alle cdrom/hd's kapot door slechte voeding

Pagina: 1
Acties:

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03 11:31
ik heb het volgende probleem, mijn systeem reageerde ineens in windows bijna niet meer. Na het opnieuw opstarten kreeg ik error op de hardeschijven, mijn brander en dvd/cdrom werkte ook niet meer. Ik heb hierna de voeding door laten meten. Hij gaf normaal stroom, behalve als ik 1 of meer hardeschijven of andere dingen aansloot, dan gaf hij in plaats van 5 of 12v ineens 2v.

ik zou nu graag een manier hebben om de schijven nog eens te testen.+andere apparatuur.

1 schijf wordt al helemaal niet meer gedetecteerd in de bios, de andere 3 geven schijferrors.
en dan heb ik er nog 2 die geen errors geven.
de cdrom worden gewoon gedetecteerd in de bios, maar werken verder niet.

ik heb al geprobeerd ze in andere systemen etc aan te sluiten, maar het probleem blijft.

kan ik hier het bedrijf welke de voeding gemaakt heeft, verantwoordelijk voor houden?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Er ontbreekt in je posting nog heel wat dat van belang is:

Hoe oud is de PC?
Heb je hem als compleet systeem gekocht?
Heb je daarna nog andere hardware aan laten brengen?
Merken en types van de diverse onderdelen?
Wie heeft de voeding nagemeten?

ARME AOW’er

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03 11:31
GuardianAngel schreef op 17 december 2003 @ 00:45:
Er ontbreekt in je posting nog heel wat dat van belang is:

1Hoe oud is de PC?
2Heb je hem als compleet systeem gekocht?
3Heb je daarna nog andere hardware aan laten brengen?
4Merken en types van de diverse onderdelen?
5Wie heeft de voeding nagemeten?
1 dat weet ik niet aangezien er steeds nieuwe onderdelen in gezet worden, ong 2 jaar ofzo.
2 ik heb hem niet als compleet systeem gekocht
3 ik heb nog verschillende hardware aanpassingen gemaakt.
4 4xmaxtor hardeschijf
2xwestern digital
2xliteon
1xtoshiba

5. ik heb de voeding na laten meten door een vriend van me, die behoorlijk technisch is

Verwijderd

Xsion schreef op 17 december 2003 @ 00:26:
kan ik hier het bedrijf welke de voeding gemaakt heeft, verantwoordelijk voor houden?
De kans is groot dat het hierdoor wel veroorzaakt is, heb dit zelf vorig jaar ook meegemaakt bij een pc van een vriend van me. Het betrof daar een Target voeding 8)7 en die heeft ook alles verpest in de pc.

Een telefoontje en briefwisseling leverde niet meer op dan dat zij alleen verplicht waren de voeding te vervangen, geen gebruik meer gemaakt van de RMA overigens.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 10:03 ]

• Madnessi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-08-2025
Het kan zijn dat de voeding "kapot" is. want je hem getest zonder iets er aan, en daarna met iets er aan. zonder gaf die goed aan. en met wat minder.

Normaal als er nix op aan is gesloten moet die volgens mij boven de 5 volt komen.
en als er wat op aan zit, dat moet die 5 volt zijn.

Madnessi

Verwijderd

Vriend van me heeft ook ooit een low-budget servertje inelkaar gezet, met bijbehorende cheap-ass voeding waarvan de 12 en 5V omgewisseld waren. HD, Cd-rom naar de hel, maar Xenon vergoedde ook alleen maar de voeding.

Ik denk wel dat je de producent aansprakelijk kan stellen voor de schade die voortkomt uit het degelijk gebruik van het product.

Zie art 6:98 BW: "Voor vergoeding komt slechts in aanmerking schade die in zodanig verband staat met de gebeurtenis waaroop de aansprakelijkheid van de schuldenaar berust, dat zij hem, mede gezien de aard van de aansprakelijkheid en van de schade, als een gevold van deze gebeurtenis kan worden toegerekend."

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als de voeding maximaal 2 jaar oud is valt hij normaliter onder de garantie (voorwaarden). Daarna in beperkte mate omdat je mag verwachten dat een voeding >2 jaar meegaat.

Als de voeding is opengeschroefd, en daardoor de zegels die vaak op de schroefjes zitten zijn verbroken, kun je de garantie wel vergeten.

Gevolgschade is nauwelijks te claimen want je zou immers je andere hardware met een andere voeding beschadigd kunnen hebben (bewijslast).

ARME AOW’er

Verwijderd

Target heeft er een naam mee..
nooit zelf gezien..
Pagina: 1