Toon posts:

[XP] Steeds opnieuw corrupte bestanden!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
WinXP geeft vaak aan dat ik corrupte bestanden heb. Zo heeftie al een paar keer gezegd dat trillian.exe corrupt is en andere bestanden in de trillian directory ook corrupt zijn. Vaak voert die dan scandisk uit na een reboot. Ik heb trillian al 3x opnieuw geinstaleerd, maar dat helpt niet.
Ook andere bestanden blijken af en toe corrupt te zijn.
Wat ook gebeurt is dat de instellingen dan van trillian verloren gaan, en datzelfde heb ik met m'n firewall. Erg lastig om die steeds opnieuw voor ieder programma in te stellen.

Ik heb sinds kort een nieuwe pc met een Maxtor 120GB SATA schijf. Die gebruikt NTFS. Ik heb later alle data van me oude (FAT32) naar me NTFS schijf gekopieerd. Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, maar het leek het in het begin goed te doen.

Heel mischien heeft me geheugen ermee te maken, maar dat weet ik niet. De eerste keer dat ik me geheugen teste gaf die veel fouten. Nadat ik de reepjes had verwisselt van slot vond memtest geen fouten meer. Zelfs niet na 10 uur testen.

Dit is dus een probleem waarvan ik geen idee heb waar ik moet beginnen om het op te lossen, dus ik hoop dat hier iemand me verder kan helpen!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Weet je zeker dat je PC volledig virusvrij is? Dit lijkt namelijk erg op een virus.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Datacorruptie lijkt mij eerder aan de hardware te liggen. Vertel eens wat meer over je systeem (host-adapters, voeding, temp, overclocks!). Je geheugen kan natuurlijk ook veel roet in het eten gooien. Heb je ook nog een andere schijf in je systeem? Laat dan daar eens veel naar schrijven en zie of het bij die ook fout gaat. Of maak een RAMdisk, schrijf daar eens flink nar en kijk eens of die data ook corrupt wordt.

[ Voor 53% gewijzigd door rtgo op 16-12-2003 22:35 ]

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op 16 december 2003 @ 22:29:
Weet je zeker dat je PC volledig virusvrij is? Dit lijkt namelijk erg op een virus.
Ja, recentelijk nog getest!
rtgo schreef op 16 december 2003 @ 22:31:
Datacorruptie lijkt mij eerder aan de hardware te liggen. Vertel eens wat meer over je systeem (controllers, voeding, temp, overclocks!)
AthlonXP 2600+
A7N8X Deluxe 2.0 BIOS 1007
2 x 256mb Corsair pc3200 Dual Channel
350W Aopen voeding

Cpu Temp : 45 graden
Mobe Temp: 28 graden

Systeem is niet overgeclockt!

Die Maxtor 120GB Sata is de enigste hd in me pc, en wat bedoel je met RAMDISK?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 22:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? Vandaag had ik er weer last van. Ik had de computer goed afgesloten en ik zette hem een paar uur later weer aan en toen begon die weer met scandisk!!

En dat niet alleen, voordat scandisk afgelopen was reboote me pc. En toen startte die opeens wel goed op!

Het begint erg vervelend te worden, aangezien ik ook een beetje bang ben dat me hele hd mischien wel kapot gaat!

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-05 22:05

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Ik zeg: download PowerMax en test je hdd.

Als je iets vindt, claim dan garantie op de hdd. En als je niets vindt, test dan je systeem eens met een ander(!) reepje geheugen. Corrupt geheugen veroorzaakt namelijk alle verschijnselen van een defecte hdd, maar als PowerMax zegt dat je schijf clean is, dan is hij ook clean.

Geheugen kan je -als je mazzel hebt- ook ruilen als er geen fouten op zitten: in de winkel kunnen ze het voor je testen, en als ze geen fouten vinden maakt het hen ook niet uit of ze jou het oude reepje of een nieuw meegeven :)

Succes

specs

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Download de trillian installatie files eens opnieuw. Ik kreeg zelf corrupte images door te hoog geklokt mem / te warme harde schijf (nog steeds niet uitgezocht). Ik moest ze opnieuw downloaden om van de corruptie af te komen.
Pagina: 1