topic over de reparatie van rotte condensatoren. Daarin staan ook pics :)