AC3 geluid, signaal centerspeaker klinkt rot???

Pagina: 1
Acties:

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Hallo mensen...

Ik ben nu al weken aan het expirimenteren met eigen surroundmixen in DD 5.1
Het wil al best lukken, maar nu dit probleem waar ik op blijf hangen.

Eerst heb ik me helemaal lam lopen zoeken naar een goed programma'tje wat 6 wav-files kon omzetten naar een ac3-file.
Ik heb nu Sonic Foundry Soft Encode en dat werkt allemaal wel goed, lekker makkelijk enzo, maar als ik een ac3-file maak vanuit 6 wavjes krijg ik hetvolgende:

Op alle speakers klinkt het signaal (zoals ik het oorspronkelijk gemixed heb) helemaal okee, maar het geluid wat uit de centerspeaker komt is echt niet om aan te horen... het klinkt heel korrelig... overal zitten van die vieze ruisstaartjes aan en de dynamiek is ook compleet verdwenen van dat kanaal.

Hoe in hemelsnaam kan dit? Ik heb echt alle instellingen van soft encode al geprobeerd, maar tot nu toe hielp niets.
Een ding valt me op in de software en dat is de instelling "dialog normalization" die kun je instellen van -1 dB tot -31 dB... dit wil ik helemaal niet in kunnen stellen, maar ik kan dit niet uitzetten...

Helping me!!!

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

Verwijderd

Klinkt als of de conversie fout gaat tijdens het samen smelten van de kanalen,
Probeer eens een ander programma dit dit ook kan

bv surcode cdpro dit is een DTS encoder , maar ja dan heb je wel een digitale stream uit en dat betekend ook een decorder of software die dit kan :)

Zal ook nog even zoeken voor je naar anders AC3 builders

Succes !

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 23:02 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

heeft de wav van het center kanaal misschien een andere sample rate? Kan best dat ie dan via een of ander rot algoritme de samplerate aanpast.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
deepspace schreef op 16 december 2003 @ 23:08:
heeft de wav van het center kanaal misschien een andere sample rate? Kan best dat ie dan via een of ander rot algoritme de samplerate aanpast.
Zo klinkt het idd wel, maar dat is het helaas niet...
Alle wavjes zijn 16bit 48KHz mono.

Het lijkt mij eerder ook dat het aan de manier van encoden ligt, maar toch wel vreemd dat een programma wat hier speciaal voor gemaakt is, het niet goed kan...

Een ander programma zou idd een oplossing zijn, maar zoals eerder vermeld kan ik niets vinden. DTS heb ik denk ik niet zoveel aan, want de bedoeling is het op een DVD'tje te zetten en het bij mensen afdraaien die een DD 5.1 set hebben zonder DTS ondersteuning.

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

Verwijderd

Was de bron hoger dan 16 bit ?

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:39
Heb je BeSweet al eens geprobeerd? Uit de FAQ op doom9.org:
31. i have six mono waves and would like to encode it to a multichannel ac3/ogg. can BeSweet do that ?
yes. you need to create a ".mux" file, i.e., a textfile with the name of the mono waves :

g:\channelFL.wav
g:\channelC.wav
g:\channelFR.wav
g:\channelSL.wav
g:\channelSR.wav
g:\channelLFE.wav

then feed it to BeSweet : -core( -input channels.mux ... )
Pagina: 1