Toon posts:

Temperatuur P4 2.4 Ghz

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sensoreigenschappen
Sensortype ITE IT8705F
Sensortoegang ISA 290h

Temperaturen
CPU 60 °C (140 °F)
Aux 38 °C (100 °F)

Koelingsventilatoren
CPU 2482 RPM

Spanningswaarde
CPU Core 1.42 V
+2.5 V 2.50 V
+3.3 V 3.31 V
+5 V 4.92 V
+12 V 11.65 V
+5 V Standby 4.92 V
VBAT Batterij 2.03 V

Ik heb 4 ventilators : 2 in + 2 out
Standaard Boxed cooler p4

Is deze temperatuur normaal??

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ligt helemaal aan je koeler. Ik heb zelf een Zalman 7000CNPS-CU met veel onderdelen die veel warmte ontwikkelen, maar ik heb maar weinig koelers. 1 zo'n fan van papst die 12 dB produceert en een 100mm FAN op 5 volt (weinig airflow dus). De mijne is ook 60 graden.

edit: ik denk dat je ervanuit kan gaan dat dat dus niet normaal is ... (ik las over je ventilatoren-toelichting heen)

offtopic:
Heel grappig dat met dat geld overmaken hieronder :D

[ Voor 30% gewijzigd door Glashelder op 16-12-2003 23:03 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:38

Exigence

dnkroz

• Kabels opgeruimd?
• Koeler strak genoeg?
• Teveel, of geen koelpasta?
• Met een programma gemeten of in BIOS?

Voel ook eens aan je heatsink.
Als hij niet warm is dan is het contact met de CPU niet goed en moet er dus minder (of indien er niks opzit: een beetje) koelpasta op.

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

Weet je zeker dat de cpu 60 en de aux 38 is? Lijkt me logischer dat het andersom is.

Hang loose, KiteSurfing for life!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zoals in het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] staat uitgelegd is het hier op GoT de bedoeling dat je eerst vooronderzoek doet eer je een topic opent. Daaronder valt het doornemen van de FAQ en het beleid van het probleem-gerelateerde subforum. Je had jouw antwoord kunnen vinden in de FAQ van dit subforum, kijk eens onder het kopje "Hoe warm mag mijn CPU worden?" B)

In jouw geval is dit hoger dan normaal genomen, maar de ventilator van jouw CPU koeler draait op een lage toerental, dan wordt de warmte minder goed afgevoerd. Maar je hebt wel het voordeel dat de koeler stil blijft. Jouw PC blijft daarnaast ook nog gewoon stabiel, he? Niks om je druk over te maken dus :)

/overbodig

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 17-12-2003 06:56 ]

Dit topic is gesloten.