Ik heb al een paar dagen een ADSL Basic abonnement (1024/320) van XS4ALL. Nu heb ik zojuist GrabIt geinstalleerd en wil kijken wat er zoal te halen valt. Ik kan echter niet sneller downloaden dan 7 kb/s, waardoor het simpelweg bekijken van alle posts al een eeuwigheid duurt. Hoe kan dit?
nieuwsservers van xs4all zijn nogal "experimenteel", wat zoveel wil zeggen als vaak niet goed functionerend.....
"Grandma was slow, but she was old....!!"
klopt helaas....
ik haalde voorheen 50 KBp/s per thread,
maar dat hangt nu ergens bij de 7-8..
hoop dat ze hier snel iets aandoen, anders zoek ik wat anders!!
ik haalde voorheen 50 KBp/s per thread,
maar dat hangt nu ergens bij de 7-8..
hoop dat ze hier snel iets aandoen, anders zoek ik wat anders!!
oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-
Hmmzz ... ik las elders op dit forum dat de nieuwsservers van xs4all de beste waren die je maar kon hebben!
Hmm, log je toevallig extern in ofzo? Externen worden sinds kort namelijk geknepen (misschien ook de verklaring voor BadMotha hierboven). Anders weet ik het niet. Misschien gewoon een dipje (het blijft Newszilla hè
).
Nou, da's dus absoluut niet waar. Ik wil zeker niet zeggen dat ze slecht zijn, maar een écht goede binary-newsserver (lees: een goede payserver) heeft wel een betere snelheid en retentie in bepaalde grote groepen.Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 21:50:
Hmmzz ... ik las elders op dit forum dat de nieuwsservers van xs4all de beste waren die je maar kon hebben!
Nee. Vaak hebben mensen met bijv. @home als extra een basis-XS4ALL inbel-abonnement genomen, waarbij je dus Newszilla erbij hebt. Dan kun je vanaf bijv. je @home verbinding Newszilla leegzuigen, als je je XS4ALL user+pass invult. Zo doe ik het ook weleens. Moeders heeft XS4ALL, maar doet niets met nieuwsgroepen.Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 21:54:
Met extern inloggen bedoel je zonder gebruikersnaam en wachtwoord?
[ Voor 4% gewijzigd door koelkast op 16-12-2003 22:01 ]
Welke newsserver gebruik je.
Indien je mozzilla gebruikt (de expermentele news server) dan wordt je daar inderdaad geknepen op bandbreedte en aantal theads (max 3).
Indien je mozzilla gebruikt (de expermentele news server) dan wordt je daar inderdaad geknepen op bandbreedte en aantal theads (max 3).
Newszilla heet de binariesserver van Xs4all, niet Mozillabakkerl schreef op 16 december 2003 @ 22:01:
* Ibbelz download nu met 100kb/s uit alt.binaries.boneless
[ Voor 16% gewijzigd door Ibbelz op 16-12-2003 22:10 ]
Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.
Mozilla is een internetbrowser. Je bedoelt Newszillabakkerl schreef op 16 december 2003 @ 22:01:
Er zijn nogal wat storingen bij Newszilla. Dit omdat mensen geneigd zijn elke avond zo rond 20.00 massaal te downloaden. Dat kan 'ie niet aan. Sowieso heb je bij Newszilla al een snelheidslimiet, maar naar externe hosts (dus bijv. naar @home verbindingen) nog eens extra.
Ik ZAT op news.xs4all.nl en ZIT NU op newszilla.xs4all.nl, maar merk geen verschil! Moet ik trouwens bij SERVER PROPERTIES mijn gebruikersnaam en wachtwoord invullen?
Komisch trouwens: 'effe' kijken wat er op alt.binaries.mp3 staat duurt maar 4 uurtjes.
Komisch trouwens: 'effe' kijken wat er op alt.binaries.mp3 staat duurt maar 4 uurtjes.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 22:14 ]
Je hoeft je niet te autoriseren als je gewoon al op het Xs4all netwerk zit, dit hoef alleen maar als je via een andere verbinding de xs4all newsserver wilt gebruiken. Het is trouwens niet nodig om met zulke grote letters te schrijven, we zijn tenslotte niet blind.Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 22:11:
Ik ZAT op news.xs4all.nl en ZIT NU op newszilla.xs4all.nl, maar merk geen verschil! Moet ik trouwens bij SERVER PROPERTIES mijn gebruikersnaam en wachtwoord invullen?
Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.
Hij is de laatste tijd wat traag in de spitsuren, waarschijnlijk vanwege al die snelheidsupgrades tegenwoordig.
Who is John Galt?
