Asus A7N8X-X audio probleem

Pagina: 1
Acties:

• Mr. Poef
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-10-2025
Een week geleden een a7n8x-x (rev2,00) mobo gekocht en krijg (zoals velen) geen geluid uit het verrekte ding. Ik heb al vanalle drivers (nvidia, asus, realtek) geprobeerd, maar niks schijnt te helpen, alleen het ellendige gepiep blijf ik horen door de speakers.

De biosversie is 1006, OS is win2000prof.
Er is niks gemuted in het speakertje onderaan en als ik iets afspeel in winamp doet hij net alsof hij iets afspeelt.

Verder nog 2800+ @ 3200+, Radeon 9200SE video
wat moet ik doen? Kan iemand mij desnoods stap voor stap vertellen wanneer wat te installen en uninstallen? Klinkt wanhopig he? :) Ik ben echt ten einde raad en niet direct van plan om nog eens een geluidskaart te kopen.

Alvast bedankt

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-07 00:54
Hier Is de laatste BIOS te vinden (1007) en hier zijn de nVidia nForce 3.13 WHQL te downloaden. Dat is namelijk de laatste officiële driverversie van de nForce 2 400 sound.
GL&HF :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zoals je in het Welkom gedeelte van de FAQ van dit subforum had kunnen lezen (wat ook de bedoeling is hier op GoT, though .. ) horen dit soort kwesties niet in PMG. Je hebt een probleem met een audiochip en niet met het moederbord in het geheel.

Processors, Mobo's & Geheugen » Audio, Video & HiFi Forum dus :)

• Mr. Poef
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-10-2025
De driver van nvidia is voor een Realtek ALC655 en op mijn moederbord zit een ALC650.
En reden dat deze post in PMG stond is dat daar al vanalles te vinden was over onboard sound bij de a7n8x reeks, exuses hiervoor.

Verwijderd

Ik heb een ASUS A7N8X-X en gebruik naar volle tevredenheid onboard-geluid. Ik heb dat zo gedaan:
Eerst XP vers geïnstalleerd, daarna SP1. De Nvidiadrivers uitgepakt door de setup te draaien en dan via CTRL-ALT-DEL te onderbreken. De uitgepakte drivers staan dan beschikbaar. De audiodriver directory gewist en daarna de Setup gedraaid.
Op de Realtek-site de audiodriver voor de ALC650 gedownload. Op dezelfde wijze uitgepakt. Daarna via de Setup de drivers geïnstalleerd. Ik weet niet meer of de Soundmanager automatisch werd geïnstalleerd of dat ik die handmatig aan het Opstarten heb toegevoegd.
Via de Soundmanager de configuratie ingesteld op 5.1 en vervolgens getest. Alles werkte in één keer.
Bij mij werkt het onboardgeluid probleemloos via 5.1. Met films, spellen en met MP3 heb ik goed geluid via 5.1. Alleen de echte 'Windows-geluiden' komen alleen door de voorste luidsprekers.