Wat voor beeldkaart in Medion 40100 laptop?

Pagina: 1
Acties:

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Het lijkt een simpele vraag, op de doos, in het boekje en Windows zegt dat het een 'GeForce FX 5300 go' is, maar die bestaat niet volgens de nVidia site bestaat deze helemaal niet.

Ik heb wel dit gevonden:
The identity of this laptop's graphics chip seems to be kind of mystery. It's called an "nVidia GeForce FX Go 5300" by Medion. The nVidia website however doesn't mention such a device. The chip works with the nVidia (closed source) drivers. I use the 1.0-4496 version of the driver. The README file of the driver contains a list of supported devices and their PCI ID's. This card's PCI ID (0x032c) isn't present in this list either. When the nVidia kernel module is loaded, 'cat /proc/driver/nvidia/cards/0' shows the following output:

Model: NV34GLM
IRQ: 11
Video BIOS: 04.34.20.51.10
Card Type: AGP

The NV34GLM model number sort of suggests this chip is the mobile version of the Quadro FX 500 chip which has NV34GL as it's model number.
Bron: http://home.conceptsfa.nl/~revdmeer/md40100/

Wat is het nou? een mobiele versie van de Quadro FX 500? En welke drivers moet ik nou gaan installeren? de Quadro of de Graphics drivers?

Ik heb er nog niets mee gedaan, nog geen nieuwe drivers, en ik haal nu al (maar?) 1666 3dMark03 punten, en ik heb geen vergelijkingsmateriaal. (eerlijk gezegd ook nog niet naar gezocht)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

de gewone forceware (detonator) drivers zeker

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 14:28

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Wat zegt Aida32? :?

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Daar zit juist het probleem: alles zegt dat er een GeForce FX Go5300 in zit, maar volgens nVidia bestaat die niet, en het meeste wat ik met google heb kunnen vinden wijst naar deze laptop.

Ik ga gewoon de Detonators installeren, baten ze niet dan schaden ze niet (Quadro en FX zitten dicht bij elkaar in de buurt dacht ik.

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
LOL mss net als hun zogenaamde 9600tx die ze keertje in een van hun pc'tjes hadden gestopt...

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Ik heb de laatste detonators (en een hoop andere dingen, de detonators kwamen na wat andere progs, eigenlijk fout) geïnstalleerd, en de 3dMarkscore is nu 1662, 4 puntjes minder.

Scheelt niet zo veel, maar ze werken.

Op de accu doet de cursor een beetje vreemd, bij overschakelene tussen pijltje en tekstselectding zie ik nu in een flits het aanwijshandje (net zo groot alsof het beeldscherm in 640x480 mode staat) verschijnen. Misschien een kleine glitch, maar wel irritant.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
lijkt me dat het gewoon zo'n oem ding is wat medion wel vaker doet, waarschijnlijk iets hogere clocks dan een go5200.

Verwijderd

Lijkt wel te kloppen:

http://www.pcwelt.de/ratgeber/hardware/34921/3.html

Op zich geen verkeerde kaart als je ook hun tests bekijkt, maar waar ik wel van baal is dat de resolutie niet verder dan 1024x768 kan.
Heeft iemand een idee?
Die kaart kan het gemakkelijk aan, maar de beeldscherm driver is de standaard XP driver.
Wie heeft hier wel een passende driver voor gevonden?

Dank,

Tomeo

• GeoBeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10-2025
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 04:47:
Lijkt wel te kloppen:

http://www.pcwelt.de/ratgeber/hardware/34921/3.html

Op zich geen verkeerde kaart als je ook hun tests bekijkt, maar waar ik wel van baal is dat de resolutie niet verder dan 1024x768 kan.
Heeft iemand een idee?
Die kaart kan het gemakkelijk aan, maar de beeldscherm driver is de standaard XP driver.
Wie heeft hier wel een passende driver voor gevonden?

Dank,

Tomeo
ik heb idd hetzelfde...

De enige driver die werkt is op een of andere vreemde manier de driver die je van de medion site download... De drivers direct van nvidia's site werken niet.

Opzich is dat geen probleem, maar aangezien medion ongeveer 1x in de 4 maande drivers update terwijl dat bij nvidia veel vaker is + dus idd het probleem dat hij niet hoger wil als 1024 :(

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Dat hij niet hoger wil dan 1024*786, heeft dat niet te maken met het feit dat je tft scherm niet hoger aankan? Ik neem aan dat er een standaart 15-inch TFT XGA maximaal 1024 x 768, 16,8 miljoen kleuren tftje inzit?

Verwijderd

Icey schreef op 29 maart 2004 @ 10:22:
Dat hij niet hoger wil dan 1024*786, heeft dat niet te maken met het feit dat je tft scherm niet hoger aankan? Ik neem aan dat er een standaart 15-inch TFT XGA maximaal 1024 x 768, 16,8 miljoen kleuren tftje inzit?
Klopt, t is een xga 15", dus met de vaste reso van 1024x768, lager kan dus wel, maar hoger dus niet :)

Verwijderd

Wat ik nou eens wil weten (ik kick ff een oud topic ipv een nieuwe te openen), hebben meer mensen met deze laptop last van het warmte probleem??

Heb hem nou tot 5 keer toe terug gestuurd en ze doen er gewoon helemaal niks aan. Het probleem is dat de videokaart als hij het zwaar krijgt (bij games of 3d screensavers bijvoorbeeld) vast loopt (blue screen + reboot) of het desbetreffende zware programma (onder xp) laat crashen...

meer mensen hier last van? Hij is niet overgeclocked of iets dergelijks, heb altijd al het probleem gehad en uiteraard wel de goede drivers voor de videokaart en chipset... Het draait op xp proffesional...

Verwijderd

kijk eens op het forum van www.gsc.be
je bent nou niet bepaald de enige.

(edit: forum geeft daar een 404. naja eerst stond het er nog wel en het was een bekend probleem)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 13:23 ]

• _mman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05-2025
de geforce 5300 en 5350 zijn overgeklokte go5200 kaarten.
de standaard nvidia drivers werken niet omdat je hiervoor een aangepaste INF voor nodig hebt. die vind je op deze pagina: http://homepages.paradise.net.nz/ohau-estate/modifyinf.htm
als je deze inf gebruikt kun je de laatste detonators gebruiken voor je geforce go kaartje...

M.
Pagina: 1