Netwerkdrive mappen over het internet?

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• AaJee
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-01-2023
Ik heb een XP machine (met zonealarm) met daarop een gedeelde directory. Deze heb ik op mijn laptop (win2k) als drive gemapped staan, maar dat werkt alleen in het lan. Kan ik deze drive op de een of andere manier ook gebruiken via internet? Dus de directory nog steeds als drive mappen op mn laptop, maar dan niet in het lan maar via het internet?

Dat zou ontzettend handig zijn. Als het niet kan, wat is dan een mogelijk alternatief (behalve een ftp servertje opzetten)?

Verwijderd

Kan wel, maar als je laptop dit kan, kan iedereen het. Als je dat risico wilt nemen zul je volstaan met het openen van wat NetBIOS-poortjes :)

Maar over het algemeen raadt men dit ten zeerste af. Gebruik lever een FTP-server, zoals je al zelf aangaf.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:24

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ja, maar dan moet je eerst een tunneltje opzetten, bijv een VPN tunnel met PPTP ofzo. Ik heb het thuis werken om m'n vader toegang te geven tot m'n W2K PC en dat werkt prima. Alle relevante info hierover staat o.a. in de W2K help.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• AaJee
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-01-2023
Good point JSS....maarre ik moet toch een uid/pwd invoeren als ik die drive wil mappen op mn lan, kan dat dan ook niet als ik het via het net doe?

Maar goed, een VPN opzetten dus... ik zal eens zoeken in de Win2K help hoe dat moet. Weet je of ik daar extra software voor nodig heb of zit dat allemaal in Windows2K en XP ingebakken?

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Het is mogelijk door een omweg, installeer op de XP machine een ftp server met verwijzing naar die map.

Installeer op de laptop Webdrive en je kunt de map zien als drive letter.
http://www.webdrive.com/products/webdrive/index.html

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie JSS
Een andere optie is dus of FTP , of om je root van een partitie als Virtual Dir aan te maken op een webserver.
dit had je met een beetje zoeken best wel kunnen vinden.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.