Toon posts:

nieuw moederbord in presario 5471

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi hoi
ik heb hier een compaq 5471 met een intel i810 moederbord (al enkele jaren oud)

mijn vraag is of ik die kan vervangen door een nforce 2 ultra 400 moederbord

in dezelfde case
en alles wat er nu in zit (behalve processor, 2400xp) in het nieuw moederbord kan steken

dank u voorbaat
hihi

Verwijderd

het geheugen zal ook niet passen, maar voor de rest moet het geen probleem zijn, of je moet ook nog isa sloten gebruiken.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 22:40:
het geheugen zal ook niet passen, maar voor de rest moet het geen probleem zijn, of je moet ook nog isa sloten gebruiken.
Zeg dat niet te hard... Geheugen is sowieso niet compatible, maar mogelijk zal ook de backplate anders zijn (de aansluitingen achterop), tis maar de vraag of die demontabel is. Verder heb je kans dat er nu een aangepaste voeding in zit, dus die zul je mogelijk ook niet kunnen vervangen.

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
het is toch ook dat de moederborden van A-merken een ander formaat hebben.
en naar mijn weten zijn die achterste aansluitingen niet aan te passen bij een compaq presario 5000

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 20:51

Mex

Denk dat je ook nog een andere voeding nodig hebt, dat achterste rekje met aansluitingen krijg je vaak bij je nieuwe moederbord geleverd.

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Het is maar de vraag of dat gaat passen. Je hebt namelijk kans dat die compaq gevallen de aansluitingen voor de ledjes enzo in een "blokje" hebben zitten wat alleen op het huidige moederbord past. Ik durf te wedden dat een nieuw mobo een hele andere pin spec heeft.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

CyberTijn schreef op 17 december 2003 @ 10:34:
Het is maar de vraag of dat gaat passen. Je hebt namelijk kans dat die compaq gevallen de aansluitingen voor de ledjes enzo in een "blokje" hebben zitten wat alleen op het huidige moederbord past. Ik durf te wedden dat een nieuw mobo een hele andere pin spec heeft.
Daar heb je idd een punt ja :). Als ik de TS was zou ik gewoon voor 3 tientjes een goedkope kast regelen, reepje ddr erbij a 30 euro en klaar.. Dan weet je tenminste zeker dat alles past :).

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Die Compaq aansluitingen voor de voeding zijn idd vaak anders. Vreemd, maar waar. Verder is de ruimte in een gemiddelde Compaq kast niet zeer groot. Dikke koelblokken, voedingsdelen en andere ongein van de mobo's tegenwoordig maken inbouw daarvan ook lastiger. Een nieuwe case kost niet zoveel, dus waarom al die ellende op je hals halen?

Verwijderd

Topicstarter
ja, kan niet door de bedrading
idd
thx

nog iets: hebben ALLE nforce2 mobos vga on-board
want de ene keer staat het er bij en ander keer niet
vb Asus A7N8X-X, nForce2 400 ?

thx

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 17:38:
ja, kan niet door de bedrading
idd
thx

nog iets: hebben ALLE nforce2 mobos vga on-board
want de ene keer staat het er bij en ander keer niet
vb Asus A7N8X-X, nForce2 400 ?

thx
Nope, sommige wel, sommige niet.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb ooit een prutsario 5722 omgebouwd door er een ECS K7S5APro in te doen. Die 150W ATX PSU trok het hele zwikkie gewoon, alhoewel het hele zwakke dingen lijken draaien ze gewoon alles nog. (XP 2000+, 512MB SDRAM, Radeon 9000Pro, 40GB+80GB 7200RPM, NEC ND-1300A, Pioneer DVD, modem)

ATX backpanel moest vervangen worden, en ik mocht het LED blokje helemaal aan stukkies knippen. Het was ff prutsen, maar uiteindelijk brandt de powerled gewoon, helaas fikt de HDD LED altijd, waarschijnlijk omdat de HDD LED aansluiting op het moederbord met de ground schakelt. Dat stekkerblok van een compaq kast heeft 1 of 2 gezamenlijke grounds, en verder voor elke aansluiting 1 pin. Je zult dus moeten tweaken, maar met een multimeter of wat gepruts vind je het wel uit, met trial and error zal je de boel niet echt slopen.

Als jouw moederbord een i810 chipset heeft, denk ik overigens ook dat dat towertje dusdanig klein is dat het MicroATX formaat is. Je hebt dus niet een ruime keuze wat betreft moederborden. Als je een Nforce plank tegenkomt in MicroATX formaat, zal ie vast ook wel video onboard hebben.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt maareeeu.... dat kan ik toch wel niet hihi

gewoon nieuw kast kopen

thx anyway
Pagina: 1