Toon posts:

kde terug naar default settings?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai gentoo op mijn pc met als gui de kde desktop omgeving.
Nu heb ik toen straks mijn XF86Config aangepast (modus optie bijgevoegd in screensectie) waarna ik X via 'ctrl-alt-backspace' heb herstart.
Terug in kde waren alle instellingen van kde teruggezet naar de default settings hieronder versta ik dus zowel het desktop uiterlijk als de menu's. Alle aanpassingen die ik had doorgevoerd zoals het automatisch opstarten van gkrellm2, kate en python alswel de menustructuur en de fontsettings die ik had aangepast waren verdwenen?(virus??)
Kijkend in de logfiles is er geen aanwijzing te vinden hoe dit heeft kunnen gebeuren (hoewel metalog voor mij nog redelijk nieuw is qua opzet dus).
verwijderen van de modus optie had natuurlijk geen zin.
Iemand enig idee hoe zoiets kan gebeuren vanuit het aanpassen van XF86Config of enig andere manier?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:21

voodooless

Sound is no voodoo!

Als je KDE voor het eerst had opgestart en dan 'ctrl-alt-backspace' hebt gedaan zal die dat idd niet netjes onthouden. Je moet eigenlijk netjes uitloggen. Is het niet de eerste keer, dan is het idd vreemd.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Heb je X niet per ongeluk als root opgestart? Doe nog eens ctrl alt bckspc en kijk welke gebruiker is ingelogd.

Alle gebruikersinstellingen worden opgeslagen in de .kde folder in /home/gebruiker. De enige manier waarop KDe als default opstart is wanneer je die map weggegooid hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai al geruime tijd gentoo het was ook niet de eerste keer dat kde opgestart werd.
De directory /home/**/.kde bestaat ook nog gewoon zover ik kan zien is daar niets mis mee.
Nu vraag ik mij af of het iets met de de opdracht 'cleanlinks' te maken kan hebben welke ik iedere dinsdag om 22.00 laat uitvoeren via cron (op gebruikersniveau).
Echter als ik de manpage van cleanlinks en indir er nog eens op na lees lijkt mij dat zeer onwaarschijnlijk

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 00:27 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 22:21
Vermoedelijk is door die lompe Ctrl-Alt-Backspace actie ergens een bestand corrupt geraakt in die ~/.kde directory. Maar dat gebeurt eigenlijk bijna nooit, en ik zou ook zo niet weten naar welk bestand je dan zou moeten kijken. Misschien helpt het om de /tmp dir eens te legen?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:31

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Het handigst lijkt het me om vanaf de command line eerst XFree86 op te starten en dan weer vanaf de command line 'startkde &>/mijn/log' te draaien...dan zie je snel genoeg waar er ergens wat fout gaat. Als je het echt uitgebreid wilt aanpakken dan kan je met 'kdebugdialog' en 'kdebugdialog --fullmode' allerlei extra logs inschakelen en het nog eens proberen :).

offtopic:
Overigens heb ik nog nooit problemen gehad met het afsluiten via ctrl-alt-backspace - buiten het verliezen van niet opgeslagen bestanden natuurlijk - en heb dat toch vaak genoeg gedaan :).

[ Voor 22% gewijzigd door odysseus op 17-12-2003 20:54 ]

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Pagina: 1