Toon posts:

IP2800@3541 met oem koeler

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook een P4C800 Deluxe en een 2800MHz@400MHz FSB en hoe het kan weet ik niet, maar ik draai nu al 3 weken op 3541MHz en op een temp van 31graden. Nee geen waterkoeling, gewoon de standaard koeler van Intel er op. Het lukte mij in eerste instantie ook niet echt goed en kwam niet hoger dan 3100MHz.
Ik heb de FSB nu draaien op 254MHz en een V-core van 1,6Volt. Dus iets hoger dan standaard 5,36Volt. Als ik de instellingen van VGA en DDR handmatig ga instellen op 66MHz en 400MHz gaat het is. Als ik ze terug op AUTO zet blijft het systeem goed lopen. Zelfs bij zware 3D animaties wordt de CPU 49graden. Ook bij DVD's branden en tegelijkertijd 4Gb kopieren gaat het met 51graden gewoon door.

Als ik nu de FSB op 256Mb zet start de PC wel op maar als ik iets zwaars ga doen gaat het mis en strart hij automatisch opnieuw op. Ploep zwart beeld en je kent dat wel.

Wat mijn volgende stap is om toch te kijken hoe ver ik nog kan gaan is een zwaardere koeler. De standaard koeler maakt 2600RPM en ik wil een regelbare koeler met meer toeren.

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Kan best hoor, die Northwood's zijn erg goed te overclocken en helemaal als je perfecte core hebt met weinig 'beschadigingen' :)
Betere koeling -> Zalman CNPS 7000-CU, 1 van de beste EN stilste koelers die er bestaat. Misschien haal je daar de 3,8 Ghz grens wel mee :p
Good luck!

Use the Search Luke...

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
idd gewoon proberen wie weet heb je een monstercore :)

Verwijderd

ja idd.. gooi er een andere koeler op... >:)
draai voor de grap is de hele ochtent BURNK7 .. dan zal je zien dat je wel een andere koeler nodig heb om nog harder te gaan :P

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
ik heb ook wel een leuke core, ongeveer het zelfde allemaal, maar als ik boven de 3,6 ghz grens ga, dan moet ik de vcore enorm omhoog gooien, om alleeen maar in windows te komen .... het geheugen loopt dan 5:4, iets van 209 mhz dus .... Heb kingston pc3200 cas 2.5 ....

Als ik dan eenmaal in windows zit krijg ik bsod al na een paar seconden :/

Als ik op 3,55 zit is er niets aan het handje, gewoon 32 graden, stressed 37, maar 3,6 is echt een ramp :/

Heb de zalman 7000cu, dus echt een heerlijke cooler :D

Edit: is trouwens een 2,8 ghz HT ... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Matthijs op 17-12-2003 10:20 ]

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:36
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 09:20:
ja idd.. gooi er een andere koeler op... >:)
draai voor de grap is de hele ochtent BURNK7 .. dan zal je zien dat je wel een andere koeler nodig heb om nog harder te gaan :P
'T lijkt me handiger om met een P4 BurnP6 te draaien ofzo... K7 is een beetje voor AMD's :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

CDONE - dit is nogal een zoek/faq-vraag. Waar je op moet letten is koeling, volts, geheugentimings etcetera en dat staat allemaal in de DOC faq beschreven. Als je op een bepaald punt blijft hangen, zoals die 256MHz fsb, dan zit er ergens een bottleneck. Aan jou de taak om die eruit te vissen en er wat aan te doen, of je neer te leggen bij die grens. Dit is dus vooral zelf proberen en uitzoeken, vandaar dat deze dicht gaat.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.