En de "stoute" ipv6 tunneltrucers die alsnog newszilla voor de betalende xs4all surfers zitten te belasten.
dus vanaf externe hosts is de snelheid nu nog maar 7 kb/s??
shit, das niet echt ideaal meer...
ik dacht dat @home weer eens bezig was, waardoor de snelheid laag is
shit, das niet echt ideaal meer...
ik dacht dat @home weer eens bezig was, waardoor de snelheid laag is
tsja, als je zo graag newszilla wil zul je moeten zorgen dat je op hun netwerk zit.
Btw, newszilla is vandaag verhuisd naar het nieuwe datacenter alleen is het netwerk nog een beetje brak (ala 50% packetloss enz)
Btw, newszilla is vandaag verhuisd naar het nieuwe datacenter alleen is het netwerk nog een beetje brak (ala 50% packetloss enz)
http://www.xs4all.nl/nieuws/storingen/showreport.php3?id=737 is een linkje met wat meer info over het door Erikje genoemde probleem
Mail van Xs4all:
Overigens haalde ik lang die 3x20kB/sec niet..
Topicstarter: Je hebt zeker weten juist niet je gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld? Doe je dit wel, heb je kans dat deze (extra) cap ook voor jouw in werking wordt gezet.
Het zou kunnen dat die limiter enkel kijkt of een gebruiker inlogt, ipv naar het IP.
Hoe zit het overigens met andere Xs4all Basic abbo's? Halen die momenteel wel de volledige snelheid of gaat het toch ook brak?
Je zult denken dat Newszilla juist nu extra capaciteit beschikbaar heeft.Beste,
Newszilla connecties van buiten het XS4ALL-netwerk worden sinds kort
gecapt zijn op 3 threads van 20 KB/s (t.o.v. van 3 threads van 50 KB/s als
men via een XS4ALL verbinding connect naar Newszilla). De redenen hiervoor
zijn:
- De belasting van degenen die niet via het XS4ALL netwerk komen is
dusdanig dat dit degenen die wel via het XS4ALL netwerk werken in de weg
zit, gegeven de capaciteit die er beschikbaar is. En dan moeten we kiezen
voor de klanten die hun volledige diensten bij XS4ALL afnemen en
gebruiken.
- XS4ALL kan en wil het zich niet permitteren specifiek en fors te
investeren voor mensen die niet via XS4ALL internet opgaan.
- Degenen die alleen een standaardabonnement hebben kunnen nog wel steeds
gebruik maken, echter met een snelheid die meer overeenstemt met de
snelheid die je bij inbellen maximaal haalt (8 kilobyte per seconde per
ISDN kanaal) ipv de snelheid van de niet-XS4ALL verbinding waarmee je
binnenkomt. In dit licht bezien is 3x20 kilobyte per seconde dus nog een
factor 7,5 boven waar je igv inbellen op uit zou komen.
- Er wordt teveel misbruik gemaakt via geleende, geruilde of gestolen
accounts of anderszins. Zoveel dat het ondoenlijk wordt dat allemaal uit
te gaan zoeken.
Topicstarter: Je hebt zeker weten juist niet je gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld? Doe je dit wel, heb je kans dat deze (extra) cap ook voor jouw in werking wordt gezet.
Het zou kunnen dat die limiter enkel kijkt of een gebruiker inlogt, ipv naar het IP.
Hoe zit het overigens met andere Xs4all Basic abbo's? Halen die momenteel wel de volledige snelheid of gaat het toch ook brak?
🌞🍃
Zo das lekker ... nou dan hoef ik het dus ook niet meer ik betaal niet voor jan lul 15 euro per maand.
Beetje een mindere actie van Xs4all zou dit een reden zijn om van de het abbo af te komen. Want tja nu is het gewoon nutteloos...
Beetje een mindere actie van Xs4all zou dit een reden zijn om van de het abbo af te komen. Want tja nu is het gewoon nutteloos...
Verwijderd
Je hebt/had een abbo van 15 euro per maand alleen voor newszilla?tspawn schreef op 24 december 2003 @ 10:05:
Zo das lekker ... nou dan hoef ik het dus ook niet meer ik betaal niet voor jan lul 15 euro per maand.
Dan kan je beter een 'echte' payserver nemen lijkt me...
Zelf heb ik XS4ALL Basic, en ik ben al sinds een paar maanden overgestapt op astraweb. Hele goede retentie (heb soms wel 9 dagen retentie gezien in een grote dumpgroep
En verder: bedenk dat newszilla experimenteel is, en dus niet altijd even goed werkt.
