Toon posts:

Automatische popup maart met waardes meegeven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van een popup scherm om iets te beheren, deze popup maak ik handmatig open via de volgende commando:
(de site is geheel in php)

PHP:
1
2
3
4
5
echo "<script language=\"javascript\">
function popupnotitie(waar){
          window.open(waar,'$randomWHA', 'width=320,height=220,scrollbars=no,resizable=no,menubar=no');
}
</script>";

Elders in het script spreek ik de functie alsvolgt aan:
PHP:
1
echo "<input type=\"button\" value=\"Maak Notitie\" onclick=\"popupnotitie('admin.php?op=notitie&nummer=$nummer')\">";

Dit werkt perfect.
maar nu komt het..

Nu wil ik dezelfde popup automatisch open laten maken als er in het script een bepaalde optie wordt gedaan.
Automatich een popup lukt me nog wel:

PHP:
1
2
3
if ($functie==1) {
echo "<body onLoad=\"popupnotitie()\">";
}

Echt ik wil de waarde van $nummer meegeven aan die popup die geopent wordt, want in die popup wordt weer andere informatie via PHP gegenereert die de waarde $nummer nodig hebben. Bij de eerste manier, geef ik namelijk de waarde mee aan de link, maarnu kan ik niks mee geven....

Dus hoe krijg ik dus het beste mijn popup automatisch MET mijn $nummer erin?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 02:46 ]

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 07:36
Die waarde komt toch gewoon in $_GET['nummer'] terecht ?, welke is op te vragen vanuit admin.php ...

Als je tenminste een url op zou geven bij <body onLoad="popupnotitie()">.
Ik snap niet helemaal waarom je dat niet gewoon doet?

[ Voor 43% gewijzigd door Mafioso op 17-12-2003 02:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoeld in de popup een $_GET['nummer'] doen

Dat werkt volgens mij niet....

Kijk ik doe in het script een <form> actie en sluit af met een <type="submit" bla bla>
Hierin worden dieverse waardes ingevoerd, als 1 van de waardes aan een bepaalde standaard voldoet NA de submit moet dus die popup geopent worden en de waarde $nummer moet dan mee gegeven worden aan die popup.
Voorheen gebeurde dit handmatig met een button functie, dat moet nu automatisch.

Echter de form verwijzing is een totaal andere als de popup.
PHP:
1
echo "<form name=\"update\" method=\"post\" action=\"admin.php?op=formulier\">";

Hij opent dus formulier na submit, dan wordt er gekeken of een bepaalde waarde "1" is en dan pas wordt de popup geopend, en dan moet de waar $nummer mee gegeven worden.
Maar hoe?

Verwijderd

Topicstarter
Mafioso schreef op 17 december 2003 @ 02:56:
Die waarde komt toch gewoon in $_GET['nummer'] terecht ?, welke is op te vragen vanuit admin.php ...

Als je tenminste een url op zou geven bij <body onLoad="popupnotitie()">.
Ik snap niet helemaal waarom je dat niet gewoon doet?
Maar hoe geef je die url dan mee?
Dat snap ik nu net dus niet.

Kijk als er beter oplossingen zijn voor het probleem is het ook goed.

De bedoeling is gewoon dat na de submit er een check gedaan wordt, als die positief is moet een popup geopend worden waar ik verder kan werken met de $nummer waarde. Die waarde gaf ik voorheen mee met de link, nu dus niet meer.

Ik ben niet zo thuis in javascript, snap het niet helemaal

Edit....

Hmmm ik heb de fout al gevonden echter de oplossing niet.....

Het blijkt al ik dit doe :

PHP:
1
2
3
4
if ($functie==1) { 
echo "<body onLoad=\"popupnotitie('admin.php?op=notitie&nummer=$nummer'); return false\">"; 
exit();
}

Dat het werkt, echter zonder de "exit();" erin doet ie het niet.
De rest van het script moet echter nog wel doorlopen, dus die exit moet eruit.

Waarom werkt het niet zonder die exit ?
wat moet ik aanpassen?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 03:32 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:55

crisp

Devver

Pixelated

de onload wordt pas getriggered op het moment dat het hele document ontvangen en geparsed is op de client (inclusief plaatjes). Als het document veel plaatjes bevat die over een langzame verbinding moeten dan kan dat dus even duren.
Echter, javascript kan je ook al uit laten voeren tijdens het parsen. Je zal dan wel expliciet een flush() moeten gebruiken in je PHP:

PHP:
1
2
3
echo '<script type="text/javascript">popupnotitie(\'admin.php?op=notitie&nummer='.$nummer.'\');</script>';
echo '<!-- eventueel de buffer laten vollopen voor IE door een x-aantal karakters mee te sturen -->';
flush();

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm

Ik heb dit dus geprobeert echter ik ik krijg nu een optie op iets down te loaden ipv dat de popup open gaat.

Nu weet ik niet of dit komt omdat ik het script momenteel nog lokaal draai hier en dat mijn lokale webserver het niet af kan of dat het niet werkt....
Pagina: 1