Toon posts:

Maxtor HD 40 gb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet,

Ik heb zojuist mijn computer geformateerd en een hd (die op prim. slave stond) eruit gehaald. Toen ik mijn computer opstarte heb ik alleen de maxtor (van 40 gb) er nog in gelaten, ik heb de prim slave op none gezet in de bios en de prim master op type: Auto, mode: Auto. Ik heb een Asus P2B-VM mobo en ik heb de bios volledig geupdate.
Ik het het uiteinde (voor de master dus) van het ATA kabeltje genomen en in mijn hd gestouwt, ook heb ik het uiteinde van een kabel van de voeding genomen en hem in mijn hd geplugged.
De jumpers staan op het moment zo:

. | . . .
| . . .

Toen ik win xp wou installeren gaf hij een foutmelding en kwam ik er achter dat mijn computer mijn hd helemaal niet herkende. Toen ben ik gaan kijken en zoeken (nu al bijna 2 uur) en heb het probleem nog steeds niet kunnen vinden. Wie helpt mij uit de brand.

Als het een ontiegelijk domme fout is, neem het me niet kwalijk, dit is de eerste keer dat ik zoiets doe en ik heb misschien iets over het hoofd gezien, hoewel ik wel eerst de search button heb gebruikt en de manual van mijn hd/mobo heb gevolgd

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Hoe bedoel je jumpers?
Bij een Maxtor zit maar 1 jumper bij mijn weten.
Die zou op de onderste manier moeten zijn geconfigureerd...

Verwijderd

Topicstarter
-s

mijn excuses. Mijn excuses, ik heb er uiteraard maar 1 in gedaan
code:
1
2
 . | . . .
   | . . .

dat was dus hoe ik de jumper heb zitten.

En onderste manier, ik zie geen onderste manier ?

• MegaM
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 04:39
Voor jumper settings kan je op de volgende pagina kijken. Het is inderdaad zo dat je maar een jumper hoeft te gebruiken.
http://service.maxtor.com...tor_quantum%20jumpers.htm

Verwijderd

Topicstarter
klopt... precies ditzelfde stond ook in de manual en ik heb duidelijk gezien dat mijn hd tot style B behoort :( en zoals boven te zien is heb ik mijn jumper dus ook echt goed zitten.

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:50

DkF

Laat je BIOS eens de HDD zelf herkennen, of heb je dat al geprobeert?

Da's een apart menu in het hoofdscherm en niet die AUTO setting die jij beschrijft...

Verwijderd

Topicstarter
jup, ook dit geeft geen enkel resultaat... hij herkent hem nog steeds niet. Ik had dit ook al eerder geprobeerd

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:50

DkF

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 00:32:
jup, ook dit geeft geen enkel resultaat... hij herkent hem nog steeds niet. Ik had dit ook al eerder geprobeerd
Hmmmm.....

Je weet zeker dat 'ie nog wel draait? Opspinnen kun je zeker horen...

Andere voedingskabel en andere ATA kabel proberen...
Eventueel andere aansluiting (Secondary) proberen...

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-03 20:58
en weet je heel zeker dat je bios 1011 hebt?
* AlterMann heeft namelijk 2 dagen terug zelf een maxtor 40 gig op exact datzelfde bord geramt, maar moest wel eerst bios flashen

hmz asussite ligt atm ff dood :X

[ Voor 13% gewijzigd door AlterMann op 17-12-2003 04:03 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zit de kabel er wel goed in? Niet omgekeerd aangesloten? De blauwe connector moet in het mobo zitten :)

Verwijderd

Topicstarter
BobR13 schreef op 17 december 2003 @ 04:03:
en weet je heel zeker dat je bios 1011 hebt?
/me heeft namelijk 2 dagen terug zelf een maxtor 40 gig op exact datzelfde bord geramt, maar moest wel eerst bios flashen

hmz asussite ligt atm ff dood :X
Hmm, ik hoop dat jij mijn redder bent, ik heb nl. bios 1010. Ik moet nu naar school maar ik zal 'em vanmiddag even flashen. Ik weet toch heel zeker dat ik 'em een tijd geleden nog geflashed heb, moet die laatste update over 't hoofd hebben gezien dan. Tnx anyway

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 17 december 2003 @ 07:30:
Zit de kabel er wel goed in? Niet omgekeerd aangesloten? De blauwe connector moet in het mobo zitten :)
ja :P keb 'em voor de grap nog omgekeerd, maar ik had niet gedacht dat er een wonder zou gebeuren :)

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-03 20:58
http://www.asus.com.tw/su...elName=P2B-VM&Type=Latest
wow.. dr is zelfs al een 1012 :P

btw laatste update: Date 1999/11/04

dus zoals je zegt "een tijdje terug" is dan wel een heel erg tijdje :X
info over 10.11

Support IDE hard disk larger than 32G bytes.
Fix Microsoft Pre-OS test failure.
Microcode update upgrade for PII 653, 672, and 673.
653: 00A->010; 672: 00B->00C; 673: 007->00A.
Fix boot failure with some boot managers installed.
Fix Russian Y2K test program failed.

[ Voor 44% gewijzigd door AlterMann op 17-12-2003 13:52 ]

Pagina: 1