Pinnacle Studio 8.10.4 en PCTV 5.50a

Pagina: 1
Acties:

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 21:00
Beste mensen,

Ik heb sinds kort een Pin. PCTV aangeschaft. Nu ik laatst een film (8mm Camera, Canon UC3000) wou opnemen m.b.v. Pinnacle studio 8.10.4 ging er iets fout. Nadat ik alles had aangesloten met tulip (zo heten die dingen tog) kabels (geluid en video, zitten goed). Ik heb trouwens wel het geluid via Jack Plug in mijn Soundmax geplugd (mic) Wou ik opnemen, maar liep het geluid niet goed (ook bij lijningang PCTV). Ik heb al verschillende drivers geprobeerd (4.01, 5.0.1, 5.50) maar bij alles gaat het fout. En om elke keer het geluid handmatig te moeten syncen is ook hersendodend. Weet iemand wat ik moet doen

Alvast bedankt

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:58
Wat gaat er fout? Is er een foutmelding, hapert ie, herkent ie de camera niet?

Je moet zoiezo niet de mic-lijn gebruiken, maar rechtstreeks op de Capture-kaart.

• Jilvoos
nee geen foutmeldingen. Haperen doet het af en toe, maar wordt hersteld als ik de instelling verander. Als ik de opname (van de camera) afspeel dan is er nisk aan de hand, maar als ik ga opnemen (en die opname afspeel) gaat het fout. Het geluid is te laat (bij gebruik mic-lijn EN direct op capturekaart). Ook wil hij wel eens de eerste 3-4 sec. sneller afspelen.

Verwijderd

Naar welke partitie schrijf je je video weg?
Moet altijd een ander zijn als die waar het OS op staat.
Zorg er ook voor dat je partities lekker gedefragmenteerd zijn.

En wat voor een moederbord heb je? Heeft die een VIA chipset?
Als dat zo is moet je bij Pinnaclesys.com even een PCI driver/patch downen, dat verhelpt veel problemen met Studio ivm een VIA chipset.

Laatste tip.. en vraag.. heb je van je OS de laatste updates binnen ?
Ook niet onbelangrijk..

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 12:40 ]

• Jilvoos
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 12:34:
Naar welke partitie schrijf je je video weg?
Moet altijd een ander zijn als die waar het OS op staat.
Zorg er ook voor dat je partities lekker gedefragmenteerd zijn.

En wat voor een moederbord heb je? Heeft die een VIA chipset?
Als dat zo is moet je bij Pinnaclesys.com even een PCI driver/patch downen, dat verhelpt veel problemen met Studio ivm een VIA chipset.

Laatste tip.. en vraag.. heb je van je OS de laatste updates binnen ?
Ook niet onbelangrijk..
Oke ik heb één partitie, moet dus f verschillende gaan maken.

Ik heb een P4C800 deluxe (875P dus)

En ja ik heb alle noodzakelijke updates, ik ga nu ALLE updates binnenhalen.

Ik ga ff testen,
Alvast bedankt.

Verwijderd

Hielp het ?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:29

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Goed. Wat jij waarschijnlijk hebt is het beruchte Out of Sync (OOS) probleem. Dit is (helaas) een bekend probleem bij Pinnacle Studio, en kan diverse oorzaken hebben. Ik weet zelf geen directe oplossing, maar wellicht kan je even op het Pinnacle forum kijken, wellicht dat daar een oplossing staat. www.pinnaclesys.com
http://webboard.pinnacles...dID=1&SectionID=143&lng=1

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1