Bekijk je overeenkomst, zoek uit waar je voor betaalt en kijk of ze dat nog steeds leveren. Waarschijnlijk wel dus...tspawn schreef op 24 december 2003 @ 10:05:
Edit: Waarschijnlijk leveren ze nog steeds waarvoor je betaalt bedoel ik dus.
[ Voor 9% gewijzigd door Jazzy op 24-12-2003 10:21 ]
Er zijn gewoon wat problemen met de verhuizing naar de nieuwe serverlocatie
dassal, staat ook op de storingen site. voor de rest is er niets mis met newszilla imho, download altijd wel met 190 KB/sec oid
alleen de laatste paar dagen tript ie even, maar dat zal hopelijk ook binnenkort wel gefixxt zijn
Oh d`r zullen best betere zijn maar newszilla voldoet precies aan wat ik wil, maar het was ook meer genomen omdat ik het volgend jaar overstap naar xs4all vanaf hccnet.Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 10:15:
[...]
Je hebt/had een abbo van 15 euro per maand alleen voor newszilla?
Dan kan je beter een 'echte' payserver nemen lijkt me...
Zelf heb ik XS4ALL Basic, en ik ben al sinds een paar maanden overgestapt op astraweb. Hele goede retentie (heb soms wel 9 dagen retentie gezien in een grote dumpgroep) en snelheid is ook prima (gecapped op 2mbit per account). Kosten: $15 per maand.
En verder: bedenk dat newszilla experimenteel is, en dus niet altijd even goed werkt.
Beetje trieste mensen die een dial-up accountje nemen om de boel leeg te zuigen op hun kabel...
Voor de vaste adsl'ers Die wel graag normaal gebruik zouden maken van de nieuwsgroepen/servers blijft er dan ook maar weining over...
Misschien zie ik het wel fout maarja
Voor de vaste adsl'ers Die wel graag normaal gebruik zouden maken van de nieuwsgroepen/servers blijft er dan ook maar weining over...
Misbruik van news is ook bij Demon soms merkbaar, newsserver die geen verbindingen meer toelaat omdat de leechers 24/7 aan het downen zijn.juaNto schreef op 24 december 2003 @ 10:30:
Beetje trieste mensen die een dial-up accountje nemen om de boel leeg te zuigen op hun kabel...
Als xs4all en ook demon duidelijke datalimieten op news zetten hoeven die problemen zich niet voor te doen.
Ze zullen er bij XS4ALL wel mee bezig zijn want ik haal op dit moment ook maar 8KB/s met Fast abo van XS4ALL 
Met grabit ipv Xnews haal ik wel opeens de volle snelheid (150KB/s met pieken naar de 200KB/s
Met grabit ipv Xnews haal ik wel opeens de volle snelheid (150KB/s met pieken naar de 200KB/s
[ Voor 32% gewijzigd door RAJH op 24-12-2003 10:45 ]
Das natuurlijk onzin omdat xs4all er zelf mee te koop loopt. Als ze dat niet willen moeten ze dat meteen aangeven en je niet enthousiast gaan vertellen wat er allemaal op newszilla zit.juaNto schreef op 24 december 2003 @ 10:30:
En trouwens dan nog, beperk het dan meteen en laat het mensen weten via een email. Zodat mensen er van weten en dan kunnen besluiten om weg te gaan en een payserver te nemen.
Verwijderd
Bij xs4all zijn ze bezig met het verhuizen van de nieuwsservers naar het nieuwe datacenter. Dit heeft tot gevolg gehad, dat de nieuwsservers (news.xs4all.nl/ newszilla.xs4all.nl) heel slecht bereikbaar zijn... zie ook dit bericht
Ja zal allemaal wel hoor heb 0,0% verstand van nieuwsgroepen omdat ik hoor dat het allemaal z'n gezeik is begin ik er niet aan
Maar uhm waarom locken die providers hun nieuwsgroepen dan niet? bv alleen mensen erop die een breedband abbo hebben of een optie bij het abbo afsluiten
wel toegang tot nieuwsgroepen/servers of niet 5euro in de maand
ik roep ook maar wat he
Maar uhm waarom locken die providers hun nieuwsgroepen dan niet? bv alleen mensen erop die een breedband abbo hebben of een optie bij het abbo afsluiten
wel toegang tot nieuwsgroepen/servers of niet 5euro in de maand
ik roep ook maar wat he
Denk het wel. Ik heb al sinds 1996 een abbo bij Xs4All. Eerst analoog inbellen, later ISDN. Als je op het platteland woont buiten een dorp heb je namelijk 0,0 alternatief. Sinds een jaar woon ik nu in dorp en internet met 4 mbit van Multikabel. Het Xs4All abbonoment heb ik nog steeds voor de mail en soms mist er wat op de newsserver van Multikabel wat wel aanwezig is bij Newszilla. Ik trek het dan de newserver van Xs4All, lijkt mij toch geen misbruik. Aan mij verdienen ze juist dik. Hoeft geen inbelverbindingapperatuur voor te staan, geen telefooncentrale aanpassing voor ADSL etc etc, alleen een accountje voor de mail en soms wat bandbreedte voor de newsserver. Maar ik heb nu wel een hele trage verbinding naar de Xs4All nieuwsserver en zit er daarom over te denken om mijn account maar op te heffen.juaNto schreef op 24 december 2003 @ 10:30:
.....
