Toon posts:

Mail relayen SMTP Connection denied

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Het is nu kwart voor 1 en ik ben hier al sinds 22 uur mee bezig. Ben de GoT search en de manual/troubleshooting van de fabrikant al door geweest maar zonder succes.

Ik heb hier een linux server staan met daarop het pakket CommuniGate om mail op te halen van een aantal pop3 servers en die in IMAP mailboxes te zetten. Dat werkt al maanden als een zonnetje.

Nu had ik het ook zo geconfigureerd (voordat ik de bak opnieuw installeerde dit weekend) dat e-mail direct gestuurd kon worden via zo'n dyndns service. Als iemand mail verstuurt naar mijn.domain.ath.cx dan wordt dit ge-relayed naar m'n IP adres en pakt de server het ook op die het intern weer doorstuurt naar de juiste mailbox.

Dat werkt nu niet meer. In de logfiles krijg ik de volgende foutmelding.
00:39:07.94 3 SMTP connection to port [0.0.0.0:25] from [213.46.243.24:12161] denied
Wat ik vermoed dat er gebeurt is dit:
De server krijgt de mail netjes binnen, wil deze relayen naar een interne mailbox maar daar gaat het fout en dat zit 'm op die 0.0.0.0.

Mailen van binnen het netwerk naar buiten werkt prima overigens.

Heeft iemand een idee wat ik hieraan moet doen? Ik zit zelf te denken in de richting van het toevoegen van een route (welke?) maar ik kan ook wel helemaal verkeerd zijn.

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 02:32

Boudi

Always Coca Cola

Waar is dat IP-adres van?

Ik denk eerder dat je server geen verbindingen accepteert van buitenaf op port 25... dan moet je in je firewallinstellingen kijken denk ik...

Met of zonder mayonaise?

Verwijderd

Topicstarter
IP adres is van de chello webmail waarvan ik iets probeer te versturen.

Ik zal vanavond ff naar m'n firewall instellingen kijken. Alvast bedankt!