Toon posts:

DVD in stukjes spelen kan dat????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Misschien is de titel wat vaag, maar dat moet ook, anders had je dit misschien niet gelezen :)

Maar het is wel precies wat ik wil! Ik zoek een mogelijkheid om van een bestaande DVD bepaalde stukjes achter elkaar te laten zien. Ik moet zaterdag een DVD vertonen aan een groep mensen, maar bepaalde stukjes moeten eruit geknipt worden.

1e Mogelijkheid:
DVD rippen en op harde schijf zetten, eventueeel omzetten naar AVI en dan die avi file bewerken met adobe premiere of pinnacle edition.
Het is me wel gelukt de DVD naar de garde schijf te kopieren, maar niet om er avi van te maken. bovendien ben ik bang dat de file dan veeel te groot wordt.
(Het zijn nu 2 IFO en 9 VOB bestanden, waarvan 7 VOB bestanden meer dan 1 Gb zijn!!)

2e mogelijkheid:
Ik dacht: misschien bestaan er softwarematige dvdplayers waarin ik kan aangeven welke stukjes moeten worden afgespeeld? en dan bedoel ik niet hoofdstuk 2,3 en 4 ofzo, maar van 34 sec tot 60 sec, vervolgens van 179 sec tot 212 sec enzovoort. Dan hoef ik de dvd namelijk niet op de harde schijf te zetten en te bewerken.

Waar ik ook rekening mee moet houden is dat de nederlandse ondertiteling ook wordt vertoont.

Wie weet raad???

Is er ook nog eventueel een derde mogelijkheid???

Verwijderd

rippen met een of andere tool (naar avi) en bewerken lijkt me het meest eenvoudige. Er bestaan rippers genoeg die de taal van je keuze mee rippen...

ff googelen denk ik. DrDivX is anders wel aan te raden...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 01:50:
rippen met een of andere tool (naar avi) en bewerken lijkt me het meest eenvoudige
....
Nou, Meest eenvoudige? De VOB bestanden bij mekaar alleen al zijn zo'n 10 gigabyte, ik ben bang dat als ik er avi van maak (Die dan inleesbaar moet zijn in pinnacle edition) 10 x zo groot wordt ofo, want het moet dan ongecomprimeerde avi zijn, anders kan ik er niet in knippen of plakken.

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-02 23:10

Steffie

Opaque

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 01:56:
Nou, Meest eenvoudige? De VOB bestanden bij mekaar alleen al zijn zo'n 10 gigabyte, ik ben bang dat als ik er avi van maak (Die dan inleesbaar moet zijn in pinnacle edition) 10 x zo groot wordt ofo, want het moet dan ongecomprimeerde avi zijn, anders kan ik er niet in knippen of plakken.
En daarvoor is dus DVD2AVI in combinatie met VFAPI uitgevonden. Die faked een avi header, waardoor je gewoon de vob bestanden kan gebruiken die je nu al op je pc hebt staan.

doom9.net of de search voor meer info ;)

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Verwijderd

wie zegt dat je in een avi van 700 meg niet kan knippen/plakken???
ulead media studio doet dat anders wel... met pineaclue heb ik geen ervaring...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:43
DVDeo kan je ook makkelijk een DVD mee rippen naar gewenste file met gewenste video en audio codec.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 02:16:
wie zegt dat je in een avi van 700 meg niet kan knippen/plakken???
ulead media studio doet dat anders wel... met pineaclue heb ik geen ervaring...
Dat zal ik ook nooit zeggen :)
Maar 100 gig is wel ietsje meer dan 700 meg
Ik ben bang dat dit vreselijk lang gaat duren. Vervolgens moet ik alles dan ook nog weer op een DVD zien te branden!
Maar aan alle reacties te zien zit er waarschijnlijk niet anders op dan inderdaad te knippen en te plakken.
Maar ik hoop dat iemand nog een alternatief weet!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:43
er zijn nog andere opties, zo kan je de A<->B functie van powerDVD bijvoorbeeld gebruiken. Dan kan je een stukje film selecteren en dit steeds herhalen. Makkelijk te doen natuurlijk maar werkt alleen als je slechts 1 stukje hebt wat je wil herhalen.

Daarnaast kan je ook nog gewoon op een DVD een hoofdstuk selecteren en dat afspelen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Tampie schreef op 17 december 2003 @ 14:07:
...
Daarnaast kan je ook nog gewoon op een DVD een hoofdstuk selecteren en dat afspelen.
Ik zie nu wel zojuist dat je bij WINDVD bladwijzers kan aanmaken. Dit mag gewoon ergens midden in de film, en je kan er zoveel maken als je wilt.
vervolgens worden deze bladwijzers in een lijst weergegeven en kan je er op klikken.

Dit is bijna precies wat ik zoek, alleen moet ik dus op een of andere manier automatisch na een x aantal seconden naar de volgende bladwijzer gaan.

Zijn er nog meer softwarematige dvdplayers die zul soort opties hebben?
Pagina: 1