Ik vind mezelf dus niet triest!
This footer is intentionally left blank
En dat ben ik helemaal met je eens!ajhaverkamp schreef op 24 december 2003 @ 10:49:
[...]
Denk het wel. Ik heb al sinds 1996 een abbo bij Xs4All. Eerst analoog inbellen, later ISDN. Als je op het platteland woont buiten een dorp heb je namelijk 0,0 alternatief. Sinds een jaar woon ik nu in dorp en internet met 4 mbit van Multikabel. Het Xs4All abbonoment heb ik nog steeds voor de mail en soms mist er wat op de newsserver van Multikabel wat wel aanwezig is bij Newszilla. Ik trek het dan de newserver van Xs4All, lijkt mij toch geen misbruik. Aan mij verdienen ze juist dik. Hoeft geen inbelverbindingapperatuur voor te staan, geen telefooncentrale aanpassing voor ADSL etc etc, alleen een accountje voor de mail en soms wat bandbreedte voor de newsserver. Maar ik heb nu wel een hele trage verbinding naar de Xs4All nieuwsserver en zit er daarom over te denken om mijn account maar op te heffen.
Ik vind mezelf dus niet triest!
Ik baal hier wel van, loop iedereen een xs4all abbo aan te smeren zodat ik zelf kan downloaden van newszilla. Maar dat is dus afgelopen, bareuh 
Kan er wel enigzins inkomen, maar ga dan voor een limiet per account, als mijn vader dan niet download doe ik het in zijn naam.
Kan er wel enigzins inkomen, maar ga dan voor een limiet per account, als mijn vader dan niet download doe ik het in zijn naam.
Ok ok ik had erbij moeten zetten:
Scheld de speciale gevallen schuldvrij!
Maar ik bedoel gewoon de lui die er op uit zijn heel die nieuws van een andere provider dan hun zelf leeg te plukken/te over belasten....
Ja maar dat is met alles zo natuurlijk. downloaden best, maar overdrijf het niet.juaNto schreef op 24 december 2003 @ 11:00:
[...]
Ok ok ik had erbij moeten zetten:
Scheld de speciale gevallen schuldvrij!![]()
Maar ik bedoel gewoon de lui die er op uit zijn heel die nieuws van een andere provider dan hun zelf leeg te plukken/te over belasten....
Verwijderd
Die melding is al op 22 december gedaan en zou de hele dag duren, maar blijkbaar hebben ze enkele van die servers tijdens het transport laten kletsen ofzoVerwijderd schreef op 24 december 2003 @ 10:43:
Bij xs4all zijn ze bezig met het verhuizen van de nieuwsservers naar het nieuwe datacenter. Dit heeft tot gevolg gehad, dat de nieuwsservers (news.xs4all.nl/ newszilla.xs4all.nl) heel slecht bereikbaar zijn... zie ook dit bericht
Verwijderd
Volgens mij hebben ze op het moment een ander probleem :
Helaas is er verhuizing nog niet voltooid. Er is wat stuk aan
news.xs4all.nl, daar zijn we nu mee bezig. Verder zijn er geen
serieuze slachtoffers gevallen.
Helaas is er wel een netwerk probleem, wat de netwerk mensen aan het
uitzoeken zijn. Het probleem uit zich in packetloss wat voor een
netwerk dat heel snel moet zijn nogal vervelend is. Ook daar wordt
aan gewerkt,
We hopen eea snel weer werkend te hebben,
Cor
Jah... News is dood en Newszilla zo goed als 
Ik kan wel headers binnenhalen maar downen kan je wel vergeten op dit moment...
Hopelijk snel voorbij deze storing...
Dat heeft waarschijnlijk met de problemen van gisteren te maken, de headers zijn er wel maar de bestanden zelf nog niet.S1W schreef op 24 december 2003 @ 16:32:
Jah... News is dood en Newszilla zo goed als
Signature
Das leuk jah, ik moet nog zeker 150 bestandjes van 50 meg per stuk en die zijn dus allemaal kwijt
Pagina: 1