Toon posts:

LITE ON 32x12x40x Probs.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lieve mensen,

Speciaal voor dit probleem ff geregistreerd. HEb dus een Lite on brander zoals in de titel vermeld. Als ik wil branden met de bijgeleverde versie van Nero doet hij het niet.

Hij blijft vaak hangen op de Lead in das op 7% daarna blijft de tijd gewoon doorlopen maar kan ik met Nero niks meer aanvangen (hij loopt vast).

Verder als ik op lage snelheid brandt (4x) dan wil hij hem soms helemaal branden maar als ik de CD open dan blijkt er niks op te staan of de pjoeter loopt vast.

LAatste firmware staat erop en heb al flink met de kabels lopen kloten.

draai onder XP heb een AMD 2600+ met ASUS moederbord

Weet dat er al meerdere topics over zijn geweest maar kan nergens duidelijk antwoord vinden!

Dank u voor uw hulp!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

IDE-drivers van de chipset geinstalleerd? DMA aan?

Anders even die fikker in een andere PC drukken, misschien is hij gewoon stuk. Gebeurt nog wel eens met die krengen...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Je geeft niet aan of je de Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed onder Windows al hebt doorgenomen, zo nee dan zou ik dat even doen. Zo ja, meld het dan iig even ;)

Verwijderd

Topicstarter
JA ik heb hem al in andere PC geplugd daar deed hij het 1x wel goed daarna ook niet meer en ik zal morgen ff dat topic lezen van mijn brander werkt niet goed!

thnx alvast!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:52

Wok

Dakloos...

SmartDoDo schreef op 16 december 2003 @ 23:38:
Je geeft niet aan of je de Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed onder Windows al hebt doorgenomen, zo nee dan zou ik dat even doen. Zo ja, meld het dan iig even ;)
^^^ with stupid :)

Er zijn een aantal zaken die van belang zijn bij het gebruik van een (relatief) snelle brander:
• Aansluiting op het moederbord. Afhankelijk van je systeem, is de volgende configuratie aan te raden:
- je bootschijf (waar Windows op staat) als master op de primairy IDE-controller
- je brander als master op de secondary IDE-controller.
Hiervoor moet je prutsen met de plaatsing in je kast en met je IDE-kabels, maar het loont de moeite :)
• DMA dient geactiveerd te zijn voor je HDD, je CD/DVD-drive en de brander. Ga naar Apparaatbeheer (Device Manager) via rechtsklikken op Deze Computer (My Computer) - eigenschappen (properties) - tabblad Hardware - Apparaatbeheer (Device Manager). Ga naar IDE-controlles en 'klap deze open'. Ga vervolgens naar de eigenschappen (properties) van beide kanalen (primair en secondair) en dan naar het tabblad Geavanceerd (Advanced). Selecteer de juiste overdrachmodus (Transfermode): deze moet staan op 'DMA indien mogelijk' (DMA if avaiable).
• Zorg voor recente chipsetdrivers. Je hebt (waarschijnlijk) een VIA-chipset. Download daarom de nieuwste VIA 4in1 (Hyperion) drivers voor je moederbord en installeer deze.
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 23:49:
JA ik heb hem al in andere PC geplugd daar deed hij het 1x wel goed daarna ook niet meer en ik zal morgen ff dat topic lezen van mijn brander werkt niet goed!

thnx alvast!
Hij doet het ook niet meer goed in een andere PC? Dan is-ie hoogst waarschijnlijk kapot. Nieuwe halen (onder garantie, indien van toepassing) :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Laatst exact hetzelfde probleem gehad met een ASUS A7N8X met een nForce2 chipset dus.

De enige remedie die ik heb kunnen vinden was het installeren van de nieuwste chipsetdrivers.... 3.13 was dat geloof ik, versies daarvoor waren geen oplossing.

Als je windows XP hebt moet je wel eerst effe een restore point aanmaken voor het geval dat het fout gaat...

Succes ermee

O ja, hier zijn ze te vinden:

http://www.tweakers.net/meuktracker/4980

[ Voor 11% gewijzigd door Paling1 op 17-12-2003 00:00 ]

Pagina: 1