Toon posts:

Setup.exe wil niet runnen

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mensen,

Ik heb zojuist mijn hd geformateerd, maar toen ik Windows XP er op wilde zetten wou de cd rom echter setup.exe niet runnen, toen ik dit met windows 98 probeerde was dit ook het geval, mijn bios is volledig geupdate (en vroeger was dit ook niet het geval) en de bootsequence staat op CD-ROM, A, C. Ik heb deze ook veranderd in D, C en E, C... maar dit hielp (zoals ik al dacht) geen ene moer.
Ik heb setup.exe via een win xp en win 98 bootdisk proberen te runnen. Mijn HD is een maxtor 40 gb en is NTFS geformateerd. Ik heb twee cd-romspelers:
- Samsung DVD-ROM Drive SD-606
- Cd-Recordable/Rewritable (geen idee welk merk)
Mijn mobo: ASUS P2B-VM
Mijn Bios settings staan nu op default en nog doet 'ie 't niet.

Iemand die mij uit de brand kan helpen?

Verwijderd

Je moet niet setup.exe runnen, dat is voor als je vanaf win98 oid probeerd te installen ( een windows installer dus ). Ga eens naar de I386 (ofzo) map en dan winnt.exe runnen. Zo kan je wel vanuit de bios installeren. Een andere optie is een bootable cd maken, daarover is genoeg te vinden mbv de search :)

GL

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 21:49 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

bootsequence weer op cd-rom, a, c zetten ten eerste.
Als je BIOS een bootable cd-rom ondersteund zal de pc vaak een melding laten zien "press any key to boot from cd-rom". Krijg je zoiets?
Probeer je eigenlijk van CD te installeren tijdens een boot, of wil je de CD naar de harddisk kopieren?

[ Voor 25% gewijzigd door Microkid op 16-12-2003 21:50 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Welkom op GoT :)

Op GoT hebben we een aantal richtlijnen opgesteld waar we graag zien dat een topic aan voldoet - dit om te zorgen dat een topic voor iedereen duidelijk en leuk is.

Kort samengevat zijn dit de belangrijkste 3 punten:

• Toon initiatief aan de mensen die je bericht lezen. Zoek even rond op GoT en Google, en kijk ofdat je daar niet iets gelijksoortigs kan vinden. Neem hetgene wat je gevonden hebt (of juist niet), dan ook even op in je topicstart zodat wij al weten wat je geprobeerd hebt, en dat niet nogmaals gaan voorstellen.

• Kies een duidelijke topictitel (geef kort aan wat je probleem e.d. is), daarnaat hanteren verschillende fora (zoals WOS) ook nog een extra eis - zo hebben we in WOS de eis dat je OS tussen vierkante haakjes staat (zoals je in de rest van de topics wel ziet).

• Omschrijf je probleem duidelijk, en geef zoveel mogelijk relevante informatie. Dit heb je redelijk gedaan.

Alle punten kun je hier vinden: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Neem als je nog eens een topic wilt starten deze regels in acht.

Nu over je probleem:
Met een beetje creatief zoeken heb je zo een antwoord op je vraag: [search=winxp setup.exe] :)

Dit topic is gesloten.